Volkswagen (VW) reģionālais pārstāvis Baltijā SE Auto Group Baltic (AGB) savdabīgā veidā aģitē iegādāties mazlitrāžas auto, kuri ieņem vienu no svarīgākajām pozīcijām Volkswagen modeļu klāstā.
Latvija ir slavena ar saviem jaunajiem, jaudīgajiem daudzlitrāžas auto, kas pašreizējos ekonomiskos apstākļos īpaši demonstrē neracionālu naudas tērēšanu. Bet kas notiktu, ja mēs visas Latvijas automašīnas apmainītu pret kādu no ekonomiskās klases automašīnām?!
Aprēķinu var veikt pavisam vienkārši. CSDD mājas lapā ir atrodama statistika, ka līdz 2009. gada 1. jūlijam Latvijā reģistrētas 702 766 vieglās automašīnas ar benzīna dzinēju un 228 684 automašīnas ar dīzeļdzinēju. Centrālās statistiskas pārvaldē pieejama informācija par vidējo nobraukumu gadā – auto ar benzīna dzinēju tas ir 13 704 km/ gadā, savukārt dīzeļdzinēju automašīnām – 16 408 km/ gadā. Turpat pieejama arī informācija par degvielas vidējo patēriņu – dīzeļdegvielai 8 l/100 km, benzīna degvielai 8,6 l/100 km.
Operējot ar šiem skaitļiem, var aprēķināt, ka visi Latvijas autobraucēji gadā patērē 828 240 652,7 litrus benzīna un 25 106 285,16 litrus dīzeļdegvielas. Un ja visas automašīnas apmainītu pret kādu no ekonomiskās klases auto, piemēram, VW Polo, kura dīzeļdegvielas patēriņš ir krietni mazāks, proti, 4,2 l/100 km, iznāk, ka gada laikā mēs ietaupītu 428 miljonus latu pie nosacījuma, ka benzīna cena ir 0,729 Ls/ litrā, bet dīzeļdegvielas cena 0,6691 Ls/litrā.
Papildus tam mēs palīdzētu saglabāt klimata līdzsvaru pasaulē, ko šobrīd nelabvēlīgi ietekmējam vairāk nekā citas valstis. Izvēloties ekonomiskus mazlitrāžas auto, mēs varētu par nepilnu pus tonnu samazināt oglekļa dioksīda (CO2) izmešu daudzumu uz vienu cilvēku, kas pašreiz Latvijā pārsniedz pieļauto normu – 3.8 tonnas gadā. Pašlaik Latvijā šis cipars sasniedz 4,1 tonnas uz cilvēku gadā. Turklāt no 2010. gada 1. janvāra jaunu mazlitrāžas automašīnu īpašniekiem būs jāmaksā pavisam neliels automašīnu nodoklis 36 lati pretēji lielu limuzīnu pircējiem, kuriem nāksies maksāt pat pusotru tūkstoti latu. Un šis nodoklis tiek aprēķināts, par pamatu ņemot CO2 izmešu daudzumu.
Visbeidzot, atbildot uz sākotnēji uzdoto jautājumu, kas notiktu, ja mēs visas Latvijas automašīnas apmainītu pret kādu no ekonomiskās klases automašīnām, secinājums ir viens – mēs ietaupītu katrs pats un valsts kopumā un ar savu rīcību iesaistītos globālās sasilšanas problēmas risināšanā.