Ražošana

Washington Post: Latvija - vieta, kur sliktos ekonomiskos apstākļos jauni cilvēki atklājuši jaunas kaislības

Dienas Bizness,02.08.2013

Jaunākais izdevums

Ietekmīgais ASV laikraksts Washington Post pievērsies uzņēmīgiem Latvijas jauniešiem, kas, iestājoties krīzes laikam, nav padevušies, bet gan uzsākuši savu uzņēmējdarbību.

Laikraksts norāda, ka, bezdarba līmenim jauniešu vidū Eiropas Savienībā sasniedzot 23%, bet Grieķijā un Spānijā pārsniedzot 50%, Latvijas divdesmitgadnieki apgalvo, ka krīze tiem palīdzējusi, pat neskatoties uz ekonomiskajām problēmām. Politiķi aizvadīja krīzes sarunas, starptautiskās organizācijas aicināja ieviest korekcijas un veselai paaudzei nācās mainīt savas nākotnes vēlmes. Taču 28. gadus vecais Dāvis Kaņepe ņēma lietas savās rokās un Rīgā atvēra savu kultūras centru un bāru, kas pazīstams kā Kaņepes kultūras centrs.

«Protams tas bija sarežģīti – tu nestrādā četras stundas dienā, bet gan 14 stundas. Taču, ja tu sāc strādāt no 19 gadu vecuma, tev nav laika domāt par to, kas ir tavi mērķi. Mums, kuru vecums ir nedaudz zem 30 gadiem, ir labāka sapratne par daudzām lietām,» D. Kaņepes sacīto citē laikraksts.

Arī Ērenpreiss velodarbnīcas vadītājs Toms Ērenpreiss pauž līdzīgu viedokli. «Tas ir gan mūsu darbs, gan arī dzīvesveids,» sacījis T. Ērenpreiss, kuram krīzes laiks ļāvis mēģināt sasniegt savus sapņus. «Tas ļāva man paskatīties nedaudz plašāk,» sacījis T. Ērenpreiss.

Laikraksts piemin arī TechHub Riga, kurā daudzi jaunie uzņēmumi mēģina sasniegt tādu pašus starptautiskus panākumus, kā tas savulaik izdevās Igaunijā tapušajam Skype. Viena no inkubatora veiksmīgākajām kompānijām ir Infogram, kas savu darbu uzsāka 2012. gada sākumā, vēsta Washington Post.

Washington Post norāda, ka Latvijā daudzi jauni cilvēki veido mazus uzņēmumus, kuros zudusi robeža starp darbu un personīgo dzīvi, kur nav vajadzība pēc došanās uz darbu. Daudzi sakot, ka savādāk nerīkotos – ja dzīve ir vērtīga, tā ir arī aizraujoša. Latvijā notiekošais atbalso līdzīgas vēsmas Eiropā un ASV, kur nelieli startup uzņēmumi piesaista jaunus cilvēkus, kas pirms 2008. gada finanšu krīzes, būtu izvēlējušies strādāt investīciju bankās vai konsultantu kompānijās.

Analītiķi tomēr brīdina, ka šāda kustība nav pietiekoša, lai samazinātu jauniešu bezdarba līmeni. Joprojām ir apgrūtināta piekļuve kredītlīdzekļiem, kas ir vitāli svarīgi uzņēmējdarbībai – katram veiksmes stāstam blakus ir daudzi izgāšanās stāsti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Kā top?: Ērenpreiss velosipēdi

Gunta Kursiša,09.05.2014

Šonedēļ rubrikā Kā top? lasiet un fotogrāfijās skatiet Latvijas velosipēdu zīmola Ērenpreiss montāžas procesu!

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmais un pagaidām vienīgais atjaunotās Latvijas velosipēdu zīmols Ērenpreiss, kurš sākotnēji pārsteidzis ne vien ar eleganci, bet arī latviešu maciņam augsto cenu, jaunus eksporta tirgus nemeklēs, bet paplašināsies jau esošajos. Tālākā nākotnē cerēts sākt velosipēdu detaļu ražošanu Rīgā.

Starpkaru perioda Latvijas laikā populārā velosipēdu zīmola Ērenpreiss atjaunošana sākās 2006. gadā, kad Toms Ērenpreiss, pirmās Ērenpreisa divriteņu ražotnes izveidotāja Gustava Ērenpreisa mazmazdēls, vēra vaļā velosipēdu restaurācijas darbnīcu. Līdz šim brīdim tajā restaurēti vairāk nekā simts seni pilsētas velosipēdi. Savukārt pirms aptuveni trīs gadiem sācies darbs pie jaunu velosipēdu ražošanas, un pirmie jaunie Ērenpreiss velosipēdi ielās izbrauca 2012. gadā.

