Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja Konkurences padome (KP) atļaus apvienoties Baltkom un IZZI, tad Latvijā radīsies dominējošs uzņēmums, kas kontrolēs lielāko 70–80% kabeļtelevīzijas tirgus daļu Rīgā un lielu daļu visā Latvijā.

Tāpēc TV3 Latvia uzskata, ka šī apvienošanās jāskata visas Latvijas TV nozares kontekstā, jo kabeļtelevīzija Latvijā ir populārākais TV veids.

Savukārt pārējie izplatīšanas veidi, kā interneta protokola televīzija (IPTV), satelīttelevīzija un virszemes televīzija aizņem salīdzinoši mazāku daļu. Līdz ar to iecerētajam darījumam pēc TV3 uzskatiem, būs tālejošas sekas uz visu televīzijas jomu, ne tikai uz kabeļtelevīziju.

Latvijā veidotie TV komerckanāli (tādi kā TV6) kļūs atkarīgi no viena kabeļoperatora un tā uzskatiem, satraukumu pauž TV3, par to, kā jāveido programmu pakas, kādiem kanāliem dodama priekšroka, un kā jāveido savstarpējās attiecības ar kanālu veidotājiem, televīzijām.

Jau patlaban situācija ir saspringta, norāda TV3 Latvia, turklāt raidorganizācijai tuvākajā laikā ir jāizsver, vai iespējams turpināt kanālu TV6 un 3+ retranslāciju Baltkom kabeļtīklos. Līdz šim Baltkom demonstrē atšķirīgu pieeju ārzemju kanāliem un vietējiem kanāliem. Cik TV3 zināms, ārzemju kanāli tiek translēti pamatojoties uz līgumiem, kuri nosaka pušu atbildību un samaksu, bet TV6 un 3+ tiek translēti bez līgumiem, bez samaksas kanālu veidotājiem – lai gan kabeļoperators maksu no saviem skatītājiem iekasē. Ja šādu praksi pārņem un turpina jaunais uzņēmums, tad tas nozīmēs problēmu dubultošanos vietējiem kanālu veidotājiem, atzīmē TV3.

DB jau rakstīja, ka Baltkom vēlas apvienoties ar IZZI. Zaļā gaisma ir jādod KP. Apvienojoties «tandēma» kopējā tirgus daļa maksas TV pakalpojumu tirgū Rīgā būtu ap 50%, bet visā Latvijā ap 30%, liecina DB rīcībā esošā informācija, ko uzņēmumi iesnieguši izvērtēšanai KP. Savukārt Lattelecom, kas arī ir pret šādu apvienošanos, ir aprēķinājis, ka kopējā «tandēma» tirgus daļa Latvijā varētu pārsniegt 40%, bet Rīgā pārkāpt 70% slieksni.

«Apvienojoties IZZI un Baltkom, izveidosies uzņēmums, kura kopējā tirgus daļa maksas televīzijas pakalpojumu tirgū divkārt pārsniegs jaunajā Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā noteikto dominējošā stāvokļa slieksni,» iepriekš DB sacīja Lattelecom pārstāve Līga Bite. Viņa paskaidroja, ka par dominējošo stāvokli uzskatāma 35% vai lielāka tirgus daļa, taču publiski pieejamie dati un GfK jūlijā veiktais pētījums liecina, ka kopējā IZZI un Baltkom tirgus daļa maksas TV pakalpojumu tirgū Latvijā varētu pārsniegt 40%, bet Rīgā, kur maksas TV pakalpojumus lieto absolūti lielākā daļa iedzīvotāju, šī tirgus daļa varētu pat pārsniegt 70%.

Komentāri

Pievienot komentāru