Pēc velojoslu izbūves Bruņinieku ielā, Aleksandra Čaka un Avotu ielu kvartālā likvidētas gandrīz visas autostāvvietas, kā rezultātā tur izvietotajos uzņēmumos samazinās klientu plūsma un tiek apgrūtinātas preču piegādes, norāda komersanti.
Rīgas domē (RD) informē, ka Bruņinieku ielā ir ierīkotas sešas īslaicīgas stāvvietas preču piegādei, kurās transports var atrasties līdz 30 minūtēm uz preču izkraušanas brīdi. Savukārt uzņēmumu klienti aicināti izmantot Bruņinieku ielas posmos pieejamās B zonas, kā arī blakus ielu autostāvvietas. Uzņēmēji gan uzskata, ka tas problēmu pilnībā neatrisina.
Nesaprot iemeslus
Velojoslas nopietni apgrūtina mūsu ikdienas darbu, jo gandrīz katru dienu saskaramies ar problēmām preču piegādes laikā, teic tipogrāfijas Ulma projektu vadītājs Kaspars Pavēnis. “Darbam nepieciešamos materiālus, piemēram, papīru un dažādus ķīmiskos līdzekļus, mums pārsvarā piegādā smagās automašīnas, kuru manevrētspēja ir ierobežota, kā rezultātā bieži nobloķējam satiksmi, mēģinot preci nest iekšā ar rokām. Tas ir diezgan apgrūtinoši, jo pārsvarā tas ir papīrs, kas nāk paletēs un sver tonnas. Tas pats ir ar tālāko transportēšanu, jo gatavā produkcija bieži jāsūta uz ārvalstīm. Mūsu sagatavotajām paletēm pakaļ brauc kurjerkompānijas, kuras arī pārsvarā izmanto smagos auto,” stāsta K. Pavēnis, piebilstot, ka autostāvvietu trūkuma dēļ cieš arī tipogrāfijas klienti.
“Uz Bruņinieku ielas atrast brīvu vietu automašīnai šobrīd ir praktiski neiespējami. Mums teorētiski ir pagalms, kurā varam ielaist savus klientus, taču arī tur bieži vietu nav, tāpēc cilvēki ir spiesti meklēt stāvvietu visas Bruņinieku ielas garumā vai paralēlajās ielās, tas nozīmē pazaudētu laiku un klientu neapmierinātību. Ņemot vērā lielo pieprasījumu pēc velojoslām, mēs it kā saprotam, ka bez tām mūsdienu Rīgā vairs neiztikt, tajā pašā laikā nav skaidrs, kāpēc velojoslas izbūvētas abos virzienos, lai gan Bruņinieku iela ir vienvirziena iela. Neesam novērojuši, ka velojoslas izbūve būtu palielinājusi gājēju plūsmu. Attiecīgi neredzu, ka tas varētu būt kā būtisks iemesls, lai nejauši garāmgājēji pamanītu mūsu tipogrāfiju. Manuprāt, stāvvietu daudzums būtu jāpalielina, jo Bruņinieku ielā atrodas dažādi uzņēmumi, tajā skaitā internetveikali, spa, fizioterapeitu pakalpojumi un citi. Lai nodrošinātu kvalitatīvu apkalpošanu, ir nepieciešama vieta, kur šo uzņēmumu klientiem atstāt savus auto, lai saņemtu pakalpojumus,” atzīmē K. Pavēnis.
Absolūta avārija
Arī uzņēmēja Agnese Zeltiņa Bruņinieku ielas pārbūvi vērtē negatīvi, norādot, ka remonta darbi divu gadu garumā radījuši neskaitāmas neērtības gan viņas biznesam, gan rotu veikala Soulstones by Agnese Zeltiņa klientiem. “Šo telpu kapitālajā remontā esmu ieguldījusi 40 tūkstošus eiro, tāpēc tās atstāt nevēlos. Manuprāt, šo problēmu var risināt, vienā ielas pusē veloceliņu noņemot un atjaunojot autostāvvietas, jo šī brīža situācija ir absolūta avārija,” domā A. Zeltiņa, uzsverot, ka ielas padarīšana par gājējiem un velosipēdistiem draudzīgāku nekādā veidā neveicina jaunu klientu piesaisti. “Pie mums dodas pastāvīgie klienti, kas noparkojas, piecu minūšu laikā izņem pasūtījumu vai skaidri zina, ko iegādāties. Šīs situācijas dēļ mēs jau divus gadus ciešam zaudējumus, jo mani klienti neuzrodas uz ielas. Tie ir turīgi cilvēki, kas pārvietojas ar auto un ir ļoti aktīvi. Mani klienti nebrauc ar velosipēdiem. Radusies situācija ir absolūti neizdevīga ikvienam, kas uz šīs ielas attīsta biznesu,” teic A. Zeltiņa.
Visu rakstu lasiet 23.novembra žurnālā Dienas Bizness!
ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!