Pagājušā gada jūlijā Ērenpreiss prezentēja otro divriteņu kolekciju, un kopumā trīs gadu laikā ir pārdoti vairāk nekā 800 velosipēdi. Pērno gadu uzņēmums noslēdza ar nelielu peļņu, ko paredzēts ieguldīt attīstībā. «Nulles periodu» plānots noslēgt trīs četru gadu laikā, cer T. Ērenpreiss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veloizstrādājumu mazumtirdzniecības un restaurācijas uzņēmuma SIA Ērenpreiss Original apgrozījums pērn bija 101 433 eiro, liecina Firmas.lv informācija.

Tas ir par 83% vairāk nekā 2012.gadā, kad apgrozījums bija 55 490 eiro. Tikmēr uzņēmuma peļņa pērn pieaugusi par 58,2%, sasniedzot 15 513 eiro, bet 2012.gadā peļņa bija 9803 eiro.

Uzņēmuma vadības ziņojumā teikts, ka 2013.gads bija ceturtais uzņēmuma Ērenpreiss Original darbības gads, un tā laikā uzņēmums turpina sadarbību ar dažādiem ārvalstu piegādātājiem.

Uzņēmuma Ērenpreiss Original valdes priekšsēdētājs Toms Ērenpreiss atzīmē, ka pagājušā gada rezultāti liecina par to, ka uzņēmums turpina iesākto attīstību. «Uzņēmums turpina attīstīties iecerētajā virzienā. Pagājušā gada rezultāti liecina, ka mums ir izdevies sasniegt līdz šim iecerēto un gadu noslēgt ar tādu rezultātu, kāds iepriekš bija plānots.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Ērenpreiss izrāda jauno velosipēdu kolekciju

Dienas Bizness,12.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban Latvijā vienīgais velosipēdu ražotājs Ērenpreiss šodien nācis klajā ar 2013. gada sezonas velosipēdiem.o

«Pēc pirmās kolekcijas panākumiem izlēmām neapstāties pie sasniegtā un nu jau otro gadu varam piedāvāt jaunus velosipēdus,» braucamrīku prezentācijas laikā saka zīmola Ērenpreiss radītāja Gustava Ērenpreisa brāļa mazdēls un tagadējās Ērenpreiss velodarbnīcas vadītājs Toms Ērenpreiss.

Viņš skaidro, ka ir attīstīti jau četri esošie velo modeļi, kā arī radīti divi pilnīgi jauni modeļi, kas gan arī, spriežot pēc izskata un nosaukuma, ir būvēti uz esošo velosipēdu bāzes, atšķiroties vien krāsai.

Vadoties pēc pieprasījuma, Ērenpreiss radījis līdz šim popularākos velosipēdu modeļus Paula un Gustav jaunās krāsās. Līdz šim braucamrīki bija pieejami zilā (Gustav) un ziloņkrāsā (Paula). Tagad velosipēds Paula pieejams arī sarkanā, bet Gustav – pelēkā krāsā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ērenpreiss pērn strādājis ar apgrozījuma pieaugumu un zaudējumiem

LETA,05.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas velosipēdu ražotājs SIA Ērenpreiss Original pērn strādājis ar apgrozījuma pieaugumu un zaudējumiem, liecina Firmas.lv informācija.

Uzņēmums pērn apgrozīja 228 882 eiro, kas ir par 35% vairāk nekā 2014.gadā, kad uzņēmuma apgrozījums bija 169 629 eiro. Pērn uzņēmuma zaudējumi bija 68 227 eiro, kas ir par 70% vairāk nekā 2014.gadā, kad uzņēmums cieta zaudējumus 40 032 eiro apmērā.

Vadības ziņojumā teikts, ka pagājušajā gadā veikti vairāki būtiski pasākumi uzņēmējdarbības attīstībai - piesaistītas investīcijas un iegūti vairāki stabili ilgtermiņa klienti.

Šogad uzņēmums turpina veikt potenciālā tirgus izpēti un konkurentu analīzi, kā arī meklē veidus turpmākai uzņēmuma attīstībai, kā arī jaunu darbības virzienu piesaistīšanai.

Ērenpreiss Original palielinājis pamatkapitālu līdz 5000 eiro. Izmaiņas pamatkapitālā reģistrētas 2.maijā. Līdz tam uzņēmuma pamatkapitāls bija 2845 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākajā velosipēdu izstādē Berliner Fahrradschau apmeklētāju uzmanību piesaistīja Ērenpreisa velosipēdi, īpaši Sparrow modeļi, kuri atzīti par «ļoti piemērotiem» ikdienas braukšanai Berlīnes ielās, informē uzņēmumā.

