Pakalpojumi

Viesnīcu un restorānu asociācija Eurobasket 2025 turnīrā sagaida lielu ārvalstu fanu pieplūdumu

LETA,28.03.2025

Jaunākais izdevums

Eiropas basketbola čempionāta finālturnīrā Rīgā būs gaidāms liels ārvalstu fanu pieplūdums, aģentūrai LETA pauda Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA) prezidents Andris Kalniņš.

Ceturtdien notikušo izlozi Kalniņš vērtēja kā ļoti veiksmīgu - jau iepriekš bija zināms, ka Rīgā spēlēs Igaunija, un tagad noskaidrojies, ka turnīrā Rīgā spēlēs arī basketbola lielvalstis, kurās šis sporta veids ir ļoti iecienīts un fani ir ļoti aktīvi - Serbija, Čehija, Turcija, Portugāle.

Kalniņš sacīja, ka jau iepriekš bija informācija par aptuveni 10 000 Igaunijas līdzjutējiem, kas varētu doties uz Rīgu. Tāpat Kalniņš pozitīvi vērtēja attāluma ziņā tuvu esošās Čehijas ielozēšanu grupā, kas var sekmēt čehu līdzjutēju vēlmi apmeklēt spēles.

Kalniņš arī pauda uzskatu, ka gaidāms arī liels skaits Serbijas, Turcijas un Portugāles līdzjutēju, jo tie labprāt klātienē seko savu komandu cīņām.

Jautāts, kāds varētu būt prognozējamais ārvalstu līdzjutēju skaits, Kalniņš sacīja, ka patlaban to vēl grūti aplēst, taču pauda cerību, ka kopumā visā turnīra periodā - augusta beigās un septembra sākumā - Rīgu varētu apmeklēt ap 100 000 ārvalstu līdzjutēju.

Kalniņš uzsvēra, ka Latvijas viesnīcas būs gatavas apkalpot tādu līdzjutēju skaitu, norādot uz iepriekšējo 2015.gada Eiropas čempionāta un vairāku hokeja pasaules čempionātu pieredzi. Vienlaikus Kalniņš atzina, ka Rīga viena pati tādu viesu skaitu nespēs apkalpot, tāpēc būs jāpieslēdzas arī Pierīgas viesu izmitināšanas vietām.

Kalniņš sacīja, ka attālumi nav lieli, tāpēc fani uz spēlēm var doties arī, piemēram, Siguldas vai citu Pierīgas pilsētu viesnīcām.

Jau ziņots, ka Latvijas vīriešu basketbola izlases pretinieki Eiropas basketbola čempionāta finālturnīra Rīgā grupā būs Serbija (1.grozs), Čehija (3.), Turcija (4.), Igaunija (5.) un Portugāle (6.).

Latvija 27.augustā tiksies ar Turciju, 29.augustā - ar Igauniju, 30.augustā - ar Serbiju, 1.septembrī - ar Portugāli, 3.septembrī - ar Čehiju. Visas spēles sāksies plkst.18.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav redzama Valsts ieņēmumu dienesta (VID) rīcība ēnu ekonomikas samazināšanai viesmīlības nozarē, ceturtdien intervijā Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumam "Rīta panorāma" sacīja Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA) prezidents Andris Kalniņš.

"Viesmīlības nozarē ēnu ekonomika ir liela problēma. To mēs neesam slēpuši un to mēs arī uzsveram," teica Kalniņš.

Viņš atzīmēja pievienotās vērtības nodokļa (PVN) samazinātās likmes ieviešana būtu labs mehānisms kā cīnīties ar ēnu ekonomiku, izlīdzinot "spēles laukumu" starp godīgajiem un negodīgajiem uzņēmējiem.

Tajā pašā laikā Kalniņš norādīja, ka no VID puses ir uzskats, ka PVN samazinātās likmes ieviešana neveicinās ēnu ekonomikas samazināšanos, lai gan, piemēram, PVN samazinātās likmes piemērošana Latvijai raksturīgajiem augļiem un dārzeņiem sekmēja ēnu ekonomikas samazināšanos šajā tirgū.

"Gribētu iemest akmeni VID lauciņā, jo par samazināto PVN likmi mēs cīnāmies jau kopš vismaz 2018.gada, bet ēnu ekonomika kāda bija tad, tāda pati ir arī šobrīd. Es neredzu, ka kaut kas tiktu darīts, lai tā tiktu samazināta," sacīja asociācijas prezidents.

Pakalpojumi

Turcijas investora piesaiste Novaturas ir pozitīvs signāls Baltijas tūrisma nozarei

LETA,11.03.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas tūroperatora "Novaturas" grupas, kurā ietilpst arī Latvijas SIA "Novatours", stratēģiskā investora piesaiste no Turcijas ir pozitīvs signāls Baltijas reģiona tūrisma nozarei, pauda Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA) prezidents Andris Kalniņš.

Viņš sacīja, ka šis darījums apliecina, ka ārvalstu investori redz potenciālu Baltijas reģionā, kā arī šāda partnerība var sniegt vairākus būtiskus ieguvumus.

Tostarp darījums varētu palīdzēt paplašināt "Novaturas" piedāvājumu ar jauniem tūrisma produktiem un galamērķiem, kas ļautu piesaistīt plašāku klientu loku, kā arī finansiālais atbalsts un resursi var būtiski veicināt uzņēmuma attīstību, palīdzot ieviest jaunas tehnoloģijas un īstenot mārketinga aktivitātes, tādējādi stiprinot konkurētspēju tirgū.

Tāpat viņš minēja, ka Turcijas tūrisma nozare ir labi attīstīta, un šāda sadarbība varētu dot iespēju pārņemt labo praksi un inovācijas, kas palīdzētu "Novaturas" grupai piedāvāt augstvērtīgākus pakalpojumus.