Konkurences trūkums mazumtirdzniecības sektorā lielo veikalu tīklu vidū jau tagad izraisa situāciju, ka iedzīvotāju masa praktiski nejūt to cenu kritumu, kuru Krievijas ieviestā embargo dēļ bija spiesti piedāvāt pārtikas ražotāji, lai viņu produkciju iepirktu mazumtirgotāji. Lielu daļu šī pazeminājuma turpina «noēst» veikalu tīkli, kuri uz atlaides rēķina var iegūt lielāku peļņu, produkta gala cenu atstājot tādu kā iepriekš. Viss tādēļ, ka konkurences trūkuma dēļ faktiski izveidojies duopols — noteikumus diktē Maxima un Rimi. Abu uzņēmumu tirgus daļa dažādos FMCG sektoros sasniedz 50%, bet dažos gadījumos pat vairāk. Tirgū praktiski nav konkurences, valstī nav daudzu Eiropas tirgus spēlētāju, tādu kā Aldi, Lidl, Carrefour, Auchan, Metro, Kaufland, bet Maxima un Rimi konkurē tikai viena ar otru. Likums, ka divi vienmēr var vienoties, bet trīs — nekad, arī ir galvenais konkurences virzītājs, kas darbojas daudzās valstīs, tostarp Lietuvā un Igaunijā. Latvijā savukārt lielākajai iedzīvotāju daļai nav alternatīvas, izņemot iepirkšanos Maxima vai Rimi veikalos. Mazie veikaliņi jau sen ir uz izmiršanas robežas un nevar attīstīties minēto gigantu dēļ.