Uzņēmums Ērenpreiss Original izstādē piedalījās jau otro gadu, šoreiz kopā ar latviešu dizaineru jaunajiem, balansējošajiem bērnu velosipēdiem Brum Brum. «Ērenpreiss velosipēdi, īpaši jaunie zvirbuļi jeb Sparrow velosipēdi piesaistīja publikas uzmanību, tie tika atzīti par ļoti piemērotiem ikdienas braukšanai Berlīnes ielās. Publika atzinīgi novērtēja velosipēdu izkopto dizainu, izpildījuma kvalitāti un Ērenpreiss velosipēdu stāstu,» pastāstīja uzņēmuma Ērenpreiss Original vadītājs Toms Ērenpreiss.

Izstādē, kas no 20. līdz 22. martam notika Berlīnē vēsturisku stacijas ēku kompleksā STATION-BERLIN piedalījās vairāki simti velo nozares pārstāvju, zīmoli, ražotāji no visas pasaules.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas velosipēdu ražotājs Ērenpreiss šonedēļ no 26.līdz 29.augustam piedalās lielākajā veloizstādē Eiropā Eurobike 2015 Vācijā, izrādot jaunos velosipēdus, informē uzņēmumā.

Eurobike 2015 velo izstāde – lielākais velosipēdu nozares notikums pasaulē, kur ik gadu satiekas visi nozīmīgākie nozares profesionāļi, lai izrādītu jaunumus un paveikto, kā arī lai uzlabotu un attīstītu savas biznesa iespējas.

Izstāde notiek Frīdrihshafenē, Vācijas dienvidos, kur izstāžu zāles nolūkiem ir pielāgots milzīgs izbijis aviokomplekss ar 12 hallēm un 100 000 m2 lielu teritoriju. Izstādē piedalās vairāk nekā 1500 dalībnieki un četru dienu garumā to apmeklē vairāk nekā 50 000 interesenti.

«Esam cītīgi strādājuši un radījuši jaunus velosipēdu modeļus, kurus esam priecīgi atrādīt arī Eiropā saviem esošajiem un topošajiem sadarbības partneriem. Piedalāmies izstādē ceturto gadu, un galvenajās lomās šeit ir mūsu jaunie Ērenpreiss pilsētas zvirbuļi jeb Sparrow velosipēdi un žubītes jeb Finch krāsainie dāmu velosipēdi, kuru dizainu augstu novērtējuši interesenti,» atzīst Ērenpreiss vadītājs Toms Ērenpreiss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Velosipēdu ražotājs Ērenpreiss palielinājis pamatkapitālu līdz 5000 eiro

LETA,05.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas velosipēdu ražotājs SIA Ērenpreiss Original palielinājis pamatkapitālu līdz 5000 eiro, liecina Firmas.lv informācija.

Izmaiņas pamatkapitālā reģistrētas 2.maijā. Līdz tam uzņēmuma pamatkapitāls bija 2845 eiro.

Uzņēmuma pārstāvji nekomentē pamatkapitālā veiktās izmaiņas.

Ērenpreiss šovasar plāno atvērt vairākas pop-up tirdzniecības vietas, iepriekš stāstīja Ērenpreiss Original vadītājs Toms Ērenpreiss.

Viņš gan neatklāja, cik lielas investīcijas plānots ieguldīt šī projekta īstenošanā, bet norādīja, ka divas šādas vietas noteikti šovasar būs Vecrīgā un Jūrmalā.

Ērenpreiss Original pamatdarbība ir velosipēdu ražošana, uzņēmums izveidojis plašu pārdošanas tīklu Latvijā un 15 eksporta valstīs. Ražotnē Čaka ielā 90, Rīgā, tiek piedāvāta arī senlaiku velosipēdu restaurācija, veloserviss, kā arī darbojas veikals. Pērn darbu sāka Ērenpreisa velosalons, kas no pagājušā gada decembra vidus atrodas Rīgā, Tērbatas ielā 64.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas velosipēdu ražotājs Ērenpreiss no 8. līdz 10. maijam piedalīsies Londonas pilsētvides velosipēdu izstādē Spin London, informē uzņēmumā.

Spin London jeb Londonas pilsētvides velo izstāde norisinās kopš 2013. gada, un katru gadu tā sevi piesaka arvien skaļāk – izstādes organizatori pārliecinoši sola, ka šis būs lielākais notikums tieši urbānās velo industrijas jomā Londonā šogad, pulcējot vairākus simtus velo nozares pārstāvju un zīmolu no visas pasaules.

«Līdzīga veida izstādēs piedalāmies jau vairākus gadus, piemēram, Vācijas izstādē Berliner Fahrradschau, šī būs mūsu pirmā pieredze Spin London, kas Ērenpreiss pilsētas velosipēdiem ir ļoti piemērota, jo esam nopietni strādājuši, lai radītu un prezentētu īpašus velosipēdus dinamiskai braukšanai tādā lielpilsētā, kā Londona,» stāsta Ērenpreiss vadītājs Toms Ērenpreiss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Eksportspēja: Rada divus jaunus velo modeļus

Linda Zalāne,20.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Ērenpreiss Original Latvijā un ārvalstu tirgos sevi pozicionē kā augstas klases pilsētas dizaina velosipēdu ražotāju.

