Pārdodot apdrošināšanas produktus ar daudzlīmeņu starpnieku palīdzību, ne vienmēr klientam tiek sniegta pilnīga informācija.
Līdz ar to apdrošināšanas brokeri rosina ierobežot multilīmeņu shēmu darbību finanšu ieguldījumu produktu izplatīšanā, savukārt Finanšu un kapitāla tirgus komisija norāda, ka nākotnē Eiropas Savienības līmenī plānots ieviest vienotas prasības ieguldījumu veidotājiem informācijas atklāšanā par to piedāvātajiem produktiem.
Patērētāji, kas iegādājušies ieguldījumu produktus, bieži vien neizprot tos un, sākoties finanšu krīzei negaidīti piedzīvoja lielus zaudējumus, norāda Latvijas profesionālo apdrošināšanas brokeru asociācijas (LPABA) valdes priekšsēdētājs Agris Auce. «Ilgtermiņa ieguldījumu produktu izvēle un pensiju uzkrājumi ir nopietni lēmumi, tāpēc informācijai, kuru patērētāji saņem par šiem produktiem ir jābūt pilnīgai, lai ieguldītāji varētu izdarīt adekvātu izvēli,» skaidro LPABA pārstāvis. Kā iespējamu risku brokeru pārstāvis norāda multilīmeņu mārketingu, jo sistēmā pārdevēji bieži vien to piedāvā, īpaši nedomājot par gala produktu, ko saņem patērētājs. Tāpat multilīmeņu mārketinga viena no iezīmēm bieži ir tāda, ka vairākums sistēmā iesaistīto personu ar to nodarbojas piepelnīšanās līmenī papildus savam pamatdarbam. «Tas nav nekas slikts, ja pārdod kosmētiku, apģērbu vai pat uztura bagātinātājus,» uzsver A. Auce. «Tomēr situācija ir daudz nopietnāka, ja tiek pārdoti finanšu produkti.»
Patlaban Latvijā multilīmeņu pārdošanu Latvijā izmanto Eurolife apdrošināšanas kompānija, piedāvājot Austrijas uzņēmuma Grawe apdrošināšanas produktus. Kā liecina Lursoft dati, pagājušajā gadā Eurolife finanšu rādītāji būtiski uzlabojušies - apgrozījums pieaudzis par gandrīz 19% līdz 1,58 miljoniem latu, savukārt peļņa palielinājusies par vairāk nekā 22%.