Jaunākais izdevums

Piezīmes no Fleet Europe Forum apmeklējuma

Valsts neatkarības svinību dienā šogad tika apmeklēta starptautiskais, gadskārtējais autoparku vadības forums Briselē Fleet Europe Forum. Tā mērķis ir ik gadu pulcēt industrijas ekspertus, lai dalītos savā vīzijā un stratēģijā par labāko autoparku vadības pakalpojumu sniegšanas praksi. Šogad forumā vairāk nekā 470 dalībnieki – gan no vadošajiem pakalpojumu sniedzējiem, gan pakalpojumu saņēmējiem. Klātesoši bija uzņēmumi, kuru autoparki mērāmi pat vairakos desmitos tūkstošu auto, tādi kā Coca Cola, Nestle, Microsoft un citi. No foruma mājās ir pārvestas vairākas arī Latvijas uzņēmumiem svarīgas atziņas. Galvenās tendences autoparka vadības nozarē:

Pirmkārt, automašīnu pilnā dzīves cikla izmaksu (total cost of ownership – TCO) nozīme automašīna iegādē. Latvijā vēl gluži neizplatīta, bet Eiropā dominējoša prakse ir automašīnas iegādes cenu vērtēt balstoties uz visām izmaksām, nevis tikai auto cenu. Tātad svarīga ir izpratne, ka, piemēram, auto līzinga procentu likme ir salīdzinoši mazsvarīgāka par auto vidējo degvielas patēriņu vai otrreizējo tirgus vērtību. Pēdējo izmaksu īpatsvars ir daudz lielāks. Eiropā uzņēmumi strauji pāriet no autoparkiem, kas orientēti uz konkrētiem auto modeļiem, uz autoparkiem, kuri veidoti balstoties uz TCO izmaksām.

Otrkārt, uzņēmumu sociālā atbildība gan drošības, gan vides izpratnē palielinās. Īpaši liels uzsvars tiek likts uz CO2 izmešu samazināšanu, kā vienu no variantiem apskatot elektro automašīnu ekspluatāciju. Daudzi Eiropas autoparki ir ieviesuši elektroauto kā pilsētas koplietošanas auto. Piemēram, Lielbritānijā, elektro auto dzīves cikla izmaksas jau ir pielīdzināmas iekšdedzes auto dzīves cikla izmaksām. Lai arī Latvija un Baltija sāktu iet šajā «zaļajā» virzienā ir jāveic būtiskas izmaiņas nodokļu sfērā. Pašreiz elektro auto izmaksas ir vismaz uz pusi augstākas, turklāt nav nodrošināta infrastruktūra. Videi daudzīgāku auto popularitāti šeit varēs vairot tikai ieviešot dažādus atvieglojumus, piemēram, elektroauto iegādi bez PVN, reģistrācijas un ikgadējo nodokļu piesaisti izmešu daudzumam, nevis pilnas masas vai motora tilpumam, vai iespēju novietot elektroauto pilsētas centra stāvietās bez maksas.

Treškārt, daudz tika runāts par autovadītāju uzvedība (driver behaviour). Forumā tika minēts, ka līdz pat 40% no izmaksu komponentiem ir atkarīgi no autovadītāja, piemēram, degvielas izmaksas, remonta izmaksas, utt. Kā piemērs izskanēja, ka hibrīdauto nenesīs nekādus ietaupījumus izmaksās vai ieguldījumus vides saglabāšanā, ja šoferis nemainīs savus braukšanas paradumus. Un, lai atklātu, kā uzlabot braukšanas stilu, palīgā var nākt dažādas tehnoloģijas, kas nosaka „vājās vietas”, pirms tiek veikta šofera apmācība.

Par šo un plašāk varēs lasīt decembra mēneša izdevumā Saldo.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai rosinātu Latvijas uzņēmumu, valsts iestāžu un pašvaldību izpratni par drošu uzņēmuma autoparku un veicinātu labo praksi to pārvaldībā, aicina pieteikties gada balvai Drošākais uzņēmuma autoparks. Ikgadējā konkursa rezultātā tiks noskaidroti un godināti Latvijas uzņēmumi, kuros vissekmīgāk tiek veikta autoparku pārvaldīšana, vienlaikus akcentējot, ka visa autoparka drošība sākas ar šoferi.

Jau sesto gadu apdrošināšanas sabiedrības «Balta» (PZU grupa) rīkotā konkursa «Drošākais uzņēmuma autoparks» mērķis ir noskaidrot Latvijā prasmīgākos un atbildīgākos uzņēmumu autoparku pārvaldītājus, kā arī uzlabot kopējo satiksmes drošību, ieviešot praktiskas un pozitīvas pārmaiņas autoparku pārvaldīšanā. Dalība gada balvā uzņēmumu vadītājiem un autoparku atbildīgajiem darbiniekiem dos iespēju iegūt neatkarīgu skatījumu par autoparka stiprajām pusēm un jomām, kur iespējams pilnveidoties, saņemot individuālu izvērtējumu un ieteikumus autoparku pārvaldīšanas uzlabojumiem nākotnē. Labākie dalībnieki tiks apbalvoti ar vienu no trim – zelta, sudraba vai bronzas – kategorijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai rosinātu Latvijas uzņēmumu, valsts iestāžu un pašvaldību izpratni par drošu uzņēmuma autoparku un veicinātu labo praksi to pārvaldībā, ikgadējā apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) un Satiksmes ministrijas rīkotajā konkursā noskaidroti Latvijas uzņēmumi, kuros vissekmīgāk veikta autoparku pārvaldīšana.

