Šā gada pirmajā pusgadā visvairāk automašīnu pārdevis autoražotājs Volkswagen AG, tādējādi pārspējot Toyota Motor Corp, raksta Bloomberg.
Līdz jūnija beigām Toyota pārdevusi 5,02 miljonus transportlīdzekļu, savukārt Volkswagen – 5,04 miljonus. Toyota pārdošanas apmēri šogad saruka par 1,5%, bet Volkswagen – par 0,5%.
Volkswagen rezultātiem palīdzēja pieprasījuma kāpums Eiropā, kas bija straujākais pēdējo 5,5 gadu laikā, kas tādējādi spēja mazināt Ķīnas tirgus izaugsmes palēnināšanos. 2007. gadā Volkswagen izvirzīja mērķi kļūt par pasaules lielāko autoražotāju, un, lai to sasniegtu, kompānijai bija jāiztur pieprasījuma samazinājums Ķīnā, kā arī konkurence ar Ķīnas zīmolu lētajiem SUV modeļiem.
Volkswagen Vācijas un Rietumeiropas tirgū palielināja pārdošanas apjomus par vairāk nekā 6%, ko veicināja VW Passat un Porsche Macan SUV modeļa tirdzniecības apjomu pieaugums, savukārt šajā periodā Toyota pārdošanas apjomi Eiropā palielinājās par 5,7%, liecina Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas dati.
Kopš 2009. gada pasaules autoražošanas nozare ik gadu ir piedzīvojusi kāpumu, taču patlaban pieprasījums Ķīnā bremzējas, bet Krievijā pārdošanas apjomi ir samazinājušies, tāpat arī dažās Dienvidaustrumāzijas un Dienvidamerikas valstīs vērojams vājāks pieprasījums.
Trešais lielākais autoražotājs ir General Motors, kurš pirmajā pusgadā pardevis 4,86 miljonus transportlīdzekļu, kas ir par 1,2% mazāk nekā pirms gada.
«Toyota sacensības ar Volkswagen būs ļoti asas,» saka Advanced Research Japan eksperts Kodži Endo. Viņš uzsver, ka uzņēmumi vēlas lielāku uzmanību vērst uz peļņu.