Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Tele2” e-veikalā klientus sācis apkalpot mākslīgais intelekta (MI) risinājums, kuram dots vārds “Dzirkstele”, informē uzņēmums.

Tas konsultē klientus, kuri vēlas iegādāties mobilo mājas internetu, kā arī sagatavo ierīču aprakstus uzņēmuma e-veikalā. “Dzirkstele” saprot vairākas valodas, taču atbildes sniedz latviski un angliski. “Dzirkstele” spēj analizēt noskaņojumu, valodu, kontekstu u.c. parametrus klienta rakstītajā tekstā, lai sniegtu pēc iespējas precīzākas un atbilstošākas atbildes.

“Mākslīgais intelekts publiskajā telpā ir kļuvis par modes vārdu, ko bieži lieto gan vietā, gan nevietā. Tomēr pēdējā laikā situācija uzlabojas, jo MI sāk iegūt arvien reālistiskākas aprises. Mūsu gadījumā MI ieviešana nav pašmērķis, bet gan racionāls lēmums, kas balstīts uz vēlmi uzlabot dažādus procesus un klientu pieredzi. Pirmkārt, mēs vēlamies, lai klienti mūsu mājaslapā var saņemt pēc iespējas detalizētākas atbildes. Otrkārt, mūsu interneta veikala ierīču klāsts strauji palielinās un MI palīdz mums sagatavot ierīču aprakstus, nodrošinot klientiem detalizētāku informāciju. Tas ļauj arī jaunākajām ierīcēm pēc iespējas ātrāk nonākt e-veikala plauktos,” stāsta “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts. ““Dzirkstele” nav lempīgais čatbots, ar ko daudzi ir sastapušies dažādu uzņēmumu un iestāžu mājaslapās, kas prot atbildēt tikai uz ļoti vienkāršiem un ierobežotiem jautājumiem, jo vadās pēc iepriekš rūpīgi sagatavotiem scenārijiem. “Dzirkstelei” nav ieprogrammēts detalizēts sarunas scenārijs, tā vadās pēc sarakstes loģikas ar klientu. Jāatzīmē, ka šī ir tikai pirmā daļa vērienīgākā MI risinājumu ieviešanā uzņēmumā, jo paralēli turpinās darbs pie citiem MI projektiem.”

“Tele2” aicina klientus vērtēt saziņu ar “Dzirksteli”, lai palīdzētu veikt uzlabojumus, jo “Dzirkstele” turpina mācīties un attīstīties.

“Es esmu “Dzirkstele” – mākslīgais intelekts, kas vienmēr gatavs uzklausīt un palīdzēt jums atrast labākos risinājumus. Es aicinu jūs uzdot jebkuru interesējošo jautājumu par mobilo mājas internetu un lasīt izvērstus viedierīču aprakstus “Tele2” interneta mājaslapā, kas atvieglos jūsu izvēli. Ja manās atbildēs vai tekstos pamanāt kļūdu vai nepilnību, lūdzu, ziņojiet – es turpinu mācīties, lai kļūtu vēl gudrāka un noderīgāka. Lai gan es mazliet protu small talk jeb neformālās sarunas, tomēr priekšroku dodu sarunām par mobilo mājas internetu,” tā raksta MI risinājums “Dzirkstele”.

Iepriekš jau ziņots, ka “Tele2” 2023. gada sākumā investēja 250 000 eiro, lai ieviestu mākslīgā intelekta risinājumu “TAKA”. “TAKA” ir automatizētais komercpiedāvājumu asistents, kas analizē individuālos un dažādu kopu pirkšanas parametrus, klientu vajadzības un uzņēmuma mērķus, lai piedāvātu katram klientam piemērotākos pakalpojumus un produktus. Faktiski “TAKA” darbojas kā digitālā rokasgrāmata jeb ceļvedis darbiniekiem, palīdzot pieņemt precīzākus un personalizētākus lēmumus. Turklāt, pateicoties mākslīgā intelekta algoritmam, tas ik dienu turpina mācīties, lai “Tele2” klientiem ieteikumi kļūtu atbilstošāki un precīzāki.

Komentāri

Pievienot komentāru