Eksperts: lai piesaistītu jauniešus studēt inženierzinātne ir jāceļ mašīnbūves un metālapstrādes prestižss 

SIA Baltkonsults eksperts Māris Ēlerts norādīja, ka jauniešu piesaistīšanā inženierzinātnei ir nepieciešama komunikāciju stratēģija, jo ir jālauž stereotips, ka mašīnbūves un metālapstrādes nozarē darbs ir nepatīkams un netīrs. Bez tam ir nepieciešams izstrādāt motivācijas shēmas jauniešiem, lai tie izvēlētos strādāt tieši metālapstrādes un mašinbūves nozarē. M. Ēlerts norāda, ka inženierzinātes jau šogad 12. klašu skolēnu vērtējumā ieņem 2. vietu 10 visperspektīvāko nozaru vidū. M. Ēlerts arī norādīja, ka mērķauditorija ir ne tikai paši jaunieši, bet arī biznesa un publisko lēmumu pieņemēji, izglītības iestāžu personāls un masu saziņas līdzekļi. Kā veiksmīgu komunikāciju piemēru M. Ēlerts minēja SIA Hanzas Elektronika Ogrē, kā rezultātā 2003. gadā 50 % Ogres 1. vidusskolas absolventu turpina izglītību inženierzinātnēs, bet 2005. gadā kompānija jau atvēra savu trešo ražotni Ogrē. Tāpat tika konstatēts, ka ir nepieciešams komunikāciju stratēģijas realizācijas pasākumu plāns. Pēc aptuvenām aplēsēm, kopējās kumunikāciju stratēģijas īstenošanai ik gadu būtu nepieciešams vismaz 110 000 Ls, taču vēlams būtu 2 līdz 3 reizes vairāk. To liecina pētījuma «Cilvēkresursu potenciāla noteikšana Latvijas mašīnbūves un metālapstrādes nozarē un stratēģijas izstrāde jauno speciālistu piesaistei šajā nozarē, pielietojot reklāmas pasākumus un motivēšanas shēmas» rezultāti.

Jaunākie komentāri