Jaunais DJI drons Mavic Air kompakto izmēru un viegluma dēļ pilnībā attaisno gaisīgo nosaukumu
Nepilna pusotra gada laikā bezpilota lidaparāts Mavic Pro kļuva par labi zināmu un izdaudzinātu vārdu filmēšanas entuziastu kopienā. Varētu pat teikt, ka salīdzinoši draudzīgās cenas dēļ ierīce pavēra jaunus apvāršņus un skatu leņķus lielai daļai amatieru. Janvārī DJI vēl vairāk paplašināja potenciālo pircēju loku, izziņojot populārā lidaparāta «mazāko brāli» – Mavic Air, kas ir vēl kompaktāks, vieglāks un arī ievērojami lētāks. Drons solās būt pievilcīgs risinājums vasaras ceļotājiem, jo somā aizņem pavisam maz vietas.
Jau DB pērn izmēģinātais Mavic Pro bija savam laikam un iespēju klāstam netipiski mazs drons, bet Mavic Air sarucis vēl mazāks un kļuvis pavisam gaisīgs. Lidaparāts sver nieka 430 gramus jeb apmēram pusi no Mavic Pro 743 gramiem un ar pielocītām propelleru kājām ir tik mazs, ka «ielien» 20 cm garā un 11 cm platā auduma futrālī.
Drona savienošana un vadība ir identiska Mavic Pro. Vienīgi Mavic Air tālvadības pults ir mazliet prastāka, bez iebūvēta ekrāna. Tādēļ pieaug viedtelefona loma, jo svarīgākā informācija, ne tikai lidaparāta kameras redzētais, aplūkojama tieši telefonā. Tālvadības pults un tālrunis jāsavieno ar USB kabeli, ekrānā jāatver DJI GO 4 lietotne un tā ātri sameklēs Mavic Air. Pēc lidaparāta kalibrēšanas, pagrozot to dažādos virzienos, lidaparāts ir gatavs doties ceļā.
DJI nav mēģinājuši labot to, kas darbojas, tādēļ drona vadīšana ir tikpat viegla, kā ar lielāko modeli. Ar kreiso kontrolsviru aparātam liek pacelties gaisā un pagriezties vajadzīgajā virzienā, bet ar labo – dzīt uz priekšu, atpakaļ vai sāniem.
Tomēr pati Mavic Air uzvedība gaisā ir atšķirīga, un tieši debesīs visuzskatāmāk redzama cenas starpība. Jaunais modelis šķiet mazāk jaudīgs un arī neaizsargātāks pret vides ietekmi. Mavic Pro šaujas gaisā strauji un arī uz priekšu dodas tik braši, it kā tam nekas nespētu stāties ceļā, bet Mavic Air nereti «stīvējas» ar gaisu. Spēcīgāka vēja brāzma nobremzē tā lidojumu, lai arī formāli drons spēj attīstīt ātrumu līdz 28 km/h un sporta režīmā – pat 68 km/h. Arī ar nosēšanās precizitāti neveicas pārāk labi.
Visu rakstu Ar «gaisu» pa gaisu lasiet 1. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.