Jaunākais izdevums

Abas puses no kopuzņēmuma sagaida daudz; Ķīnas kravu piesaiste prasīs laiku

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda VPA Logistics ģenerāldirektors Dariuss Beinorts. Pēc viņa teiktā, šobrīd norit sarunas saistībā ar kopuzņēmuma Saule Logistics Solution (SLS) darbību. Korporatīvo jautājumu sakārtošana prasīšot vēl divus līdz trīs mēnešus. DB jau rakstījis (2015. gada 9. jūnijā), ka Kazahstānas dzelzceļa (KTZ) meitas uzņēmuma KTZ Express un Lietuvas uzņēmuma Paulius & Associates Real Estate (VPA grupa) kopuzņēmums SLS atklājis multimodālo termināli Klaipeda West Gate (KWG). Tas pēc kaimiņvalsts transporta un komunikāciju ministra Rimanta Sinkeviča teiktā ir pirmais reālais solis abu valstu sadarbībā. Kazahi tranzīta potenciāla attīstībai izvēlējušies Klaipēdu, lai tiem būtu «uzticami, stabili partneri Baltijas reģionā», sacījis KTZ vadītājs Askars Mamins. Projekta ietvaros iecerēta apmaiņa ar loģistikai domātām teritorijām uz Kazahstānas–Ķīnas robežas Horgosā un atbilstoša teritorija loģistikas termināļa izveidei Klaipēdā. SLS darbosies kā iknedēļas konteinervilciena Saule (Lietuva–Kazahstāna, vēlāk līdz Ķīnai) operators, norāda D. Beinorts, piebilstot, ka KWG sadarbosies arī ar Viļņas un Klaipēdas intermodālajiem dzelzceļa termināļiem (skat. 2015. gada 16. aprīļa DB).

Ģeopolitika iegriež

«Ticu, kas šis kopuzņēmuma projekts realizēsies,» uzsver D. Beinorts. Savukārt ķīniešu kravu piesaiste nebūt neesot tikai sapnis, taču tās īstenošana prasīšot gan laiku, gan pacietību. Viņaprāt, Ķīnas kravu apjomu pietiek visu Baltijas valstu ostām. Šobrīd lielākais šķērslis biznesa attīstībai esot sarežģītā ģeopolitiskā situācija – ES un Krievijas attiecības. Tā rezultātā uzņēmums izjūtot tranzītkravu kritumu. Patlaban gan varētu būt sasniegts zemākais punkts, un tālāk jāseko pieaugumam. Tādēļ svarīgas esot gan starpvalstu attiecības, gan jaunu biznesu veidošana, saka kompānijas ģenerāldirektors.

ES sankcijas un Krievijas embargo atstājis negatīvu ietekmi pamatā uz saldētajām kravām, skaidro VPA Logistics tirdzniecības daļas vadītājs Tomass Latausks, piebilstot, ka uzņēmums apkalpo arī negabarīta kravas. Pamatā kritums skāris ASV ražoto vistu, kā arī Norvēģijas zivju produkciju.

Visu rakstu VPA Logistics cer uz kazahiem lasiet 15. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

VPA Logistics vispirms attīstīs konteinervilcienu

Egons Mudulis,13.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konteinervilcienam Saule plāno pilnus sastāvus; kopuzņēmums ar kazahiem tapšanas stadijā , pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Ja šobrīd konteinervilciens no Lietuvas uz Kazahstānu (caur Baltkrieviju un Krieviju) dodas nepilnos sastāvos, tad jau tuvākajā laikā plānots to nosūtīt pilnos sastāvos, telefonsarunā ar DB saka VPA Logistics dzelzceļa pārvadājumu direktors Guntauts Kunickis. Savukārt nākotnē iecerēta kopēju termināļu veidošana ar kazahu KTZ Express Klaipēdā un Horogosā (pie Ķīnas robežas), lai apkalpotu kravu plūsmu starp Ķīnu un Eiropas valstīm. Saules operators ir VPA Logistics.

Labāk darīt

DB jau rakstīja (2015.04.09.), ka vairāki Latvijā darbojošos starptautisku loģistikas uzņēmumu pārstāvji visai skeptiski izsakās par 2011. gada oktobrī atklātā konteinervilciena Saule darbību gan šobrīd, gan šī konteinervilciena perspektīvām nākotnē. «Ja neko nedarīs, tad arī nekā nebūs, mēs cenšamies, lai kaut kas notiktu,» kritiķu pārmetumus noraida G. Kunickis. Laiks parādīšot, kā Saule attīstīsies. Kravu bāzi viņš cita starpā saredz arī konkurējošajā pārvadājumu veidā, proti, autopārvadājumos. Tie esot konkurētspējīgi ar dzelzceļu tikai tad, ja maršruta garums nepārsniedz tūkstoš kilometru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodibina kopuzņēmumu kravu apkalpošanai; plāno būvēt konteineru termināli

«Mums ir ļoti svarīgi, lai mums būtu uzticami, stabili partneri Baltijas reģionā, un kā šādus partnerus mēs esam izvēlējušies lietuviešu biznesu – kopā ar lietuviešu kolēģiem mēs plānojam attīstīt tranzīta potenciālu,» Klaipēdā notikušajā starptautiskajā forumā «Jaunais Zīda ceļš – efektīvs sauszemes savienojums starp Eiropu un Āziju» norādīja Kazahstānas dzelzceļa (KTZ) prezidents Askars Mamins. Kazahi ir ieinteresēti paplašināt savu darbību Baltijas jūras reģionā. Tā kā Klaipēda te ir viena no svarīgākajām ostām, tajā investē, lai veicinātu eksporta, importa un tranzīta virzienus, vēsta Obzor.lt.

Komentāri

Pievienot komentāru