Pašmāju modes un dizaina zīmols ZIB* radījis otro sporta apģērbu kolekciju Tālāk par finišu. Zīmola ZIB* vadītāja Inga Priedīte biznesa portālam db.lv stāsta par lielākajiem izaicinājumiem sporta kolekciju radīšanā.
Jaunā sporta kolekcija bijis rūpīgs darbs visa gada garumā, kas uzsākts neilgi pēc pagājušā gada sporta kolekcijas laišanas tirgū. Radīt apģērbus, kas paredzēti sportiskām aktivitātēm bijis krietni lielāks izaicinājums, nekā ikdienas apģērbus. Sportistu prasības pret apģērbu funkcionalitāti aug ik dienas, jo piedāvājums tirgū ir gana plašs.
«Tā kā šī ir mūsu otrā sporta apģērbu kolekcija, izmaksas daudz labāk pārzinājām un varējām labāk saplānot. Bet pirms gada, radot pirmos sporta apģērbus, saskārāmies ar lieliem un neplānotiem tēriņiem, kuru lielāko daļu veidoja tieši izmēģinājumi un paraugi. Meklējām gan labākos, piemērotākos audumus, gan aktīvi strādājām ar pašiem apģērba modeļiem un to apstrādi. Kopumā, jāatzīst, sporta kolekcijas izmaksas ir lielākas un darbs specifiskāks, tieši pašu sportam specializēto audumu/materiālu dēļ,» stāsta I. Priedīte.
Viņa atzīst, ka konkurence un ātrums šajā industrijā ir milzīgs, jātiek visam līdzi: «Modes tendences mainās ik mirkli, tāpēc jākoncentrējas uz sava zīmola vērtības radīšanu un attīstību. Tajā pašā laikā, sekojot līdzi visam apkārt notiekošajam, izaicinājums ir atrast līdzsvaru šajā visā procesā. Atrast savu īsto vietu un tur noturēties.»
Vaicāta, kāpēc zīmols koncentrējas uz citu valstu dabas elementiem: palmām, kolibri, kalniem un tā tālāk, nevis Latvijai tradicionāliem dabas elementiem, I. Priedīte skaidro: «Šīs kolekcijas tēma ir par jaunu robežu sasniegšanu - jaunu skatu punktu meklēšana ārpus sava ierastā, ārpus savas mājas pagalma. Ceļošana un jaunu pasaules vietu iepazīšana. Kustība un dinamika. Jaunatklāšana. Tas, ka mūsu apdruku motīvos parādās arī citu valstu dabas elementi, nenorāda, ka mazāk mīlam vai vērtējam Latvijas dabu. Mūsu identitāte un vieta, no kurienes nākam, iedvesmo un stiprina. Manuprāt, esam ļoti patriotisks zīmols, kas atspoguļojas visā ražošanas procesā - sākot ar dizaina izstrādi un beidzot ar gatavo produktu pārdošanu. Un mūsu pašu rokām radītais ceļo gan pie vietējā pircēja, gan uz visām pasaules malām.»