Lai izvērtētu efektivitāti un piemērotību Valmieras pilsētas maršrutiem, līdz 13.oktobrim Valmierā kursēs jaunākās paaudzes autobuss - Volvo ražotais hibrīdautobuss, informē SIA VTU Valmiera pārstāve Zane Bulmeistare.
Šādi autobusi Latvijā ceļu satiksmē vēl nepiedalās. Valmierā testa braucieni norit, SIA VTU Valmiera uzstādot mērķi būt videi vēl draudzīgākiem un, iespējams, papildināt pilsētas autobusu parku ar hibrīdautobusiem. Hibrīdautobuss ir elektro un dīzeļmotora apvienojums, par apmēram 30 procentiem samazinot degvielas patēriņu un izmešus, turklāt tas ražo elektrisko enerģiju bremzējot un ir kluss.
«Hibrīdtehnoloģija ir viens no «zaļajiem» virzieniem, kas neprasa lielu papildu ieguldījumu. Paralēlā versija nodrošina, ka var darboties dīzeļmotors, elektromotors vai abi kopā, piemērojoties situācijai,» skaidro Volvo Bus Corporation pārstāvis Baltijas valstīs Jānis Rorbaks.
Hibrīdautobuss ir izdevīgs pamatā pilsētas maršrutos, jo enerģija tiek ražota, autobusam bieži bremzējot, lai piestātu pieturvietās un ielu krustojumos.
Autobusam ir uzstādīts elektriskais modulis, kas, piespiežot gāzes pedāli, darbojas kā elektromotors, savukārt bremzes - kā ģenerators. Autobusa vadītājam ir jāizvērtē situācija. Ja redzams, ka nevarēs braukt ātrāk par 20 kilometriem stundā, iespējams lēnākā ātrumā mērot attālumu līdz pat 800 metriem, netērējot degvielu. Sākot braukt ātrāk, automātiski iedarbojas arī dīzeļmotors.
Šāda tehnoloģija dod apmēram 30 procentu degvielas ietaupījumu, salīdzinot ar autobusiem, kuros ir dīzeļdegvielas motors. Tallinā, kur kursē jau šādi 24 hibrīdautobusi, rezultāti rāda 33 procentu degvielas ietaupījumu.
Testa autobuss Valmierā kursēs līdz 13.oktobrim,