Ceturtdien, 28. novembrī, Rīgas Motormuzejā apbalvošanas ceremonijā Zelta kategorijas apbalvojumi tiks piešķirti 8 uzņēmumiem, bet kopumā apbalvoti tiks 42 uzņēmumi un valsts un pašvaldību autoparki, kas aktīvi un atbildīgi iesaistās ceļu satiksmes drošības uzlabošanā.

Latvijas uzņēmumiem pieder vairāk nekā 200 000 transportlīdzekļu, kas ikdienā piedalās satiksmē. Starp šogad apbalvotajiem uzņēmumu autoparkiem sevišķi izcelti tie, kas līdztekus rūpēm par transportlīdzekļu tehnisko stāvokli un aprīkojumu ikdienā demonstrē atbildīgu attieksmi pret braukšanas kultūru un atļauto braukšanas ātrumu.

“Ātruma faktors ir mainīgs – šoferiem ir jājūt robeža starp vienkārši ātru braukšanu un iekļaušanos satiksmē. Vienlaikus uzņēmumiem ir jāspēj laikā piegādāt kravas, apkalpot klientus un ievērot termiņus. Tāpēc droša braukšanas ātruma ievērošana ir komplekss pasākumu kopums no maršruta plānošanas līdz autovadītāja braukšanas kultūrai. Šogad konkursa dalībnieku kopējais transportlīdzekļu skaits pārsniedz 10 000 auto, turklāt piedalās arī paši lielākie Latvijas autoparki,” atklāj Kristaps Liecinieks, konkursa žūrijas priekšsēdētājs un BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Lady Taxi atjauno autoparku

Dienas Bizness, 15.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru kompānija Lady Taxi kopš šī gada jūnija atjauno uzņēmuma autoparku un pašlaik ar jaunajiem Toyota Corolla Verso spēkratiem Rīgas ielās brauc jau lielākā daļa uzņēmuma taksometru vadītāju, informē Lady Taxi mārketinga direktore Linda Truksne.

Pēdējā mēneša laikā Lady Taxi klientu skaits ir audzis par 15% un kompānija klientu skaita pieaugumu skaidro tiši ar atjaunoto autoparku atzīmējot, ka to novērtē arī stiprā dzimuma klienti - ja agrāk Lady Taxi pakalpojumus vairāk izmantoja tieši sievietes, šobrīd gandrīz puse klientu jeb 49% ir vīrieši un 51% sievietes.

Uzņēmums atjauno autoparku sadarbībā ar bankas Citadele meitas uzņēmumu Citadele līzings un faktorings. Lady Taxi apņēmies turpināt atjaunot autoparku ik pēc diviem gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pētījums: zemāka auto cena nenozīmē zemas ekspluatācijas izmaksas

Nozare.lv, 27.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemāka auto pārdošanas cena nebūt nenozīmē zemas auto ekspluatācijas izmaksas ilgtermiņā, liecina autoparku vadības pakalpojumu sniedzēja Sixt pētījums, kas balstīts uz auto dzīves cikla izmaksu (TCO) aprēķina metodiku.

Sixt salīdzināja 2011.gadā pārdotākās auto markas un modeļus piecās klasēs pēc Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) sniegtajiem datiem, ņemot vērā arī dzinēja tipu un motora tilpumu, kas ir vienas no būtiskākajām pozīcijām, kas nosaka auto dzīves cikla izmaksas.

Ekonomiskajā klasē vispārdotākais ir Fabia ar 1,2 litru benzīna dzinēju un Toyota Yaris ar 1,4 benzīna dzinēju, kompaktklasē - Ford Focus ar 1,6 benzīna dzinēju un VW Golf ar 1,4 benzīna dzinēju, vidējā klasē - VW Passat ar 2 litru dīzeļa dzinēju un VW Passat ar 1,8 benzīna dzinēju, apvidus auto klasē - VW Tiguan ar 2 litru dīzeļa dzinēju un Peugeot 3008 ar 1,6 dīzeļa dzinēju. Savukārt vieglā komercauto klasē - VW Caddy ar 2 dīzeļa dzinēju un Citroen Berlingo ar 1,6 benzīna dzinēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kapitāla tirgus Latvijā – trešajā desmitgadē, bet joprojām vājš. Vai ir alternatīvas?

Latvijas Bankas ekonomists Egils Kaužēns, 29.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no svarīgām finanšu tirgus sastāvdaļām ir likvīds un efektīvs kapitāla tirgus. Ieguldījumi akcijās un obligācijās ir ilgtermiņa ieguldījumi.

Attīstīts kapitāla tirgus veicina vietējās un ārvalstu investīcijas, uzkrājumu efektīvāku izmantošanu, dodot iespēju krājējiem vairāk nopelnīt, kas īpaši aktuāli zemo procentu likmju apstākļos. Savukārt uzņēmējiem tas dažādo aizņemšanās iespējas uzņēmuma attīstības finansēšanai.