Pieprasījuma dinamika dod pārliecību nenovirzīties no iesāktā kursa, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Velosipēdu dizaina izstrāde un prototipu veidošana notiek SIA Ērenpreiss Original darbnīcā, savukārt detaļas tiek meklētas ārpus Latvijas robežām. «80% no tām tiek veidotas pēc mūsu individuālā pasūtījuma un lielākoties tas notiek Taivānā. Šajā valstī esošās ražotnes velosipēdu industrijā atzītas par kvalitatīvākajām. Mūsu velosipēdu kvalitātes garants – komplektācija notiek šeit, Rīgā. Vērtējot velosipēda ražošanas izmaksas, puse ir mūsu ieguldītais darbs,» stāsta SIA Ērenpreiss Original valdes priekšsēdētājs Toms Ērenpreiss. Baltijas valstīs šo faktu, ka Ērenpreisa velosipēdu detaļas ražotas ārvalstīs, mēdzot uztvert saasināti, bet rietumos tas tiek pieņemts kā ierasta prakse. «Mūsu ambīcijas nākotnē ir ražot velosipēdu rāmjus tepat Latvijā. Tajā saskatu biznesa potenciālu, bet, lai būtu rentabli to darīt, ražošanas apjoms jāpalielina līdz četriem, pieciem tūkstošiem velosipēdu gadā. Līdz šādam ražošanas apjomam vēl jāattīstās,» viņš turpina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas velosipēdu ražotājs Ērenpreiss velosalona izveidē investējis 10 tūkstošus eiro, informē uzņēmuma pārstāve Ance Pudāne.

«Pēc jau divu kolekciju izlaišanas pasaulē un kopumā 5 gadu darba esam stipri strādājuši pie jaunu velosipēdu izstrādes un ražošanas, un esam papildinājuši savu kolekciju ar 4 jauniem velosipēdiem – mūsu tā sauktajiem pilsētas putniem – kungu un dāmu sudrabpelēkajiem Zvirbuļiem (angliski Sparrow) un citrona un tirkīza toņu dāmu velosipēdiem Žubītēm (Finch),» stāsta Ērenpreiss vadītājs Toms Ērenpreiss.

Ērenpreiss līdz ar jauna velosalona atklāšanu Tērbatas ielā, Rīgā no 18. jūnija piedāvās jaunos velosipēdus, kā arī jau esošo kolekciju. Velosalons būs arī kā krustpunkts un kultūras telpa – tajā plānots rīkot dažādus tematiskus pasākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Velosipēdu ražotājs Ērenpreiss Original biznesa procesu vadībai izvēlējies Latvijas IT kompānijas Norgate izveidoto inovatīvo biznesa vadības sistēmu Online Trader, kas ļauj efektīvi pārraudzīt uzņēmuma biznesa procesus tiešsaistē no jebkuras vietas pasaulē.

Ērenpreiss Original ir unikāls Latvijas uzņēmums, kas atjaunojis velosipēdu ražošanas tradīcijas Latvijā un ar saviem izcilajiem dizaina braucamrīkiem iekaro velobraucēju sirdis gan Latvijā, gan ārpus tās robežām. Lai pārraudzītu savus apjomos pieaugošos biznesa un ražošanas procesus, uzņēmums lieto kompānijas Norgate izveidoto biznesa vadības risinājumu Online Trader, kurš, tāpat kā Ērenpreiss velosipēdi, ļauj tā lietotājiem kļūt daudz mobilākiem, turklāt ir unikāls Latvijā radīts produkts.

“Pašā sākumā, kā jau visi mazi uzņēmumi, strādājām bez īpašām uzskaites programmām, lietojot ekseli un paši izrakstot pavadzīmes”, stāsta SIA Ērenpreiss Original projektu vadītājs Ansis Bergmanis. “Bet drīz sapratām, ka mums ar to nepietiek, jo pietrūkst uzskaites - ir grūti pārraudzīt reālo situāciju, uztaisot inventarizāciju divreiz gadā”. Palielinoties ražošanas apjomam un darījumu skaitam, uzņēmumam bija nepieciešama sistēma, kurā uzskaitīt gan saražotās preces, noliktavas saturu un rezerves daļas, gan klientus un veiktos darījumus. “Mēs izmēģinājām vairākas programmas, bet nebija viegli atrast kādu vienkāršu, ātri apgūstamu, intuitīvu un viegli lietojamu risinājumu. Un tad mēs atradām Norgate, kas arī ir neliels uzņēmums, kuru piedāvātā datorprogramma Trader ir izstrādāta tepat Latvijā, turklāt tai ir plašas personalizācijas iespējas, kas ļauj programmu elastīgi piemērot klienta vēlmēm un vajadzībām”, atzīst Ansis Bergmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Aprīļa beigās Rīgā atvērs Ērenpreisa velo «ride-in» kafejnīcu

LETA,24.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīļa beigās Rīgā plānots atvērt veloizstrādājumu mazumtirdzniecības un restaurācijas uzņēmuma SIA Ērenpreiss Original velo «ride-in» kafejnīcu, stāsta valdes priekšsēdētājs Toms Ērenpreiss.

