Ceļu būvē ir svarīgi, lai trūkumi tiktu pamanīti pēc iespējas ātrāk, lai nav tā, ka ceļš ir uzbūvēts un uzņēmums aiziet uz maksātnespēju pēc tam, kad tam pieprasa novērst bojājumus, norāda Satiksmes ministrijas (SM) parlamentārais sekretārs Viktors Valainis.
«Tāda situācija nevienam labumu nenes, tāpēc labāk ir konstatēt kļūdu ātrāk,» intervijā Nozare.lv uzsver amatpersona, piebilstot, ka jāpanāk, lai kontrole notiktu jau būvprojekta izstrādes procesā, un tālāk jau kvalitatīvu produktu varētu nodot tālāk pasūtītājam realizēt.
«Esam pārliecinājušies, ka būvnieki dara to, ko viņiem liek darīt. Līdz ar to kvalitatīvam jābūt pašam sākumam,» uzsver V. Valainis. Uz nākamo gadu jau esot paredzēti papildu 217 000 latu Latvijas Valsts ceļu (LVC) laboratorijas kapacitātei.
Viņš arī norāda, ka būtisks ir finansējums. Papildus nākamajam gadam ceļiem pieprasīti 29 miljoni latu un esot jāpanāk, lai tos piešķir. Tāpat esot jāpanāk, lai tiek realizēta izstrādātā ceļu finansēšanas programma līdz 2020.gadam.
«Jaunais ceļu finansēšanas modelis ir izstrādāts, vērtējot ekonomiskās izaugsmes iespējas. Tas nozīmē, ka būtiski, lai pilsētās, kurās attīstās rūpniecība, pie tām arī varētu nokļūt. Ir jāatbild uz jautājumu - ja salabojam ceļu, kāda ir pievienotā vērtība? Balstoties uz šādu domāšanu, ir izplānots ceļu posmu remonts nākamajiem septiņiem gadiem. Tāpēc domāju, ka spēsim iegūt finansējumu ceļiem nākamajiem gadiem, kā to paredz SM izstrādātais finansējuma modelis,» uzsver V. Valainis.
Ja valdība atbalstītu Satiksmes ministrijas 2014.gada budžeta papildu finansējuma pieprasījumu pilnā apmērā, tad kopējais finansējums autoceļiem nākamā gada valsts budžetā būtu 111,1 miljons latu. Šajā summā gan nav iekļauti ministrijas papildus pieprasītie 28,9 miljoni latu.