Turklāt lēmumi par investīcijām vai, tieši pretēji, lēmumi par neinvestēšanu ietekmē ne vien pašreizējo tautsaimniecības stāvokli, bet arī summējas tautsaimniecības turpmākās attīstības perspektīvā.

Kāpēc kapitāla tirgus ir tik nozīmīgs:

  1. Uzņēmumi, emitējot vērtspapīrus kapitāla tirgū, piesaista ilgtermiņa finansējumu – gan vietējo, gan ārvalstu, kas dod iespēju uzņēmumiem attīstīties un pilnveidot ražošanu vai pakalpojumu sniegšanu, diversificējot investoru loku;
  2. Mājsaimniecības un uzņēmumi var novirzīt savus uzkrājumus kapitāla tirgus vērtspapīros, kas parasti piedāvā augstāku ienesīgumu nekā noguldījumi bankās;
  3. Kapitāla tirgus dod iespēju sekot dažādu vērtspapīru procentu likmēm, kas ļauj spriest par piedāvājuma un pieprasījuma attiecību finanšu tirgū, par tirgus dalībnieku gaidām par riskiem un ekonomikas attīstību, finansēšanas nosacījumiem;
  4. Ekonomikas izaugsmes modeļos izaugsme ilgtermiņā ir atkarīga no kapitāla lieluma, un kapitāla tirgum ir būtiska loma šī kapitāla piesaistē un izvietojumā tautsaimniecībā;
  5. Labi funkcionējošs kapitāla tirgus palīdz sadalīt kapitālu pa dažādām nozarēm, uzņēmumiem tā, lai tiktu iegūts maksimāls labums tautsaimniecībā, – tiek meklēts optimums no paredzamā vērtspapīru ienākuma un riska.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdevniecība Dienas Bizness sadarbībā ar Circle K Latvija, Latvijas Auto asociāciju un VW Moller Auto Lidosta rīko ikgadējo auto nozares forumu AUTO 2020.

Šogad AUTO 2020 atzīmēs jau desmito pastāvēšanas gadu kopš norisinās ikgadēja nozares foruma veidā. Forums ik gadu pulcē nozares profesionāļus, viedokļu līderus, ekspertus un auto nozares entuziastus. Arī šogad forums rosinās nozares pārstāvjus pārrunāt auto nozares aktualitātes, tendences un apstākļus, kam var būt būtiska ietekme uz auto nozari turpmākajos gados.

Auto nozares industrijā 2020. gads ir bijis satricinājumiem pilns un kā tas viss beigsies – nav vēl zināms. Ir skaidrs, ka sekas būs jūtamas vēl ilgi visā pasaulē, tostarp, arī Latvijā.

Kā nozare attīstīsies tālāk? Un pats galvenais – kādā virzienā? Auto nozares attīstības stratēģija nav skaidra – kam tiks dota priekšroka? Elektroauto, CNG, hibrīdiem vai kam? Kas notiks ar novecojošo autoparku un kā valsts ilgtermiņā risinās aizvien lielo pieprasījumu pēc lietotajiem auto no Rietumeiropas ar dabai nedraudzīgiem dīzeļdzinējiem Latvijas iedzīvotāju pirktspējas dēļ? Auto industrija ir pilnībā atkarīga no valsts ekonomiskās attīstības un, Eiropas uzsāktā zaļā kursa ietekmē, tā piedzīvos paša lielākās pārvērtības, ka, savukārt, ietekmēs visas pārējās tautsaimniecības nozares.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Kā kreditēšanas tendences vērtē uzņēmumi un kā - bankas?

Žanete Hāka, 05.01.2018

1. attēls. MVU pieprasījums pēc kredītiem banku un uzņēmumu vērtējumā

(par pieprasījuma pieaugumu ziņojošo banku neto skaits un par finansējuma vajadzību pieaugumu ziņojošo uzņēmumu neto skaits, %)

Piezīmes:

1 – vidēji 1. un 2. gada ceturksnī;

2 – līdz 2014. gadam ir pieejami dati par banku vērtējumu par uzņēmumu pieprasījumu kopumā, neizdalot MVU sektoru;

3 – vidēji banku kredītiem un banku kredītlīnijām, overdraftiem, kredītkartēm 1. pusgadā;

4 – aptaujas dati par uzņēmumu finansējuma pieejamību publicēti par 2009., 2011. un 2013. - 2017. gadu Eiropas Komisijas mājas lapā.

Datu avots: Latvijas Bankas dati, Eiropas Komisijas mājas lapa, autora aprēķini

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās spēcīga tautsaimniecības attīstība nav iedomājama bez finanšu sektora līdzdalības. Lai tautsaimniecība varētu sekmīgi attīstīties, uzņēmumiem, jo īpaši maziem un vidējiem (MVU), nepieciešamas ārējais finansējums. Lai gan pieejami dažādi alternatīvi finansējuma avoti, Latvijā ierastākā uzņēmumu finansējuma forma ir banku kredīti, norāda Latvijas Bankas ekonomiste Vija Mičūne.