Patlaban notiek labiekārtošanas darbi. Ērenpreisa velo «ride-in» būs vienlaikus arī pilna servisa veikals, kas iekļauj arī velosipēdu darbnīcu, kas atradīsies Tērbatas ielā 65. Kopējā platība būs 100 kvadrātmetri.

Ieguldīto investīciju apjoms patlaban vēl nav aprēķināts. «Tā kā šis ir ilgtermiņa projekts, visas ieguldāmās investīcijas vēl nevaram izmērīt. Mūsu galvenais uzsvars ir uz kvalitāti, līdz ar to investēsim tik, cik nepieciešams. Līdz šim esam ieguldījuši privātus līdzekļus, bet laika gaitā plānojam piesaistīt papildu investīcijas,» skaidro Ērenpreiss.

Viņš norāda, ka ar šo «ride-in» kafejnīcu-veikalu uzņēmums vēlas radīt nevis vienkārši veikalu, bet pilsētvides dzīvesveida kultūrpunktu - pulcēšanās vietu, kur notiks tematiski pasākumi, lekcijas, ar mērķi veicināt velo kultūras turpmāko attīstību Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas valstij piederošais pasažieru vilcienu operators "Eesti Liinirongid", kas strādā ar zīmolu "Elron", augusta vidū sāks testēt vilcienus plānotajā maršrutā Tartu-Rīga.

"Elron" tehnoloģiju direktors un valdes loceklis Merts Ērenpreiss sacīja, ka pirmais izmēģinājuma brauciens ar vilcienu "Stadler Flirt" gaidāms augusta vidū, un iespējamas problēmas varētu rasties saistībā ar radiosakariem un vilcienu iekļaušanos Latvijas dzelzceļa koridorā.

"Pirms desmit gadiem visi "Elron" vilcieni Igaunijā ieradās caur Latviju, tomēr šajā laikā daudz kas ir mainījies. Tādēļ mēs plānojam izvērtēt vilcienu spējas iekļauties dzelzceļa koridora konstrukcijās un aprīkojumā un pārbaudīt to savienojamību ar Latvijas dzelzceļu, izmantojot jaunos radiosakarus," Igaunijas sabiedriskajai raidorganizācijai ERR teica Ērenpreiss.

Viņš norādīja, ka Latvijas dzelzceļā tiek veikti plaši radiotīkla rekonstrukcijas darbi un dzelzceļa posms starp Rīgu un Valku tiek aprīkots ar jaunu radiosakaru sistēmu. "Mums ir jābūt gataviem jaunās sistēmas ieviešanai," sacīja Ērenpreiss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien no plkst.17 darbu sāks veloizstrādājumu mazumtirdzniecības un restaurācijas uzņēmuma SIA Ērenpreiss Original velokafejnīca, apstiprina uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Toms Ērenpreiss.

Oficiālā atklāšana varētu notikt tuvāko nedēļu laikā.

Ērenpreisa velokafejnīca būs vienlaikus arī pilna servisa veikals, kas iekļauj arī velosipēdu darbnīcu. Tā atradīsies Tērbatas ielā 65. Kopējā velokafejnīcas platība būs 100 kvadrātmetri.

Ieguldīto investīciju apjoms patlaban vēl nav aprēķināts.

Pēc formas šī būs ride-in kafejnīca. Proti, ar šo kafejnīcu-veikalu uzņēmums vēlas radīt nevis vienkārši veikalu, bet pilsētvides dzīvesveida kultūrpunktu - pulcēšanās vietu, kur notiks tematiski pasākumi, lekcijas ar mērķi veicināt velo kultūras turpmāko attīstību Rīgā.

SIA Ērenpreiss Original dibināta 2010.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 2845 eiro. Ērenpreiss Original īpašnieki ir Ērenpreiss - 25%, Viesturs Masteiko - 50% un Mārtiņš Kvēps - 25%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ērenpreiss atklās velosalonu un prezentēs jaunos modeļus - Zvirbuļus un Žubītes

Dienas Bizness,15.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šo ceturtdien, 18. jūnijā Rīgā Tērbatas ielā 65 Ērenpreiss atklās savu jauno velosalonu - jaunu mājvietu īpaši izmeklētiem velosipēdiem un veloaksesuāriem, informē uzņēmumā.

