Jaunākais izdevums

Efektīva iekšējā komunikācija ir kā uzņēmuma asinsrite.

Komunikācija palīdz nodrošināt uzņēmuma darbiniekiem iespēju saskaņoti darboties kopīgu mērķa sasniegšanā, veicina harmonisku organizācijas kultūru un dod darbiniekiem iespēju pieņemt piemērotus un tālredzīgus, uzņēmuma mērķiem atbilstošus lēmumus. Šāda darbinieku rīcība ir būtiska jebkurā uzņēmumā un organizācijā, neatkarīgi no tās lieluma.

«Informācijas aprite uzņēmumā ir būtisks aspekts, kas uzlabo ikdienas darbu, rada drošības sajūtu un vienotību ar uzņēmumu, kā arī samazina neziņu un iespējamās baumas uzņēmuma iekšienē. Līdz ar tehnoloģiju attīstību un dzīvesstila izvēles iespēju paplašināšanos, darbaspēks kļūst arvien izkliedētāks un mobilāks, un komunikācijas efektivitāte kļūst arvien lielāks izaicinājums,» biznesa portālam db.lv stāsta Ginta Krivma, «Training Lab» trenere, konsultante.

Viņa par šo tematu runās DB HUB organizētajā seminārā: Uzņēmuma iekšējās komunikācijas tendences 2019

«Ir skaidrs, ka iekšējās komunikācijas galvenās funkcijas uzņēmumā ir darbinieku informēšana un motivēšana. Informēt tā, lai tas būtu motivējoši, nozīmē ne tikai pasniegt informāciju, bet darīt to saprotamā un uzrunājošā veidā. Darbinieku lojalitātes un iesaistības pētījumi gadu gaitā parāda, ka priecīga un motivēta darbinieka iesaistība uzņēmumā pieaug, un darbinieks kļūst produktīvāks, līdz ar to – ieinteresētāks attīstīt savas kompetences, lai pilnvērtīgi un pēc iespējas efektīvāk strādātu savu personīgo un organizācijas kopējo mērķu vārdā. Skaidra darbinieku izpratne par uzņēmuma kopējo mērķu sasniegšanai nepieciešamajiem soļiem un ticība tiem veicina augstāku biznesa rezultātu sasniegšanu ar mazāku piepūli,» stāsta G. Krivma.

Viņa uzsver, ka, lai kādas būtu tendences, ikkatrā uzņēmumā ir un vienmēr būs spēkā šie pamatprincipi:

Vēstījumu konsekvence - veidojot komunikāciju, vienmēr ir svarīgi pārliecināties, kā tās saturs atbilst (t.i. nav pretrunā ar) uzņēmuma vērtībām, vīzijai, misijai u.c. pamatnostādnēm, t.sk. arī par iekšējās un ārējās komunikācijas saskaņotību. «Svarīgi, lai ārējā komunikācija neradītu trauksmi un baumas uzņēmuma iekšienē, bet iekšējās komunikācijas noplūde neradītu apdraudējumus uzņēmuma tēlam publiskajā vidē,» sacīja G. Krivma.

Efektīva un vienota visu pieejamo komunikācijas kanālu un rīku izmantošana, kombinējot tos tā, lai maksimāli operatīvi un efektīvi sasniegtu mērķauditoriju. Darbinieki, kas pat netīšām palikuši «aiz borta», visbiežāk uztver to personiski un strauji zaudē produktivitāti.

Skaidrība un vienkāršība - veidojot komunikāciju, paturēt prātā t.s. informācijas līniju, t.i. faktu, ka ne visi darbinieki, kuriem ir svarīgi zināt par kādu uzņēmuma norisi, ir ar vienādu pieredzi un izpratni par terminiem un konceptiem. «Nepieciešams interaktīvi skaidrot, izmantot salīdzinājumus, piemērus, vienkāršākus terminus, kā arī interesantu un uzrunājošu veidu un formātu darbinieku izglītošanai un informācijas pasniegšanai,» stāsta G. Krivma.

Ja Tev interesē šī tēma un vēlies uzzināt vairāk, piesakies DB HUB organizētajā seminārā: Uzņēmuma iekšējās komunikācijas tendences 2019

Lai pieteiktos, klikšķini šeit.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB projekti

Kāpēc ir vērts pamēģināt, kā ir būt ledus aukstā ūdenī?

Laura Mazbērziņa,26.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās cilvēka ķermenis ir pakļauts ārprātīgai spriedzei, kas rezultējas hroniskā stresā. Tas grauj spēju koncentrēties, skaidri domāt, būtiski samazina enerģijas līmeni un spēju pretoties ārējiem apstākļiem. Ja sākotnēji ciešam no garīga stresa, pieņemot daudzus lēmumus katru dienu, apstrādājot lielu apjomu informācijas, tad ar laiku tas pāraug arī emocionālā stresā, piemēram, trauksmē, dusmās, bailēs.

«Galējā stresa izpausmes forma parādās mūsu ķermeņos jeb fiziskajā līmenī. Tas izpaužas kā sāpes, saspringums, zems enerģijas līmenis vai smagi miega traucējumi, kas neļauj atpūsties brīdī, kad tas ir vajadzīgs. Ja šo apburto loku nepārrauj, tas var radīt smagas un neatgriezeniskas sekas,» stāsta Brigita Mironova, «Training Lab» pārdošanas un personiskās izaugsmes trenere.

«Cilvēks veiksmīgi var funkcionēt un realizēties, ja ir fiziski spēcīgs, ir veselīgs miegs, kvalitatīvs uzturs, pietiekamas fiziskas aktivitātes, ir fokuss uz attīstību un disciplīna,» teic B. Mironova.

Viņa stāsta, ka, ja visi šie punkti diendienā tiek realizēti ar veselīgu attieksmi pret sevi, tas rezultējas vienā ļoti būtiskā resursā – enerģijā. Ja mums ir enerģija, mēs varam realizēt, attīstīt, radīt un veidot pēc sirds patikas.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB projekti

Tas ir svarīgi. Kā izveidot jaunus ieradumus - gribasspēku?

Laura Mazbērziņa,09.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikdienā mēs sastopamies ar dažādiem kārdinājumiem – atlikt kāda darba darīšanu uz rītdienu, apēst lieku kūkas gabalu (kaut arī vēlamies veselīgāku ķermeni) utt. Patiesībā mūsu ķermenī mājo spēks, kas palīdz gan atteikties no visa, kas nav derīgs, gan saņemties un paveikt teju neiespējamo – celties piecos no rīta, iet aukstā dušā, uzsākt meditēt un nomierināt savu prātu.

Ja uz gribasspēku skatāmies caur muskuļa analoģiju, tad zinām - jo vairāk trenē un noslogo savu muskulatūru, jo spēcīgāks un izturīgāks paliec. Galvenie jautājumi ir divi – kā pareizi trenēt šo «gribasspēka» muskuli un kurš no treniņu veidiem ir man piemērotākais, biznesa portālam db.lv stāsta Ivars Juškēvics, «Training Lab» biznesa personības izaugsmes treneris.

Viņš par šo tematu runās DB HUB organizētajā seminārā: Slepenais ierocis, kā izveidot jaunus ieradumus - gribasSpēks

Stenforda universitātes ph.d Kellija Makgonigala (Kelly McGonigal) uzskata, ka ir trīs dažādu veidu gribasspēki, kurus var nosaukt šādi: «Es nedarīšu» gribasspēks, «Es gribu» gribasspēks, «Es varu un darīšu» gribasspēks.

Komentāri

Pievienot komentāru