Ilgstoša atkušņa dēļ uz grants ceļiem praktiski visā valsts teritorijā ir sācies šķīdonis, tāpēc uz šiem ceļiem tiek ieviesti autotransporta masas ierobežojumi - liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par 10 tonnām, informē VAS Latvijas Valsts ceļi.
Šķīdonis uz grants ceļiem rodas pavasarī un rudenī, kā arī atkušņa laikā, kad uz ceļiem nonāk liels ūdens daudzums. Ceļa pamatnei atkūstot un pārmitrinoties, grants seguma ceļu nestspēja būtiski samazinās. Lai novērstu šo ceļu sabrukumu, uz daudziem valsts vietējiem un dažiem reģionālajiem autoceļiem tiek ieviesti pagaidu satiksmes ierobežojumi kravas autotransportam. Šāda prakse ir vispāratzīta un to īsteno arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskajiem apstākļiem.
Ierobežojumi katru gadu pakāpeniski tiek ieviesti visos valsts reģionos – aptuveni 10 000 km valsts autoceļu, uzstādot aizlieguma ceļa zīmes, kas ierobežo transportlīdzekļu maksimālo pilno masu, lielākoties ar 10 tonnām. Līdzīgi ar savā pārziņā esošajiem ceļu tīkliem rīkojas arī pašvaldības.
Ierobežojumi tiek ieviesti un atcelti pēc katra konkrētā ceļa faktiskā stāvokļa un iespējamo bojājumu izvērtēšanas. Pašreizējie ierobežojumi ir atrodami Latvijas Valsts ceļu mājas lapā.
Patlaban applūšanas dēļ ir slēgts valsts vietējā ceļa V176 Sīļi–Igaunijas robeža posms 1,1.-1,5. km. Apbraukšanai izmantojami valsts vietējie ceļi V175 Rūjiena–Igaunijas robeža un V177 Ķoņi–Lode–Arakste. Līdzīgu iemeslu dēļ slēgts valsts vietējais ceļš V1007 Pārbrauktuve–Birzgale posmā 0.-3. km. Tur apbraukšanai var izmantot autoceļus V995 Druva–Birzgale–Valle, P87 Bauska–Aizkraukle, P73 Vecumnieki–Nereta–Subate vai P88 Bauska–Linde.
Atkušņa laikā grants ceļus, kad tie ir pārmitrināti vai apledojuši, nav iespējams kvalitatīvi greiderēt, informē VAS Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU). LAU regulāri apseko valsts autoceļus, tāpēc tiklīdz konstatēs, ka ceļa segums atbilst greiderēšanas darba veikšanai, tad braukšanas apstākļu uzlabošanai to arī darīs.