Latvijā uzņēmumu kreditēšana pēdējo gadu laikā pakāpeniski atkopjas, taču vienmēr var vēlēties ko labāku. Tajā pašā laikā vairākās eiro zonas valstīs uzņēmumu kredītu procentu likmes ir zemākas un kredītu atlikuma pieaugums straujāks. Kas nosaka Latvijas uzņēmumu kreditēšana attīstības tendences?

Vairāki avoti sniedz atbildi uz jautājumiem par uzņēmumu kredītu pieprasījumu un piedāvājumu, kā arī tos iespaidojošiem faktoriem. Viens no šādiem avotiem ir eiro zonas banku kreditēšanas aptauja, kurā sniegts banku viedoklis par dažādiem kredītu veidiem, tostarp aizdevumiem uzņēmumiem. Eiro zonas bankas jau kopš 2003. gada katru ceturksni novērtē uzņēmumu kredītu piedāvājuma un pieprasījuma pārmaiņu virzienu un relatīvo lielumu, kā arī šīs pārmaiņas ietekmējošus faktorus [1]. Raksturojot kredītu standartus, kā arī piedāvājumu, bankas sniedz viedokli arī par kredītiem MVU.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Autonams atver pārstāvniecību Ukrainā

Jānis Rancāns, 06.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmums SIA Autonams, kas pazīstams ar Skybrake autoparku vadības sistēmām, atvēris otru pārstāvniecību ārvalstīs – Ukrainā, Kijevā nodibinot Autonams Ukraine, informē kompānija.

Šī gada martā Autonams jau atvēra pārstāvniecību Krievijā, Groznijā. Ukrainā uzņēmums darbojas jau kopš 2004. gada, kad tika noslēgti pirmie eksporta līgumi uz Ukrainu. Šajā laika posmā Ukrainā tikušas tirgotas Autonams auto drošības sistēmas un nesen uzsākts arī autoparku uzraudzības sistēmu eksports uz šo valsti.

Populārākais Autonams produkts Ukrainā ir Skybrake DD2+ imobilaizers. «Tomēr tirgus tendences un interese rāda, ka tādus pašus apjomus, kādos tiek tirgoti Skybrake DD2+ imobilaizeri, gada laikā varētu sasniegt arī Skybrake AUS – GPS/GSM autoparku uzraudzības sistēma,» stāsta SIA Autonams valdes loceklis Edvīns Panders.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas autoparku pārvaldības programmatūras izstrādātājs FleetGuru pēc veiksmīgas investīciju piesaistes programmatūras attīstībai un ienākšanai jaunos tirgos 530 000 eiro apmērā uzsācis darbību Latvijā.

Uzņēmums piesaistīja investīcijas no vairākiem ievērojamiem investoriem, tostarp Superangel, Lemonade Stand, Silberauto un Sixfold dibinātājiem.

FleetGuru izveidoja Tomass Loiks (Toomas Loik) un Ivars Vilmers (Ivar Vilmer), kuriem abiem ir daudzu gadu pieredze pārdošanā un autoparku vadībā, kā arī Indreks Sītans (Indrek Siitan), kurš ir bijis vairāku jaunuzņēmumu programmatūras izstrādes vadītājs apdrošināšanas nozarē.

FleetGuru līdzdibinātājs Tomass Loiks komentēja, ka pirmās finansēšanas kārtas rezultāti ir veiksmīgāki, nekā gaidīts. „Mūs pozitīvi pārsteidza investoru interese par mūsu mākonī balstīto autoparku pārvaldības programmatūras risinājumu. Pēc šī ieguldījuma mēs varēsim iekarot tuvējos tirgus un pēc tam paplašināties visā Eiropā,” sacīja Loiks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

Draugiem Group uzņēmuma Mapon apgrozījums sasniedzis 2,6 miljonus eiro

Anda Asere, 16.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoparku kontroles sistēmas vairs neuzmana tikai «noklīdušus» šoferīšus, bet gan palīdz uzņēmumam palielināt efektivitāti, attālināti nolasot datus, maksājot par maksas ceļiem un uzmanot kravas temperatūru

Ar šo sistēmu izstrādni nodarbojas arī Draugiem Group uzņēmums Mapon.

