Federālā karteļu biroja (FCO) jaunākajā ziņojumā secināts, ka Vācijas autobraucēji par degvielu maksā pārāk daudz, ziņo thelocal.de.
Ziņojums, kas oficiāli tiks publiskots šonedēļ, esot izsmeļošs pētījums par benzīna cenu attīstību pēdējo trīs gadu laikā.
«Mēs nepieņemam jebkādu turpmāku tirgus koncentrēšanos,» sacījis FCO prezidents Andreas Munds.
Saskaņā ar laikraksta Bild am Sonntag vēstīto FCO nav radusi pierādījumus cenu fiksēšanai, bet šis nav bijis ziņojuma mērķis.
FCO arī pētījusi praksi palielināt degvielas cenas pirms brīvdienām, pirms Lieldienām un nedēļas nogalēs - dažkārt tikai dažas dienas vai stundas.
Iestāde norāda, ka tirgus struktūra ir nelabvēlīga patērētājam.
Vācijas automobiļu degvielas tirgū dominē pieci naftas uzņēmumi: Aral/BP (tirgus daļa: 23,5 procenti), Shell (22 procenti), Jet (10 procenti), Esso un Total (7,5 procenti katram).
Mediji vēsta, ka FCO izmeklēšana acīmredzot atklājusi tā saukto «sinhrono uzvedību», kad divi tirgus līderi diktē cenas citiem. Ja pirmā kompānija paaugstina cenu, otra seko dažu stundu laikā. Pārējās trīs dara to pašu. Tas notiek arī cenu pazemināšanas gadījumā, lai gan lēnāk.
FCO uzskata, ka visām lielajām naftas kompānijām ir valsts mēroga tīkls, kas novēro un ziņo par konkurentu cenām. Tas novērš nepieciešamību pēc tiešas cenu fiksēšanas.
Vācijas automobiļu asociācija ADAC aicinājusi ekonomikas ministru Filipu Rosleru aizsargāt konkurenci. Asociācija rosina Vāciju ņemt piemēru no citām valstīm. Piemēram, Austrijā degvielas cenas var mainīt tikai vienu reizi dienā, bet Austrālijā par cenu pieaugumu jāpaziņo dienu iepriekš.
Kā vēstīts, Latvijā Konkurences padome (KP) ierosinājusi lietu par iespējamiem Konkurences likuma pārkāpumiem Latvija Statoil, Neste Latvija un Lukoil Baltija R darbībās. Šobrīd KP plašāku informāciju nesniedz, vien norāda, ka izmeklēšanas ietvaros KP ir apmeklējusi attiecīgos uzņēmumus.