Ārkārtas situācijas laikā viesnīca "Rožmalas" bija slēgta un šobrīd darbību atsāk daļēji - atveram viesnīcu un restorānu darbam sestdienās un svētdienās, stāsta viesnīcas pārstāvji.
"Ja ir pieprasījums, kas nosedz darbinieku darba algas izmaksu, pieļaujam izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumus arī citās dienās, pēc pieprasījuma," norādīja viesnīcā.
Šobrīd, pēc viņas teiktā, vērojams pieprasījums no Latvijas iedzīvotājiem, kas brīvdienās ar auto apceļo Latviju. Kāzas tiek atceltas vai pārliktas tuvāk septembrim un uz rudens pusi. Manāma tendence, ka kāzas no 50-60 personām tiek samazinātas līdz 25 personām. Pārsvarā ir privātpersonu pieprasījumi - restorāna pakalpojumi, jubileju svinības ar nelielu viesu skaitu.
Viņa gan piebilst, ka ir daži interesanti pieprasījumi no uzņēmumiem, kas krīzē nav cietuši, viņa novērojusi. Viens no tiem ir uzņēmums, kas saviem darbiniekiem (līdz 20 personām), organizējot riteņbraukšanas ceļojumu, lai apceļotu vietējo novadu, rezervē numuriņus un vakariņas. Cits uzņēmums vairākas dienas mazā sastāvā (līdz 15 personām) organizē darbu citā vidē viesnīcā, katram darbiniekam izvēloties savu numuriņu un ēdināšanas pakalpojumus.
No kompānijām rezervācijas vasarai un rudenim nenotiek. Tie pasākumi, kas bija rezervēti, tiek atcelti, jo plānoto pasākumu dalībnieku skaits bija 50 personām un vairāk.
"Tā kā atrodamies A7 šosejas malā, cerējām uz garāmbraucējiem, bet šobrīd, neskatoties uz to, ka Baltijas robežas ir vaļā, pieprasījums nav jūtams," atzīst viesnīcas pārstāvji.
Šobrīd viesnīcas pakalpojumu klāsts nav mainījies, bet mainījusies esošo darbinieku noslodze. Ideālā variantā tam jābūt cilvēkam orķestrim, kas var veikt vairākas funkcijas, tādejādi saglabājot iespēju strādāt bez mīnusa zīmes. Tādējādi darbinieku faktiski atlase jāsāk no jauna, saka "Rožmalas" pārstāvji.
Laukos darbinieki strādā vairākos darbos, jo pie esošā pieprasījuma pilnu slodzi nodrošināt nevar. Rodas situācijas, ka dienās, kad ir pieprasījums, trūkst darbaspēka, jo tas aizņemts citā darbā. Atvērt kompleksu darba dienās nozīmē audzēt mīnusus, jo minimālais pieprasījums nenosedz darbinieku algas. Izdevumu sadaļā pieaugušas izmaksas uz dezinfekcijas, tīrīšanas līdzekļiem, papīra salvetēm, kurām nav pretī ienākumu. Tāpat izmaksas palielina ēdināšanas izmaksas, jo netiek piedāvāti ēdieni no koplietošanas traukiem - piemēram, nav bufetes brokastīs, nav kafijas pauzes klasiskā izpratnē, kad uzkodas tiek servētas uz viena šķīvja.
"Ņemot vērā visus šos apstākļus, saskatām negatīvo iezīmi - apkalpošanas un servisa līmeņa kritumu, kā arī viesmīlības sektora zemās algas, neregulāru darba grafiku un neprognozējamu darba apjomu, kas darbiniekiem aizplūst prom no nozares, meklējot labākas darba vietas ar lielāku algu, regulāru vai prognozējamu darba grafiku," teic viesnīcā.