Latvijā DPA tirgus daļu satvēris ciešā kampienā, bet filiālēm ārvalstīs nākas sīvi cīnīties par savu vietu zem saules, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Kopš krīzes gadiem tirgus apjoms, publiskā un komercsektora uzņēmumu pirktspēja iegādāties IT risinājumus pakāpeniski pieaug. Latvijas lielākā IT uzņēmuma ar vietējo kapitālu SIA DPA apgrozījuma rādītājos starp 2008. un 2009. gadu bijusi milzīga bedre, kritums par 40%. «Krīzes laikā uz pusgadu programmatūras tirgus bija apstājies. Kopš 2009. gada apgrozījums pakāpeniski audzis, un 2013. gadā tas sasniedza pirmskrīzes līmeni, kādam tam būtu jābūt pēc tirgus brieduma pakāpes Latvijā. Mūsu bizness aug, un tas ir rādītājs, ka kopumā Latvijas tirgū iet labi. Ekonomika ir veselīga, un cilvēki domā ne tikai par vēderu, bet arī citām lietām,» stāsta SIA DPA valdes loceklis Juris Vilders. DPA pēdējos piecos gados spējis ievērojami palielināt apgrozījuma rādītājus, iekļūstot DB un Lursoft veidotajā Gazeļu sarakstā.
Aug līdzi tirgum
DPA pusi no ienākumiem nodrošina darbs ar publisko sektoru, kas krīzes gados sniedzis zināmu stabilitātes garantu, jo tajā tik strauji izdevumi IT risinājumiem netika samazināti, šiem klientiem raksturīga arī augstāka maksājumu disciplīna. Otru pusi no ieņēmumiem veido klienti privātajā sektorā. «Salīdzinot ar krīzes gadiem, kad uzņēmumi pirka tikai pašu nepieciešamāko, bizness komercsektorā ir atveseļojies. Ir zināma drošība par rītdienu, un uzņēmumi domā ne tikai par to, kā izdzīvos un samaksās nodokļus. Vismaz no lielo uzņēmumu puses pēdējos divos gados ir parādījusies interese par to, kā, izmantojot tehnoloģijas, ir iespējams efektivizēt biznesu, piemēram, izmantojot mākoņtehnoloģijas ikdienas darbā. Protams, es tāpat kā daudzi citi bažīgi skatos austrumu un dienvidaustrumu virzienā,» atzīst J. Vilders.
Visu rakstu Vilni ķer ārvalstīs lasiet 22. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.