Viens no Virši-A tuvākās nākotnes mērķiem ir stiprināt klātbūtni Rīgā un Pierīgā
To intervijā atklāj degvielas tirgotāja Virši-A izpilddirektors Jānis Vība, kurš šajā krēslā sēdies pagājušā gada nogalē. Dienas Biznesam viņš stāsta par izaicinājumiem jaunajā amatā, atklāj kompānijas 2017. gada finanšu rezultātus un savu redzējumu par uzņēmuma attīstību.
Virši-A izpilddirektora amatā esat kopš 2017. gada novembra. Kādi ir izaicinājumi?
Nozare un arī organizācija ir ļoti dinamiska, tāpēc uzņēmumam ir jābūt nemitīgā attīstībā. Tiklīdz apstājies, būtībā jau sāc zaudēt. Viens no lielajiem izaicinājumiem ir uzturēt šo nemitīgo attīstības tempu, likt komandai sajust mērķi, uz kuru ejam, lai visi kopā strādātu kā tāds Šveices pulkstenis.
Protams, bez iekšējiem procesiem arī ārējie faktori ir pietiekami izaicinoši, piemēram, akcīzes nodokļa politika. Tāpat vienmēr jābūt modriem, jāskatās, vai tirgū potenciāli nevar notikt kāda kustība, parādīties jauns dalībnieks vai notikt kāda tirgus spēlētāju konsolidācija. Tie ir ārējie faktori, kurus ir ļoti grūti prognozēt, bet kuri vienmēr ir jāvēro un jāspēj ātri reaģēt.
Kāds priekšstats par uzņēmumu un nozari radies pirmajos mēnešos?
Nozare ir dinamiska – tāds ir pirmais priekšstats. Tā ir piesātināta konkurences ziņā, kas arī sagādā pietiekami lielus izaicinājumus. Latvijas tirgū, kur dominē divas ārvalstu kompānijas, mums kā vietējā kapitāla uzņēmumam ir jāspēj ļoti ātri darboties un reaģēt, lai palielinātu savu tirgus daļu, un to mēs arī darām – strādājam pie esošās stratēģijas īstenošanas un plānojam dažādas novitātes, kas veicinātu šīs stratēģijas izpildi.
Ko paredz esošā uzņēmuma stratēģija?
Tā paredz vairākus mērķus, no kuriem viens ir stiprināt Virši-A klātbūtni Rīgā un Pierīgā. Tas nozīmē, ka aktīvi plānojam palielināt savu pārstāvniecību šajā reģionā. Pašlaik esam finiša taisnē, lai sāktu pilnvērtīgu darbību Rumbulā. Līdz gada beigām plānojam atklāt Virši-A stacijas vēl 1–2 vietās, kurās šobrīd neesam pārstāvēti.
Virši-A stratēģija paredz trīs attīstības modeļus, kas ietver DUS pārpirkšanu no citiem komersantiem, būvniecību, kā arī sadarbību ar partneriem uz franšīzes pamata. Īstenojam visus no šiem modeļiem, neviens no tiem nav izslēgts. Tostarp Rumbulā esam īstenojuši pārpirkšanas modeli. Sarunu gaitā nonācām pie abpusēji izdevīga risinājuma, kā pārņemt darbību līdzšinējā Dinaz tīkla stacijā, to attiecīgi modernizējot. Savukārt plānotās stacijas, kas varētu papildināt tīklu šogad, varētu tikt uzbūvētas no jauna.
Vai Virši-A varētu pārņemt kādu no nelielajiem DUS tīkliem?
Šobrīd stratēģiski raugāmies uz dažādiem attīstības scenārijiem, taču, kuru no tiem realizēsim, rādīs laiks.
Plašāk lasiet intervijā Raugās uz dažādiem attīstības scenārijiem ceturtdienas, 15. marta, laikrakstā Dienas Bizness!