Atklāšanā Ērenpreiss prezentēs arī savus jaunos kolekcijas velosipēdu modeļus - pilsētas putnus Sparrow un Finch jeb Zvirbuļus un Žubītes, kā arī kolekcijā atgriezīsies pierastie un pieprasītie melnie velosipēdi Tom un Greta.

No ceturtdienas Ērenpreiss velosalons būs atvērts ikvienam un tajā plānoti tematiski pasākumi.

Ērenpreiss ir Latvijas uzņēmums, kas kopš 2012. gada ražo un piedāvā jaunus un modernus pilsētas velosipēdus. Ērenpreiss ir vēsturiskās Gustava Ērenpreisa velosipēdu fabrikas idejas turpinātājs un aktīvs Latvijas velo kultūras attīstītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Velosipēdu ražotājs Ērenpreiss Original piedalās velo nozares izstādē Eurobike 2013, kas šogad norisinās Vācijā, Frīdrihshafenē.

Kā norāda Ērenpreiss pārstāvji, šī ir lielākā pasaules velosipēdu nozares izstāde, un Ērenpreiss tajā piedalās otro gadu.

Izstāde notiek no 28. līdz 31. augustam. Frīdrihshafenē izstāžu zāles nolūkiemr pielāgots milzīgs aviokomplekss ar 12 hallēm un 100 tūkst. m2 teritoriju. Izstādē piedalās vairāk nekā 1500 dalībnieku, un četru dienu garumā to apmeklē vairāk nekā 50 tūkstoši interesentu, pauž Ērenpreiss pārstāvji.

Šogad izstādi atklāja Vācijas kanclere Angela Merkele, uzsverot, ka Vācijai un visai Eiropai tuvāko gadu laikā ir lieli plāni saistībā ar veloinfrastruktūru. «Esmu stingri pret obligātu prasību par veloķiveru lietošanu, jo mūsu mērķis ir pēc iespējas vairāk jaunu riteņbraucēju. Tas sasniedzams tikai ar atbilstošas veloinfrastruktūras izbūvi, nevis jauniem ierobežojumiem,» pauda A. Merkele.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vēl šogad varētu veikt pasažieru vilciena izmēģinājuma braucienu starp Tartu un Rīgu

LETA/ERR,28.11.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plānots, ka pasažieru vilciena izmēģinājuma brauciens starp Tartu un Rīgu notiks līdz šā gada beigām, paziņojis Igaunijas valstij piederošais pasažieru vilcienu operators "Eesti Liinirongid", kas strādā ar zīmolu "Elron".

Iecerēts, ka pasažieru pārvadājumi dzelzceļa maršrutā Rīga-Tartu sāksies nākamgad.

"Elron" tehnoloģiju direktors un valdes loceklis Merts Ērenpreiss sacīja, ka ir atrisināti visi sertifikācijas jautājumi un projekts var virzīties uz priekšu.

"Būtībā varam teikt, ka šonedēļ dokumentācija un sagatavošanās darbs ir sasniedzis līmeni, kad Latvijas drošības uzraudzības institūcijai ir iespējams iesniegt pieteikumu izmēģinājuma braucienam," viņš teica.

Ja nenotiks nekas negaidīts, obligāto izmēģinājuma braucienu būs iespējams veikt vēl šogad.

Sākotnēji bija plānots, ka pasažieru vilciens starp Rīgu un Tartu varētu kursēt jau šogad, kad Tartu ir Eiropas kultūras galvaspilsēta, taču sertifikācijas process izrādījās ilgāks, nekā sākotnēji plānots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Toms Ērenpreiss komentē koka velosipēdu biznesa ideju

Kārlis Vasulis, speciāli DB,19.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā šodien vēsta laikraksts Dienas Bizness, Martins Zemītis biznesā pārvērtis koka velosipēdu ideju.

Šobrīd uzņēmumam jau izdevies pārdot 35 divriteņus, neraugoties uz iespaidīgo cenu – ap trim tūkst. eiro.

Koka velosipēdu ideju komentē Toms Ērenpreiss, velosipēdu darbnīcas Ērenpreiss dibinātājs un vadītājs:

«Biznesa ideju uztveru diezgan pozitīvi. Viņiem ir sava niša pietiekami ekskluzīvā līmenī. Pētot pasaules tirgu, redzams diezgan liels potenciāls. Zinu arī to, ka šim uzņēmumam ir ļoti profesionāla pieeja pārdošanā, līdz ar to uzskatu, ka tas dos rezultātu. Runājot par velosipēda cenu, atbilde ir tieši luksus, premium produktu segmentā. Ja cilvēki ir gatavi maksāt astronomiskas summas par lidojošiem, peldošiem un braucošiem spēkratiem, tad kādēļ gan ne par velosipēdiem? Pašam arī, izbraucot ar koka velosipēdu, bija līdzīgas sajūtas, kā braucot ar karbona divriteni. Karbona velosipēdi nereti maksā desmitiem tūkstošus eiro. Viņu darbībā ir liels fokuss uz individuālo pircēju. Reakcija uz produktu bieži vien ir līdzīga tai, kādu raisa Ērenpreiss velosipēdi – ir cilvēki, kuri apgalvo, ka ir ļoti dārgi, tomēr pārdošanas rādītāji liecina par pretējo.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

