Pēdējā laikā no ekonomistiem aizvien biežāk saņemam signālus, ka dziļākā krīzes «bedre» Latvijā jau ir pārvarēta, tomēr jautājums par izmaksu ietaupījumu ir un paliks aktuāls gan šobrīd, gan visus turpmākos gadus. Nepelnīti nenovērtēts līdz šim bijis izmaksu postenis, ko ikdienā ne vien valsts un pašvaldību, bet arī privātajam sektoram veido izmaksas, kas saistītas ar dokumentu apstrādi, to izdruku, nosūtīšanu, uzglabāšanu un dažādām citām darbībām. Lai arī sākotnēji šķietami neliels, tomēr būtisks solis, kas ir sperts izmaksu samazināšanas virzienā, ir izmaiņas Publisko iepirkumu likumā. Kopš šā gada 15. jūnija atbilstoši veiktajām izmaiņām Publisko iepirkumu likumā visos valsts un pašvaldību, kā arī valsts uzņēmumu rīkotajos iepirkumos iepirkumu komisijām ir dota lielāka rīcības brīvība saziņai ar pretendentiem. Proti, līdz šim kā vienīgais faktiski pierādāmais saziņas veids iepirkumu rīkotājam ar pretendentiem bija ierakstīta vēstule. Tagad gala adresātu pierādāmi var sasniegt, izmantojot drošu elektronisko parakstu, kas ir daudz lētāk un ērtāk. Tādējādi valsts un pašvaldību iestāžu un valsts uzņēmumu publisko iepirkumu komisijas, kā arī paši pretendenti, kuri piedalās iepirkumos, izmantojot drošu elektronisko parakstu, var ietaupīt gan laiku, gan arī būtiski samazināt savus izdevumus.