Stiprinot uzņēmuma kravu pārkraušanas un uzglabāšanas kapacitāti, Rīgas Brīvostā bāzētais ostas pakalpojumu nodrošinātājs WT Terminal investējis 2,6 miljonus eiro jauna angāra izbūvē. 1,9 miljoni eiro kā līdzfinansējums piesaistīts no bankas Citadele.
WT Terminal nodarbojas ar ostas pakalpojumu sniegšanu – kravu apstrādi un glabāšanu, un starp populārākajām izejvielām ir koksnes un dažādu graudu kravas. Jaunais 3600 kvadrātmetru platībā izbūvētais angārs jau ir nodots ekspluatācijā un stiprinās uzņēmuma kapacitāti graudaugu uzglabāšanā par aptuveni 60 %.
“Šobrīd graudaugu kravas ir ļoti pieprasītas gan pasaulē aktuālo notikumu dēļ, gan arī tāpēc, ka Latvijai ir kompetence šīs kravas apstrādāt un eksportēt. Kopš jūnija mēneša kravu sūtījumi no Krievijas un Baltkrievijas ir principā apstājušies, un, protams, ka mainīt loģistikas ķēdes ražas novākšanas brīdī ir liels izaicinājums, taču šobrīd ir izdevies atrast jaunus partnerus Ukrainā, kas spēj daļēji kravu kritumu kompensēt,” atklāj WT Terminal valdes loceklis Andis Bunkšis, piebilstot, ka uzņēmuma pārkrauto kravu galveno apjomu šobrīd nodrošina vietējās realizācijas jeb Latvijā saražotās izejvielas.
“Neviens šobrīd nevar pateikt, kas notiks pēc pāris gadiem, taču dzīve pierāda, ka piegādes ķēdes atradīs veidu, kā pielāgoties pastāvošajai kārtībai,” prognozē Bunkšis.
“Loģistikas nozares dalībniekiem pēdējie pāris gadi ar Covid-19 un Ukrainas kara notikumiem noteikti nav bijuši tie vieglākie, taču redzam, ka Latvijas uzņēmumi prot adaptēties jaunajai ģeopolitiskajai situācijai un atrast partnerus, kas, ticams, Latvijas eksporta kompetences un izdevīgo ostas novietojumu izmantos arī ilgtermiņā,” pauž Vaidas Žagūnis, Citadeles korporatīvo klientu pārvaldības vadītājs Baltijā, valdes loceklis.
WT Terminal tirgū darbojas no 1999. gada un šobrīd pārvalda noliktavas vairāk kā 20 000 kvadrātmetru platībā. Uzņēmums spēj realizēt līdz 20 vilcienu vagonu pārkraušanu diennaktī un tā rīcībā ir četras kuģu piestātnes 528 metru garumā, ar kuģa iegrimi līdz 6,5 metriem.