db.lv sekotāji sociālajā portālā facebook.com tika aicināti iesūtīt biznesa veiksmes stāstus, kas iedvesmo lieliem darbiem arī citus. Visvairāk Like izpelnījās Daniela A. iesūtītais variants: «Ja ņem vērā tikai vietējos uzņēmējus, tad viennozīmīgi JZ microphones. Cilvēks no nekā radīja uzņēmumu, kura produktus izmanto lielākie/labākie pasaules mākslinieki.»

Otrs populārākais veiksmes stāsts pēc db.lv lasītāju domām ir Laura Liberta un Agra Tamaņa radītais sociālās saziņas portāls draugiem.lv. «Sociālais portāls ir ļoti veiksmīgs, pelnošs un dažkārt pat labāks par Facebook. Noteikti veiksmīgākais Latviešu IT projekts,» norāda idejas iesūtītājs Toms Jankovskis.

Atzinīgi novērtēts arī Toms Ērenpreiss un Ērenpreiss velosipēdi. «Atjaunojis vienu no Latvijas leģendām – Ērenpreiss velosipēdu. Jau paspējis īsā laikā iegūt lielu atzinību un popularitāti gan Latvijā, gan ārzemēs.Ir uzsācis sadarbību ar partneriem Lielbritānijā, Zviedrijā, Šveicē, Igaunijā, Vācijā, Krievijā, Dānijā, Singapūrā, Itālijā. Šogad ražošana tiek paplašināta – uzlaboti līdzšinējie un izveidoti pilnīgi jauni modeļi, saražota lielāka tirāža un uzsākts darbs pie velo aksesuāru līnijas,» uzņēmēju uzteic Gunta Adamoviča.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Ērenpreiss Original attīstības finansēšanai šodien, 8. jūnijā, saņēmis līdzekļus no riska kapitāla fonda ZGI Capital. Investīcijas tiks izmantotas jaunu velosipēdu modeļu ieviešanai tirgū, ražošanas attīstīšanai un eksporta tirgu paplašināšanai, informē uzņēmumā.

«Redzot pieaugošo interesi un pieprasījumu pēc jauniem modeļiem, mēs izstrādājām plašākam pircēju lokam paredzētu līniju par pieejamākām cenām. Pateicoties piesaistītajam finansējumam, jaunie modeļi tirdzniecībā parādīsies jau jūnijā,» informē uzņēmuma vadītājs Toms Ērenpreiss.

Abi jauno modeļu prototipi prezentēti izstādēs Berlīnē un Londonā, kur saņēma apmeklētāju simpātijas un vairumtirgotāju interesi.

Redzot straujo pieprasījuma kāpumu Latvijas tirgū, uzņēmuma vadība nolēmusi jūnijā atvērt vēl vienu velosipēdu veikalu Rīgā, Tērbatas ielā 65.

Ērenpreiss Original pamatdarbība ir velosipēdu ražošana, uzņēmums izveidojis plašu pārdošanas tīklu Latvijā un piecpadsmit eksporta valstīs. Ražotnē Čaka ielā 90 tiek piedāvāta arī senlaiku velosipēdu restaurācija, veloserviss un veikals.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Ērenpreisa riteņu darbnīca izgatavojusi pirmos korporatīvos divriteņus

Lelde Petrāne,27.05.2014

Ērenpreiss valdes priekšsēdētājs Toms Ērenpreiss (no kreisās) un Laima valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu fabrikas Laima darbinieki saņēmuši Latvijas velosipēdu uzņēmuma Ērenpreiss izgatavotos 15 riteņus, lai turpmāk varētu pārvietoties pilsētā.

Riteņi izgatavoti pēc saldumu fabrikas pasūtījuma. Ērenpreisa riteņu darbnīcā veidoti to rasējumi, lai rāmis būtu pēc iespējas vieglāks, riteņiem ir ādas sēdeklīši un rokturi, riteņi aprīkoti ar diožu gaismām. To dizainā izmantota Laimas identitāte.

Toms Ērenpreiss, Ērenpreisa riteņu darbnīcas vadītājs, stāsta: «Šie ir pirmie korporatīvie riteņi, ko izgatavojusi Ērenpreisa riteņu darbnīca.»

