Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) un Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā (SPRK) ir vērsušies vairāki desmiti patērētāju, informējot, ka viņi saņem rēķinus un draudu vēstules no komersantiem par interneta pakalpojumu apmaksu, lai gan līgumi ar šiem komersantiem nav noslēgti, informē PTAC pārstāvji.
PTAC un SPRK brīdina interneta pakalpojumu lietotājus par SIA Prolain negodprātīgu un prettiesisku rīcību, centienos pārvilināt SIA Simtel klientus, izsūtot tiem rēķinus un draudu vēstules par interneta atslēgšanu.
PTAC rīcībā ir informācija, ka SIA Prolain interneta pakalpojumu lietotājiem sūta elektroniskā pasta vēstules un rēķinus, pieprasot SIA Simtel klientiem veikt interneta pakalpojumu apmaksu un maldinot patērētājus par iepriekš minēto līgumu pārņemšanu, stāsta PTAC direktore Baiba Vītoliņa.
Regulatora Pakalpojumu kvalitātes nodaļas vadītājs Aleksandrs Čerņakovs-Neimarks apstiprina, ka arī SPRK ir saņēmis SIA Simtel klientu sūdzības par SIA Prolain draudu vēstulēm un izrakstītajiem rēķiniem.
«Izvērtējot mums pieejamo informāciju attiecībā uz konkrēto komersantu rīcību, aicinu iedzīvotājus, kuri saņem šāda veida draudu vēstules un rēķinus, vispirms pievērst uzmanību noslēgtajam pakalpojuma līgumam. Ja interneta pakalpojumu līgums ir noslēgts ar SIA Simtel, tad norēķini ir jāveic ar šo komersantu. Lai turpmāk sevi pasargātu no iespējamiem krāpnieciskiem darījumiem, SPRK aicina iedzīvotājus pārliecināties, vai konkrētais komersants ir reģistrējies kā elektronisko pakalpojumu sniedzējs,» norāda SPRK pārstāvji.
Saskaņā ar Uzņēmumu reģistra komercreģistra datiem SIA Simtel darbojas kā komersants un tam nav uzsākts ne likvidācijas, ne maksātnespējas process. SIA Simtel ir atrodams arī SPRK elektronisko sakaru komersantu reģistrā.
Pakalpojuma sniedzējiem, proti, komersantiem, ir pienākums pienācīgā veidā pildīt ar patērētājiem noslēgtos un spēkā esošos līgumus. Patērētājiem ir pienākums šiem pakalpojuma sniedzējiem veikt apmaksu par noslēgtajos līgumos noteikto pakalpojumu sniegšanu. Visas neskaidrības, kas saistītas ar noslēgtajiem līgumiem, ir risināmas, sazinoties ar līgumā norādīto pakalpojuma sniedzēju (personu, kas līgumā norādīta kā pakalpojuma sniedzējs un kura ir uzskatāma par līguma pusi).
Tā kā konkrētajā gadījumā elektroniskā saziņa ar SIA Simtel var būt maldinoša vai tiek traucēta, tās veikšanai ieteicams izmantot rakstveida saraksti, nosūtot vēstules uz līgumā norādītā pakalpojuma sniedzēja juridisko adresi, kuru iespējams arī noskaidrot Lursoft datu bāzē. Ja attiecīgais līgumā norādītais pakalpojuma sniedzējs uz patērētāju iebildumiem nereaģē un nenodrošina pienācīgu pakalpojuma sniegšanu, patērētāji ir tiesīgi vērsties pie pakalpojuma sniedzēja ar iesniegumu par noslēgtā līguma laušanu, minēto iesniegumu nosūtot uz tā juridisko adresi, informē PTAC.