Latvijas dzelzceļa kompānijām no jūnija nāksies pacelt dzelzceļa pakalpojumu tarifus, lai kompensētu izdevumus, kas radīsies paagstinātās dzelzceļa infrastruktūras maksas dēļ. Tiesa, dzelzceļa uzņēmumiem būs ļoti grūti vienoties ar ekspeditoriem un sadarbības partneriem gada vidū par tarifu kāpumu, tāpēc dzelzcelnieki prognozē «ļoti grūtas pārrunas». «Mums nāksies meklēt kompromisa variantus, lai kautkādā veidā vienotos ar saviem partneriem,» norāda dzelzceļa pārvadātāja Baltijas Ekspresis vadītājs Ivars Sormulis, tomēr piebilst, ka dzelzceļa tarifu kāpums ir neizbēgams. Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) noteiktā maksa par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu, kas spēkā stāsies 28. maijā, pēc uzņēmēju aprēķiniem vismaz par 15% varētu sadārdzināt dzelzceļa kravu un pasažieru pārvadātāju pakalpojumu tarifus, jo jaunā maksas aprēķinu metodika paredz 20% sadārdzinājumu par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu.