Pasaulē labi zināmajam hibrīdmodelim Toyota Prius šopavasar nāksies krustot šķēpus ar tautieša Honda jauno hibrīdmodeli Honda Insight.
Visās paaudzēs Prius ir demonstrējis Toyota apņēmību rūpēties par apkārtējo vidi un rādījis ceļu uz ideāla videi draudzīga automobiļa izstrādi. Nosaukums Prius, kas latīņu valodā nozīmē būt priekšā, ir kļuvis par atpazīstamības zīmi automobilim, kas tika prezentēts vēl pirms rūpes par vides aizsardzību kļuva par sabiedrības ikdienas jautājumu.
Jaunais Prius joprojām ir viens no reāli pieejamām hibrīdtehnoloģijām. Atzinību guvušajam dzinējam jaunās paaudzes Hybrid Synergy Drive sistēmā ir veikti daudzi uzlabojumi. 90 % no hibrīda agregāta komponentiem ir pārveidoti, lai panāktu vieglāku un kompaktāku sistēmu, koncentrējoties uz lielākas jaudas nodrošināšanu, degvielas patēriņa samazināšanu reālās dzīves situācijās un uzlabotu darbību aukstā laikā. Sistēmas jauda ir palielināta par 22 %, degvielas patēriņš samazināts par 14 %, bet CO2 izmešu līmenis samazināts līdz pat 89 g/km.
Efektīga, ECO-ICON koncepcijas stilā ieturēta virsbūve ar pārsteidzoši zemu aerodinamiskās pretestības koeficientu (Cd=0,25) slēpj jaunu, ergonomisku salonu ar novatorisku divzonu instrumentu paneli un savā segmentā unikālām tehnoloģijām, kas sniedz vadītājam papildu ērtības, piemēram, attēla projicēšanu uz vējstikla, unikālu Touch Tracer automobiļa informācijas sistēmu, ventilācijas sistēmu, ko darbina saules enerģija, un gudru automobiļa stāvvietā novietošanas palīgsistēmu.
No šī gada pavasara Toyota nenāksies garlaikoties, jo arī Latvijas tirgū nonāks jaunais Honda izgudrojums Honda Insight. Moderns un pievilcīgs dizains apvienojumā ar modernu hibrīdtehnoloģiju mudinās cilvēkus vismaz morāli būt gataviem rūpēties par apkārtējo vidi. Ecological Drive Assist System ir viena no interesantākām spēļmantiņām pieaugušajiem bērniem. Piemāram, ja vadības panelis iekrāsosies zaļš, tad ziniet, ka Insight ir atrasts ekonomisks braukšanas režīms, ja zaļgani zils –efektivitāte ir viduvēja, savukārt ja zils, tad autovadītāja braukšanas stils ir neekonomisks. Automašīnas borta datora smadzenes izkalkulēs katra brauciena efektivitāti, piešķirot vadītājam īpašu kvalifikāciju, kas summēsies kopējā rezultātā visā automašīnas mūža garumā. Rezultātu ataino trīs koka lapas mērinstrumentu panelī, kuras aug, palielinoties degvielas ekonomijai, bet samzinās, ja braukšanas stils ir viduvējs vai neekonomisks.