«Fokusējamies uz autoparku attālinātu vadību – uzņēmumu mašīnas aprīkojam ar izsekošanas iekārtām, palīdzam optimizēt autoparku un samazināt izmaksas,» saka skaidro Andris Dzudzilo, SIA Mapon vadītājs. Otrs uzņēmuma vadītājs Ingus Rūķis stāsta, ka kompānijai ir aptuveni desmit gadu vēsture. Tolaik transporta uzņēmumos bija šoferi, kuri mēdza aizbraukt reisā un pazust, aizmirstot, ka viņi ir darbā. Tā rezultātā īpašniekiem radās vajadzība sekot līdzi, kur auto atrodas. Tāpat ir bijušas situācijas, kad šoferis negodprātīgi paņem degvielu no bākas vai iepilda sliktākas kvalitātes degvielu, piemēram, Krievijā un neveic uzpildi tur, kur bija plānots, kā rezultātā bojājās mašīna, palielinājās vidējais degvielas patēriņš, kas uzņēmumiem radīja zaudējumus. «Sākotnēji uzņēmumus interesēja, kur mašīna atradusies, bet šobrīd tiem jau ir pieejama informācija arī par to, kur mašīna ir tieši šobrīd, cik ilgi vēl vadītājs drīkst braukt, cik bākā ir degvielas, vai mašīna pārvietojas pa maksas ceļu utt. Telefonsarunas ir pietiekami dārgas un laikietilpīgas, lai sekotu tam līdzi, tāpēc liela daļa kompāniju, kas ir mazliet lielākas par mazo ģimenes uzņēmumu, mēģina atrast veidu, kā automatizēt procesus, vienkāršot grāmatvedības uzskaiti. Nevienā no tirgiem, kur strādājam, mūsu klienti neuzstāda izsekošanas ierīces tikai tāpēc, ka gribētu redzēt, kur atrodas mašīnas. Tas jau ir pašsaprotami. Tā vietā viņus interesē, kā ietaupīt, izdarīt kaut ko vienkāršāk un nopelnīt naudu, lai augtu straujāk ar esošo darbinieku skaitu. Šādas sistēmas ir iespēja izslēgt cilvēciskās kļūdas un uzlabot savu pakalpojumu,» saka I. Rūķis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

No riepu montāžas līdz savirzes regulēšanai: riepu serviss tava uzņēmuma autoparkam

Reklāmraksts, 07.07.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Freepik.com / Drazen Zigic

Autoparks ir nozīmīga sastāvdaļa daudziem uzņēmumiem, tāpēc ir svarīgi nodrošināt, lai automašīnas vienmēr būtu labā tehniskajā stāvoklī. Uzticams riepu serviss var sniegt neaizstājamus pakalpojumus, kas palīdzēs uzturēt tava uzņēmuma autoparku kustībā 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā. Ja arī tavam uzņēmumam šī ir aktuāla tēma, esi nonācis pareizajā vietā – lasi un noskaidro, kādas priekšrocības tev var piedāvāt šāda sadarbība, un kuru riepu servisu šim mērķim izvēlēties!

Riepu garāžas piedāvājumā – plašs pakalpojumu klāsts ikviena autoparka vajadzībām

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rūpējoties par ilgtspējīgu uzņēmuma darbību un ietekmes uz vidi samazināšanu, AS “Eco Baltia” grupas vides apsaimniekošanas uzņēmums SIA “Eco Baltia vide” pakalpojumu nodrošināšanai klientiem izmanto jau 13 videi draudzīgākas, ar saspiesto dabasgāzi (CNG) darbināmas specializētās atkritumu savākšanas automašīnas.

Savukārt līdz gada beigām plānots autoparku papildināt ar vēl trim. No kopējām investīcijām, kas šogad specializētajam transportam kopumā paredzētas 1,3 miljonu eiro apmērā, aptuveni 90% šogad tiek novirzīti videi draudzīgāku atkritumu savākšanas automobiļu iegādei.

“Eco Baltia vide” valdes priekšsēdētājs Jānis Aizbalts: “Investīcijas “zaļākā” autoparkā ir svarīgs ieguldījums uzņēmuma ilgtspējā, kas ir viens no “Eco Baltia vide” attīstības stratēģiskajiem virzieniem. Pāreju uz ilgtspējīgāku transportu sākām jau 2020.gadā, kad kā pirmie Latvijā iegādājāmies piecas ar CNG darbināmās atkritumu savākšanas mašīnas. Līdz šā gada beigām mums kopā varētu būt jau 16. Jārēķinās, ka investīcijas ir salīdzinoši lielas, taču mūsu ilgtspējas stratēģijās viens no būtiskiem punktiem vērsts tieši uz transportu un tā radīto CO2 izmešu samazināšanu. Vienlaikus uz papēžiem min arī Eiropas Savienības (ES) regulās noteiktās vides prasības, kas tuvākajos gados skars ikvienu uzņēmumu. Mēs tam esam gatavojušies un pie savas CO2 pēdas samazināšanas strādāsim arī turpmāk.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transporta pakalpojumu platforma “Bolt” un viens no Baltijā un Polijā vadošajiem elektromobiļu uzlādes tīklu attīstītājiem “Eleport” paziņojis par sadarbības paplašināšanu, lai īstenotu lojalitātes programmu, kas paredzēta elektromobiļu autoparku īpašniekiem un partneršoferiem “Bolt” kopbraukšanas platformā.

“Bolt” un “Eleport” sadarbības pamatā ir mērķis atbalstīt kopbraukšanas pakalpojuma sniedzējus pārejas procesā no fosilās degvielas uz elektromobiļiem. Lojalitātes programmas ietvaros visiem “Bolt” partneršoferiem un autoparku īpašniekiem, kas izmanto elektromobiļus, ir iespēja saņemt iepriekš aktivizētu “Eleport” atlaižu karti, ko var izmantot visās “Eleport” uzlādes stacijās Baltijā un Polijā. “Bolt” partneršoferi un autoparku īpašnieki, kas piedalās lojalitātes programmā, saņems atlaidi lieljaudas uzlādei. Lojalitātes programma tika ieviesta Igaunijā š.g. aprīlī, taču no maija tā ir pieejama arī Latvijā, Lietuvā un Polijā.

