Pagājuši jau gandrīz divi gadi, kopš uz Latvijas autoceļiem atgriezušies stacionārie fotoradari. Arī pagājušajā gadā autovadītāji ir pamanījušies traukties ar vairākas reizes lielāku ātrumu nekā konkrētajās vietās atļauts.
Vietā, kur atļautais ātrums ir līdz 50 km/h, kāda Mercedes Benz E350 šoferis ir pamanījies traukties ar 148 km/h un par to saņēmis 540 eiro naudas sodu. Rekordists, vietā, kur atļautais braukšanas ātrums ir 70 km/h pērn bijis kāds BMW X5 M50D vadītājs, kurš braucis ar 189 km/h un saņēmis līdz ar to 360 eiro lielu naudas sodu. Savukārt absolūtais fotoradaru fiksētais ātruma pārkāpējs ir Porsche Panamera vadītājs. Viņš vietā, kur atļauts braukt ar 90 km/h, braucis ar 194 km/h. Viņam arī uzlikts naudas sods 360 eiro apmērā, stāsta Valsts policija.
Kopumā par stacionāro un pārvietojamo fotoradaru fiksētajiem pārkāpumiem pērn noformēti 128,51 tūkst. protokolu. Par stacionāro fotoradaru fiksētajiem ātruma pārkāpumiem noformēti un pārkāpējiem nosūtīti 97,26 tūkst. protokolu par kopējo naudas summu 3,75 milj. eiro, no šīs summas valsts budžetā ir ienākuši 2,47 milj. eiro, DB informēja Valsts policija.
Lielākoties, ap 73% gadījumu, šoferi atļauto braukšanas ātrumu pārkāpuši līdz 20 km/h - kopējais pārkāpumu skaits 73,84 tūkst. no visiem fiksētajiem pārkāpumiem. 22,7 tūkst. šoferu pārkāpuši atļauto braukšanas ātrumu līdz 30 km/h, kas veido 23% no kopēja pārkāpumu skaita.
Pagājušā gada nogalē CSDD valdes loceklis Jānis Golubevs Ceļu satiksmes drošības padomē norādīja, ka pagājušā gada decembrī uz Latvijas autoceļiem sāka darboties otrajā kārtā paredzētie 20 stacionārie fotoradari, kas diennakts laikā fiksēja 854 ātruma pārsniegšanas gadījumus, kas liecina, ka braucēji joprojām rīkojas neapdomīgi, neskatoties uz ceļa zīmēm par fotoradaru esamību. «Man uzliktie sodi šķiet neadekvāti, bet izskatās, ka sabiedrība ir tik bagāta, ka ir gatava maksāt par pārkāpumiem. Braucēji turpina paust nihilistisku attieksmi pret fotoradariem,» norādīja J. Golubevs.