Pakalpojumu, kas sniedz iespēju klientiem izņemt naudu no bankomāta arī bez maksājumu kartes, ieviešana Latvijā paplašinātu skaidras naudas saņemšanas iespējas klientiem situācijās, kad tas nepieciešams. Šāda pakalpojuma ieviešana ir reāla un iespējama jau pārredzamā nākotnē. Tā Db.lv atzina bankas Citadele valdes loceklis Kaspars Cikmačs, komentējot Lielbritānijas bankas ieviesto iespēju, kuru, izmantojot cilvēki var izņemt naudu no bankomātiem, lietojot viedtālruņus. K. Cikmačs norādīja, ka Citadeles bankomāti esot gatavi bezkaršu transakcijām, un investīcijas būtu nepieciešamas tikai bankomātu pārvaldības sistēmas piemērošanai. «Tālāk ir jautājums tikai par to, vai šo transakciju veikšanai Latvijas iedzīvotājiem būtu ērtāk izmantot speciālu viedtālruņu mobilās aplikācijas, vai rast citu risinājuma veidu,» sacīja K. Cikmačs. Viņš atzina, ka gadījumā, ja Latvijā ieviestu tieši tādu pašu risinājumu kā Lielbritānijā, tad šī pakalpojuma pieejamību varētu ierobežot vai vismaz paildzināt tas, ka pakalpojuma izmantošanai cilvēkiem būtu nepieciešams iegādāties speciālus viedtālruņus. «Tāpēc es vairāk sliektos uz tādu bezkartes transakciju risinājumu, kas Latvijas iedzīvotājiem būtu pieejams arī ar jau esošajām, populārākajām IT tehnoloģijām,» sacīja Citadele valdes loceklis. Savukārt SEB bankas valdes locekle Ieva Tetere skaidroja, ka šobrīd maksājumu tehnoloģijas pasaulē attīstās dramatiskā ātrumā, tostarp arī mobilie maksājumi, kad iespējams veikt pirkumus veikalos, izņemt skaidru naudu un citas iespējas ar viedtālrunī ielādēto risinājumu. «Tehnoloģiju attīstību lielā mērā nosaka pakalpojumu lietotāju vajadzības, kā arī tehniskās iespējas. Arī Latvijā bankas pakāpeniski piedāvā bankas pakalpojumus apskatīt un veikt viedtālrunī un, jo vairāk viedtālruņu izmantos Latvijas iedzīvotāji, jo aktīvāk bankas attīstīs dažādus mobilos pakalpojumus,» sacīja I. Tetere. Viņa arī piebilda, ka šobrīd Eiropas Komisija karšu, interneta un mobilo maksājumu tirgus integrācijas ietvaros ir izvirzījusi apspriešanai drošības jomas sakārtošanu, jo maksātāju datu drošībai tiek pievērsta pastiprināta uzmanība jaunu tehnoloģiju attīstības procesā. Lielbritānijas bankas ideju par labu un noderīgu nosauca Swedbank valdes loceklis, Klientu apkalpošanas pārvaldes vadītājs Ģirts Bērziņš. Viņš pastāstīja, ka banka to realizējusi nedaudz atšķirīgi – arī cilvēkiem, kuriem nav viedtālruņu. Bankas izsniegto jauno MasterCard klasisko debetkaršu lietotājiem tiek piedāvāta iespēja kartes nozaudēšanas gadījumā saņemt skaidru naudu Western Union apkalpošanas punktos – piesakot kartes nozaudēšanu, klientam tiek šī iespēja piedāvāta. Jau vēstīts, ka Lielbritānijas banka Royal Bank of Scotland saviem klientiem uzsākusi piedāvāt jaunu pakalpojumu – naudas izņemšanu no bankomātiem, neizmantojot bankas kartes. Šādā veidā gan iespējams izņemt tikai ne vairāk par 100 britu mārciņām (aptuveni 85 lati). To iespējams paveikt, izmantojot bankas izstrādātu viedtālruņu lietojumprogrammu Getcash. Programmas lietotājs izvēlas summu, kuru viņš vēlas izņemt no bankomāta, un saņem sešu ciparu kodu, kas ir derīgs trīs stundas.