"Bolt" vecākais operāciju speciālists Nils Kacars stāsta: "Kopbraukšanas pakalpojumi var palīdzēt pilsētām veicināt transporta elektrifikāciju un vienlaikus samazināt vajadzību pēc personīgās automašīnas uzturēšanas, jo autovadītāji, kuru peļņas avots ir kopbraukšanas pakalpojumu sniegšana, mēro ievērojamus attālumus. No autovadītāju atsauksmēm mēs zinām, ka veiksmīga pāreja uz bezizmešu automašīnām ir atkarīga no autovadītāju uzticības elektromobiļiem, it īpaši attiecībā uz uzlādes pieejamību un akumulatoru darbības ilgumu. Sadarbība ar “Eleport” ļauj mums risināt vienu no partneršoferu nosauktajiem izaicinājumiem."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no auto nomas pakalpojumu sniedzējiem Latvijā Sixt Rent a Car papildina savu autoparku ar 14 jaunām BMW automašīnām īstermiņa auto nomas vajadzībām Baltijā, turpinot 2010.gadā aizsākto dinamisko auto bāzes paplašināšanu.

Līdz ar automašīnu iegādi, Sixt Latvijā noslēdz sadarbības līgumu ar BM Auto, kas kļūst par ieteicamo auto nomas partneri. Sadarbības līgums paredz klientiem iespēju ātri un ērti rezervēt automašīnas nomai Latvijā un visā pasaulē ne tikai pie Sixt, bet tagad arī pie BM Auto darbiniekiem.

Arnis Jaudzems, Sixt vadītājs Baltijas valstīs: «Sixt sadarbībā ar BMW vairāk kā 105 pasaules valstīs nodrošina augstas kvalitātes auto nomas pakalpojumus gan korporatīvajiem klientiem, gan privātpersonām, piedāvājot premium klases automašīnas par izdevīgām cenām. Abas kompānijas vieno inovatīvo risinājumu izmantošana un sniegto produktu un pakalpojumu kvalitāte. Šobrīd sadarbība ar BMW kļūst vēl ciešāka, jo, līdzīgi kā tas notiek Sixt un BMW dzimtenē Vācijā, radam iespēju BMW klientiem saņemt pakalpojumus salonā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Taxify pārstāvis: Gada laikā esam nobloķējuši aptuveni 1000 vadītājus

Lelde Petrāne, 13.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru izsaukšanas aplikācija Taxify 2015. gadā sasniegusi 500 000 lietotāju. 2013. gadā Igaunijā dibinātais tehnoloģiju iesācējuzņēmums šobrīd darbojas 8 Eiropas valstīs un to izmanto vairāk nekā 10 000 taksometru vadītāji, nodrošinot 3 miljonus braucienu.

Latvijā taksometru izsaukšanas aplikācija Taxify darbojas kopš 2014. gada septembra, un mazliet vairāk kā gada laikā to lejupielādējuši 70 000 individuālo lietotāju. Vairāk nekā 20 000 cilvēku Latvijā izmanto Taxify vismaz vienu reizi mēnesī.

Trīs populārākie galamērķi 2015. gadā bija lidosta, autoosta un Vecrīga. Gada laikā Taxify vadītāji atraduši un atgriezuši 1387 taksometros atstātas personīgās lietas. Galvenokārt klienti aizmirsuši telefonus, makus un atslēgas, bet gadījies atgriezt īpašniekam arī kaķi, akustisko ģitāru un lielu torti.

Taksometru vadītāju vidū Latvijā aplikāciju izmanto aptuveni 500 šoferu, bet diennaktī pieejami izsaukumiem ir vidēji 100 vadītāju, kuru vidējais ierašanās laiks Rīgā svārstās no 4-6 minūtēm. Rīgā 88,48% braucienu novērtēti ar augstāko reitingu, un decembrī klienti savus vadītājus Taxify novērtēja ar vidēji 4,8 zvaigznēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma darbinieku koplietojamo automašīnu pārvaldīšanai ir izveidota vienota rezervācijas sistēma, kas automašīnu izmantošanu padara efektīvāku, pārskatāmāku un palīdz samazināt autoparka izmaksas, pateicoties mazākam transporta līdzekļu skaitam.

Automašīnu rezervācijas risinājums ir daļa no Ecofleet autoparka un komandu vadības pakalpojuma, kas balstīts uz GPS. Organizācijas transporta līdzekļi ir vienotā datu bāzē, kur vienmēr ir redzams, kur mašīnas atrodas un cik transporta līdzekļu ir pieejami rezervācijai. Ieguvumi no šīs sistēmas ir novērtējami sākot ar pirmo dienu - uzreiz ir redzams, cik daudz automašīnu vienlaikus tiek izmantotas, un kādi braucieni ar darba mašīnām tiek veikti.

„Dienesta automašīnu kopīga izmantošana lielos uzņēmumos ir pieaugoša tendence daudzviet pasaulē un nonākusi arī līdz Latvijai,” atzīst Ecofleet Latvia SIA pārdošanas direktors Viesturs Rijnieks „Lielākas efektivitātes un mazāku izmaksu vārdā lietošanā arvien vairāk tiek pieņemti līdzīgi risinājumi arī mazākās organizācijās.“

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Taksometru parks (RTP) trijos gados plāno nomainīt visu autoparku ar jauniem taksometriem, kurus rotās arī jauna dizaina noformējums baltā un sarkanā krāsā, šodien informēja kompānijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Muižnieks.

