Kad mazajiem vai vidējiem uzņēmējiem (MVU) pajautā, vai Jums ir darbinieks, kurš kompānijā atbild par finansēm, bieži tiek saņemta atbilde: „jā, mums ir grāmatvede”. Taču parasti šeit tiek jauktas divas svarīgas lietas. Grāmatvedis iegrāmato dokumentus, veic uzskaiti un sagatavo bilanci un peļņas – zaudējumu aprēķinu, rēķina algas un nodokļus, sagatavo atskaites. Finanšu direktora uzdevumi ir pilnīgi citi. Analizēt bilances un peļņas zaudējumu aprēķina datus, prognozēt naudas plūsmu, izvēlēties un laicīgi izmantot dažādus finanšu instrumentus, veidot budžetu, biznesa plānus, optimizēt nodokļus. Vai MVU šīs visas minētās funkcijas nav svarīgas? Bieži vien pat svarīgākas un nepieciešamākas kā lielajiem uzņēmējiem. Tikai lielākā problēma ir tā, ka finanšu direktors ir samērā dārga pozīcija uzņēmumā un MVU nav šādu resursu, taču finanšu direktors šādā uzņēmumā varētu ietaupīt naudu un optimizēt naudas plūsmu, kura nereti tieši MVU sagādā vislielākās problēmas.