Sabiedrisko attiecību, reklāmas un mārketinga robežas saplūst; uzņēmuma reputācija un zīmolu komunikācija iet roku rokā
«Piesardzība un ekonomija – tiekšanās uz arvien labāku ieguldījumu atdevi (ROI),» tā par šī gada tendencēm saka Ģirts Ozoliņš, reklāmas aģentūras Big Idea izpilddirektors. Kopumā, viņaprāt, šis gads mārketinga nozarē ir bijis samērā garlaicīgs, bez īpašiem, spilgtiem notikumiem, kurus reklāmas un mārketinga cilvēki atcerēsies arī tuvākā vai tālākā nākotnē.
Andris Rubīns, DDB Latvia rīkotājdirektors, uzsver viena vai dažu cilvēku iniciētas kustības, kas veiksmīgi pulcē sekotājus un domubiedrus, piemēram, lesteragranulas.lv, omescimdi.lv, donate.alumni.lv, celiesunej.lv. «Reklāmas projekti ieņem arvien jaunas formas – raidījumi, realitātes šovi, koncerti, eksperimenti, izstādes, mobilās un interneta aplikācijas, mākslas projekti, utt. Vēl aktīvāka kļūst mobilo, digitālo kanālu un sociālo mediju izmantošana zīmolu veidošanā, attiecību uzturēšanā un servisa nodrošināšanā,» viņš novērojis.
Arī Alpha Baltic Mārketinga komunikācijas grupas vadītājs Lauris Špillers norāda, ka turpinās interneta un digitālo risinājumu uzvaras gājiens. Tikpat svarīgi joprojām ir un būs integrēti risinājumi, apvienojot vairākus kanālus, gūstot maksimālu atdevi. «Sabiedrisko attiecību, reklāmas un mārketinga robežas saplūst arvien vairāk, uzņēmuma reputācija un uzņēmuma zīmolu komunikācija iet roku rokā. Noslēpt nav iespējams neko – jo komunikācija apsteidz notikumus, tāpēc ir svarīgi, kas tu esi un ko tu dari. Arvien būtiskāka loma ir un būs uzņēmumu sociālajām aktivitātēm, atbildībai, tam, ko uzņēmums sniedz atpakaļ sabiedrībai,» uzskata Alpha Baltic Mārketinga komunikācijas grupas vadītājs.
Tāpat kā tendence būtu izceļama vēstījumu personalizācija, tāpat arī komunikācijas lietderība un iesaistīšana.