Autoparku plānots palielināt līdz 200 vienībām.

Patlaban iegādātas 20 Ford S-Max automašīnas par 444 000 eiro. Plānots, ka uzņēmuma apkalpoto pasažieru skaits pieaugs līdz 70 000 mēnesī. Automašīnu iegāde notiek sadarbībā ar Nordea Līzings. Ņemot vērā atlaides, kādas izdevies iegūt, iegādājoties jaunos auto, kompānija par katru auto samaksājusi nedaudz virs 22 000 eiro - tas nozīmējot, ka šie auto ir tikai par aptuveni 1200 eiro dārgāki nekā iepriekš izlaisto modeļu auto, skaidro Muižnieks.

Taksometru vizuālās identitātes maiņa veikta, jo konkurenti mēģina atdarināt līdzšinējās atšķirības zīmes. Tagad izveidots jauns, patentēts dizains, kura pamatā ir divas krāsas - balta un sarkana, un šoreiz to nebūšot tik viegli atdarināt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Mapon obligācijas izpirka stundas laikā

Jānis Goldbergs, 03.04.2024

Mapon valdes loceklis un finanšu direktors Aleksejs Avanesovs (no labās) un Mapon valdes loceklis un Co-CEO Ingus Rūķis.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Mapon, uzņēmums, kas nodarbojas ar attālinātu autoparku pārvaldības risinājumu izstrādi un izplatīšanu, uzsāktās ekspansijas Eiropā turpināšanai marta sākumā emitēja obligācijas par trim miljoniem eiro, tās tika pārdotas dažu stundu laikā.

Par uzņēmuma attīstības plāniem un ekspansijas stratēģiju Dienas Bizness izjautāja Mapon valdes locekli un finanšu direktoru Alekseju Avanesovu un Mapon valdes locekli un Co-CEO Ingu Rūķi.

Pastāstiet par uzņēmuma pirmsākumiem, darba specifiku, nozari, kurā darbojaties! Vai pašos pirmsākumos jau ir bijis mērķis kļūt par globālu uzņēmumu, un kā šis mērķis realizējās, kādi bijuši galvenie izaicinājumi?

Ingus Rūķis: Mapon pirmsākumi ir meklējami ārpus Draugiem Group, un pilnīgas sākuma ieceres ir uzņēmuma radītāju atmiņās. Draugiem Group līdzīpašnieki sākumā ieguldīja uzņēmumā, pēc tam to pilnībā izpirka. Uzņēmums sākotnēji tika radīts ar mērķi risināt klientu izaicinājumus darbā ar starptautiskajiem kravu pārvadājumiem - vienmēr zināt, kur atrodas automašīna, cik tālu no galamērķa tā ir. Draugiem Group kļūstot par īpašnieku, šī ideja tika attīstīta, pievienota virkne risinājumu, kas palīdz uzlabot autoparku efektivitāti, un ambīcijas kļuva lielākas. Proti, bija skaidrs, ka Latvijas tirgus ir par mazu, un faktiski jau kopš 2011. gada ir noticis darbs pie šīs uzņēmuma eksportspējas attīstīšanas. Šajā laikā ir izveidojies partneru tīkls visā pasaulē, ir vairāki meitas uzņēmumi ārpus Latvijas – Dānijā, Somijā, Igaunijā, pārstāvniecība Spānijā.Uzņēmuma nonākšana Draugiem Group īpašumā bija samērā loģisks process, jo uzņēmumam bija jāattīstās un tam bija nepieciešami daudz lielāki līdzekļi. Tobrīd Draugiem jau bija sasniedzis zināmu finanšu briedumu, lai būtu šāda iespēja ieguldīt jaunās perspektīvās idejās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Baltijas 50 lielāko uzņēmumu topā septiņas kompānijas no Latvijas

Zane Atlāce - Bistere, 17.10.2018

AS "ELKO Grupa" direktors Svens Dinsdorfs. Uzņēmums ieņem augstāko pozīciju Latvijas uzņēmumu vidū - 5. vietu.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā kredītrisku apdrošinātāja «Coface» veidotajā Baltijas valstu 50 lielāko uzņēmumu topā Latviju pārstāv septiņi uzņēmumi, kas ir par trim mazāk nekā pērn.

No Lietuvas topā iekļuvuši 28, bet no Igaunijas 15 uzņēmumi.

IT produktu un risinājumu izplatītājs «ELKO Grupa» ieņem augstāko pozīciju Latvijas uzņēmumu vidū - 5. vietu, un tas ir kāpums topā par divdesmit trim vietām, salīdzinot ar gadu iepriekš. Baltijas vadošo uzņēmumu topā Latviju pārstāv arī «Latvenergo», «Uralchem Trading», «Rimi Latvia», «Maxima Latvija», «Orlen Latvija» un «Circle K Latvia». Topa pirmo trijnieku ieņem Lietuvas uzņēmumi «Orlen Lietuva», «Vilniaus Prekyba» un «Maxima Grupe». No Igaunijas uzņēmumiem visaugstāk ierindojas «Tallink Grupp» (7. vieta).

