Tehnoloģijas

Tele2 sadarbībā ar EMU digitalizējusi Latvijas skolu pašnovērtējumu sistēmu

Db.lv,19.11.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Multipakalpojumu uzņēmums “Tele2” sadarbībā ar sociālo uzņēmumu “EMU” ir digitalizējusi skolu pašnovērtējuma sistēmu.

Tā ļaus visām Latvijas skolām bez maksas ērti aizpildīt ikgadējo skolu pašnovērtējumu un pašvaldību izglītības pārvaldēm daudz ērtāk gan komunicēt, gan analizēt datus par viņu pārraudzībā esošajām mācību iestādēm.

Kā atzīmē “Tele2”, šobrīd ir izstrādāta pašnovērtējuma sistēmas testa versija, kuru jau izmanto Ogres novada Izglītības pārvalde, un sagaidāms, ka no nākamā gada to darīs arī citu pašvaldību izglītības pārvaldes Latvijā. Kopumā Latvijā ir 42 pašvaldību izglītības pārvaldes.

“Skolu pašnovērtējumu digitalizācija ir vēl viens solis, lai sakārtotu izglītības sistēmu Latvijā. Tas ne tikai skolām atvieglos pašnovērtējumu gatavošanu, bet arī taupīs laiku un standartizēs sniegto informāciju un kvalitātes kritērijus valsts mērogā, kas pēc tam pašvaldību izglītības pārvaldēm ļaus arī viegli analizēt un salīdzināt iegūtos datus. Tas ir īpaši būtiski vecākiem, kuriem līdz šim bieži nebija pieejama viegli uztverama informācija par skolām. Mēs vēlamies, lai vecāki saprot, ka katra skola ir laba un spēj nodrošināt kvalitatīvu izglītību. Tādējādi šī datu pieejamība un vizualizācija ļaus atklāt skolu stiprās puses un unikalitāti, un sekmēs objektīvu skatu uz izglītības kvalitāti Latvijā,” stāsta “EMU” vadītājs Jānis Erts.

“Oktobra beigās sadarbībā ar “Tele2” vienkopus pulcējām izglītības pārvaldes no visiem Latvijas novadiem, lai diskutētu par kvalitātes kritērijiem un izstrādāto digitālo rīku. Ir liels prieks, ka visas pašvaldību izglītības pārvaldes atzina, ka tas ir vērtīgs palīgs, un spēja vienoties par vienotu, nevis sadrumstalotu pieeju.”

Ogres novada Izglītības pārvaldes vadītājs Igors Grigorjevs: “Mēs vēlamies, lai izglītības iestādes pašvērtējums informācijas un tās attēlošanas kvalitātes ziņā ir atbilstošs labākajiem gada pārskata piemēriem gan izglītības jomā, gan ārpus tās. Mums ir svarīgi, lai pārskata un tā vizualizācijas sagatavošana mūsu izglītības iestādēm ir iespējami vienkāršs process. Priecājamies par sadarbību ar EMU un “Tele2” labu ieceru pārvēršanā labos risinājumos.”

Izglītības un zinātnes ministrijas Valsts sekretāra vietniece vispārējās izglītības un valsts valodas politikas jautājumos Kristīne Niedre-Lathere: ”Izglītības un zinātnes ministrija aktīvi strādā pie izglītības ekosistēmas attīstības un esam ļoti gandarīti, ka arī privātais un nevalstiskais sektors aktīvi iesaistās risinājumu veidošanā. Tieši atvērtas ekosistēmas, kuras veido sadarbībā ar visām iesaistītajām pusēm, sniedz būtiskus ieguvumus. Tās veicina inovācijas, jo brīva piekļuve resursiem ļauj eksperimentēt un īstenot jaunas idejas. Tāpat sadarbspējas princips nodrošina dažādu tehnoloģiju un sistēmu integrāciju, kas padara ekosistēmu elastīgu un lietotājiem pieejamu pēc viņu vajadzībām. Atvērtā pieeja ļauj ne tikai ātrāk attīstīt risinājumus, bet arī nodrošina plašāku izvēles brīvību, sniedzot piekļuvi moderniem un pielāgojamiem rīkiem."

Līdz šim skolas pašnovērtējumu aizpildīja katras pašvaldības izglītības pārvaldes izstrādātā struktūrā un saglabāja Word formātā, kas liedza iespēju veikt kvalitatīvu datu salīdzināšanu un analīzi.

Pašvērtēšana ir regulāra izglītības iestādes darbības kvalitātes iekšējā izvērtēšana, kurā iesaistās pedagogi, vecāki, izglītojamie, dibinātājs un iestādes vadība. Izvērtēšanā tiek meklētas atbildes uz trīs galvenajiem jautājumiem. Pirmkārt, kādas bija šī mācību gada izglītības iestādes darba prioritātes, kā tās ir izdevies īstenot un kādi dati un informācija to apliecina. Otrkārt, kādas ir izglītības iestādes stiprās puses izglītības procesā šajā mācību gadā, un kas jāpilnveido izglītības procesā turpmāk. Treškārt, kādi dati un informācija raksturo izglītības iestādes darba kvalitāti konkrētajā gadā izvērtējamajos kvalitātes kritērijos, atklājot stiprās puses un turpmākās attīstības vajadzības.

Komentāri

Pievienot komentāru