Kampaņas Nepērc svešu sākotnējās izmaksas ir 15 tūkst. Ls - par to Db.lv informēja viens no kampaņas iniciatoriem Latvijas Zivrūpnieku savienības prezidents Didzis Šmits.
Šobrīd kampaņā apvienojušies jau 17 ražotāji, galvenokārt pārtikas nozares uzņēmēji, bet kampaņā iesaistījusies arī Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR).
Kampaņai nepieciešamos līdzekļus sedz kampaņas dalībnieki.
Viens no kustības mērķiem ir panākt, lai 2014. gadā «Nepērc svešu» kļūst par dzīvesveidu. Paredzēts, ka kampaņas dalībnieki tuvākajā laikā apvienosies biedrībā.
«Aicinu katram būt sējējam katru dienu, lai pēc gadiem sabirst zelta graudi savejiem,» tā N. Skauģis.
Kampaņas līdzautors Ēriks Stendzenieks atzina, ka ļoti svarīgs kampaņas aspekts ir «neļauj ierēdnim pirkt svešu».
D. Šmits sacīja, ka arvien saņem neskaitāmus telefona zvanus no uzņēmējiem, kas izrāda lielu interesi par šo kampaņu. Viena no kampaņā iesaistītajām uzņēmējām kooperatīvās sabiedrības Mūsmāju Dārzeņi valdes priekšsēdētāja Edīte Strazdiņa atzina, ka ir ļoti svarīgi pircējam un arī pašvaldību un valsts iestāžu amatpersonām saprast, ka jāizvēlas vietējā prece. Arī maizes ceptuves Lāči saimnieks Normunds Skauģis aicināja izvēlēties vietējo preci, jo tas sekmē pieprasījuma pieaugumu ražotāju attīstību, jaunu darba vietu rašanos, tādējādi uzlabojas naudas aprite valstī, pieaug eksports, un uzņēmēji var paplašināt ražošanu.
Video, kurā iedzīvotāji tiek aicināti «nepirkt svešu», aplūkojams šeit.