Reģiona ekonomisko izaugsmi apstiprina arī vadošo uzņēmumu rezultāti aizvadītajā gadā. Kopumā 2017. gadā lielāko Latvijas uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 6,8 % (salīdzinājumam - gadu iepriekš tas saruka par 8,8 %). Lietuvas vadošo uzņēmumu kopējais apgrozījums kāpis par 11,8 %, bet Igaunijas - pieaudzis par 6 %. Latvijas vadošo uzņēmumu peļņa aizvadītajā gadā pērn vairāk nekā dubultojās, sasniedzot 457 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Hermis Auto par aptuveni miljonu eiro iegādājies 10 jaunus Mercedes-Benz Actros vilcējus

Žanete Hāka, 12.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transporta pārvadājumu uzņēmums SIA «Hermis Auto» atjaunojis un papildinājis savu autoparku ar 10 jauniem «Mercedes-Benz Actros» vilcējiem, kurus tam piegādājis Daimler AG ģenerālpārstāvis Latvijā – SIA «Domenikss».

SIA «Hermis Auto» jaunos «Mercedes-Benz» kravas auto iegādājies, lai nodrošinātu starptautiskos kravas pārvadājumus Eiropas, kā arī Krievijas tirgū. Kopējā darījuma summa sasniedz aptuveni miljonu eiro.

Jaunie «Mercedes-Benz Actros» kravas automobiļi papildinās ap 50 kravas auto lielo uzņēmuma SIA «Hermis Auto» autoparku.

««Mercedes-Benz Actros» noskatījām jau pērnā gada rudenī auto industrijas izstādē Hannoverē, kur bija iespēja salīdzināt visu vadošo autoražotāju piedāvājumus un iepazīties ar industrijas kolēģu pieredzi. Izvēli galvenokārt noteica konkrētajā modelī ietvertās inovācijas un būtiska degvielas ekonomija, kas ļauj samazināt vienu no mūsu biznesa galvenajām izdevumu pozīcijām. Ne mazāk svarīga ir «Actros» modeļos ietvertā funkcionalitāte, kas nodrošina komfortablus darba apstākļus autovadītājiem, jo moderns autoparks palīdz piesaistīt labākos profesionāļus pārvadājumu veikšanai,» atzīst Viktors Tomaševičs, SIA «Hermis Auto» valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbildīga attieksme pret darbiniekiem, autovadītāju labsajūtas un prasmju vairošana un stresa faktoru mazināšana līdz ar pastāvīgu autoparka tehniskā stāvokļa uzlabošanu – tās ir Latvijas uzņēmumu autoparku zelta īpašības, liecina gada balvas Drošākais uzņēmuma autoparks 2018 rezultāti.

Apdrošināšanas sabiedrības Balta (PZU grupa) un Satiksmes ministrijas rīkotā konkursa apbalvošanas ceremonijā 29. novembrī Rīgas Motormuzejā 9 uzņēmumi atzīti par Zelta kategorijas laureātiem, bet pavisam apbalvoti 33 uzņēmumu autoparki, kas aktīvi un atbildīgi iesaistās ceļu satiksmes drošības uzlabošanā.

Latvijas uzņēmumiem pieder vairāk nekā 200 tūkstoši transportlīdzekļu, kas ikdienā piedalās satiksmē. Satiksmes psihologi atzīst, ka autovadītājam, kurš nedēļā nobrauc vairāk par 50 stundām, ir par 95% lielāka iespējamība iekļūt satiksmes negadījumā, tāpēc autovadītāja paradumi, veselība un stresa noturība ir ne mazāk svarīga kā transportlīdzekļu tehniskais stāvoklis. Starp šogad apbalvotajiem uzņēmumu autoparkiem sevišķi izcelti tie, kas līdztekus rūpēm par transportlīdzekļu tehnisko stāvokli un aprīkojumu ikdienā demonstrē atbildīgu attieksmi pret saviem darbiniekiem – šoferiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Arni Jaudzemu, Sixt vadītāju Baltijas valstīs

Lelde Petrāne, 08.08.2014

Viena no retajām fotogrāfijām, kurās var redzēt mani – parasti esmu kameras otrā pusē. Singapūras putnu dārzs.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild uzņēmuma Sixt vadītājs Baltijas valstīs Arnis Jaudzems.

Šobrīd Sixt ir pieejams vairāk nekā 100 pasaules valstīs. Baltijā vairāk nekā desmit gadus uzņēmums sniedz auto nomas un līzinga pakalpojumus, konsultē Baltijas lielāko uzņēmumu autoparkus, kā arī uzņēmumus ar nelielu automašīnu skaitu. Rīgā un Jūrmalā pieejams arī Sixt velo nomas tīkls.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Darbs auto nomā un auto līzingā apvieno visas tās lietas, kas mani vienmēr ir interesējušas – auto, ekonomika un ceļošana. Automašīnu lieta, kā jau visiem puikām, sāka interesēt bērnībā; pēc pamatskolas uzreiz sāku studēt ekonomiku un biznesu, un pēcāk, atveroties robežām, ceļošana ir viens no maniem hobijiem.

Komentāri

Pievienot komentāru