Savukārt, Rolands Gulbis, AS Laima valdes priekšsēdētājs, informē arī par ražošanas plāniem. Šogad - vasaras periodā - tiks pilnveidota ražotne Miera ielā. Ražošanas iekārtu rekonstrukcijai un energoefektivitātes uzlabošanai akciju sabiedrība Laima izmantos Latvijas valsts piedāvātās iespējas, ko sniedz līdzekļi no emisiju kvotu tirdzniecības saskaņā ar Kioto protokolu. Projekta mērķis ir veikt ieguldījumus vides aizsardzībā, kas ļauj samazināt siltuma zudumus un atgūt neizmantoto enerģiju. Projekta kopējās izmaksas 687 tūkstoši EUR, no tiem Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta līdzfinansējums būs 45% apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Latvijas eksportspēja

Papildināta ar FOTO - Noskaidroti inovatori un veiksmīgākie eksportētāji

Anda Asere,05.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paziņoti Ekonomikas ministrijas un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotā konkursa Eksporta un inovācijas balva 2014 laureāti

Sešās kategorijās sadalītas balvas Latvijas uzņēmumiem, kas sasnieguši labus rezultātus jaunu un eksportspējīgu produktu ražošanā, vietējā tirgus nodrošināšanā ar augstas kvalitātes pašmāju ražojumiem, inovāciju ieviešanā un rūpnieciskā dizaina izstrādē.

Šogad par eksporta čempionu atzīts a/s Olainfarm. Kategorijā Eksportspējīgākais komersants lielo/vidējo komercsabiedrību grupā uzvarēja SIA Karavela. Otrajā vietā ierindojas a/s Sidrabe un trešajā – a/s Rīgas piena kombināts.

Par Eksportspējīgāko komersantu mazo komercsabiedrību grupā atzina SIA X Infotech. Otrajā vietā ir SIA Skan-Tooling, bet trešajā SIA Latgales Stabu konstrukcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gan ar zīmolu "Vivi" strādājošais Latvijas pasažieru vilcienu operators "Pasažieru vilciens", gan ar zīmolu "Elron" strādājošais Igaunijas pasažieru vilcienu operators "Eesti Liinirongid" ir ieinteresēti sākt satiksmi starp Rīgu un Tartu, raksta Igaunijas sabiedriskās raidorganizācijas ERR portāls.

Tas vēsta, ka "Elron" satiksmi šajā maršrutā varētu sākt šā gada otrajā pusē.

Portāls arī norāda, ka joprojām spēkā ir arī Latvijas piedāvājums, kas sola satiksmi šajā maršrutā sākt drīzāk un lētāk.

Latvija jau sen piedāvājusi ar saviem vilcieniem organizēt vilcienu satiksmi maršrutā Rīga-Tartu par 250 000 eiro gadā, taču Igaunijas lēmumu pieņēmēji norādījuši, ka šim dzelzceļa savienojumam neesot naudas un pēc tā neesot vajadzības, raksta ERR.

"Mēs neesam saņēmuši nekādu atbildi," ERR citē "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētāja Rodžera Jāņa Griguļa teikto.

"Pirms [sava] piedāvājuma iesniegšanas mēs rūpīgi strādājām. Mēs esam veikuši visus pasākumus no savas puses, mūsu vilcieni pat ir aprīkoti ar nepieciešamajiem radio raidītājiem starptautiskajiem savienojumiem," sacījis Grigulis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz vasarai, kad Tartu notiks plašākie Eiropas Kultūras galvaspilsētas programmas pasākumi, pasažieru vilcienu satiksmi starp Rīgu un Tartu nav iespējams nodrošināt, un, kā apgalvo Igaunijas valstij piederošais pasažieru vilcienu operators "Eesti Liinirongid", kas strādā ar zīmolu "Elron", tādu maršrutu var izveidot ne agrāk kā rudenī, vēsta reģionālais laikraksts "Tartu Postimees".

Pasažieru vilcienu satiksmes starp Tartu un Rīgu nodrošināšana drīzumā nav iespējama, lai gan Igaunijas Klimata ministrija šim mērķim piešķīrusi 300 000 eiro.

"Elron" valdes loceklis Merts Ērenpreiss norādīja, ka ierasti vilcienu kursēšanas grafiki tiek sagatavoti ilgam laikam uz priekšu. Lai varētu sākt satiksmi starp Tartu un Rīgu, "Elron" izmantotie vilcieni "Stadler Flirt" ir jāsertificē darbībai Latvijā. To veic ar Eiropas Dzelzceļa aģentūras starpniecību. Latvijā jāveic arī vilcienu izmēģinājuma braucieni.

Otrs jautājums ir par tāda maršruta darbības modeli, piemēram, vai Igaunijas mašīnists var vadīt vilcienu bez Latvijas mašīnista atrašanās blakus. "Elron" maršruta izveidē ir jāsadarbojas ar Latvijas pasažieru vilcienu operatorkompāniju "Pasažieru vilciens", kas strādā ar zīmolu "Vivi", raksta "Tartu Postimees".

Komentāri

Pievienot komentāru