Valsts pārvaldes iestādēm būs jāattīsta vienotu un centralizēti pārvaldītu valsts informācijas sistēmu (VIS) datu apmaiņas vidi, tam zaļo gaismu devis arī Ministru kabinets (MK). Tas nozīmē, ka visām valsts pārvaldes institūcijām, kuru pārziņā ir VIS (kopumā 173), līdz oktobrim būs jāaktualizē VIS reģistrā iekļautā informācija.
Tas ir nepieciešams, lai veiktu visaptverošu VIS saslēgšanu, izmantojot centralizētu risinājumu - VIS savietotāju, kas ir Valsts reģionālās attīstības aģentūras (VRAA) pārziņā, šodien raksta Dienas bizness.
Šī mērķa sasniegšanai Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) kopā ar VRAA speciālistiem veiks izpēti, lai apzinātu, kuras VIS vispirms vajadzētu saslēgt VIS savietotājā.
Sagatavošanās iepirkuma izsludināšanai, pēc VARAM Elektroniskās pārvaldes departamenta direktors Uģa Bisenieka teiktā, varētu prasīt trīs četrus mēnešus. Plānotais finansējums šai aktivitātei esošajā ES fondu plānošanas periodā ir 1,26 milj. Ls, informē U. Bisenieks, vienlaikus atzīstot, ka līdzekļi būs nepieciešami vēl.
"Ilgtermiņā šāda centralizēta savietošana atmaksāsies, jo būtiski tiks samazināts nepieciešamais starpsistēmu integrāciju skaits," uzskata Lattelecom korporatīvo risinājumu dienesta direktore Anita Mertena.
Šobrīd vēl nevar prognozēt kopējās izmaksas, bet tās būs gan savietotāja, gan VIS pusē.
"VIS savietošana izmantojot VRAA integratoru nav vienreizējs un galējs projekts, tāpēc tā izmaksas nav fiksētas un galīgas. Lai savietotu vai integrētu informācijas sistēmas, ir jāizstrādā un jāievieš saskarnes
gan atbilstošajā valsts informācijas sistēmā (datu avota IS), gan VRAA savietotājā. Ir grūti saukt noteiktu summu, cik maksā vienas saskarnes izstrāde katrā no sistēmām, jo atkarībā no datu apjoma un datu pieprasījuma loģikas šī summa var svārstīties no 10 tūkst. līdz pat 100 tūkst Ls. Tādējādi savietošanas izmaksas veido visu izstrādāto
saskarņu izstrādes, ieviešanas un, protams, arī uzturēšanas izmaksas," norāda DPA valdes loceklis