Modīgās amatniecības interneta vietne atveras investoriem; paši mājražotāji gan ir visai neapmierināti
Amatniecības digitālais tirgus laukums Etsy paziņojis par sākotnējo publisko piedāvājumu Ņujorkas Nasdaq, plānojot piesaistīt 267 milj. USD. Tas šai interneta kompānijai dotu 1,78 miljrd. USD tirgus kapitalizāciju, ziņo Bloomberg. Etsy patiesais kapitāls – lojāli tirgotāji un pircēji – tai pašā laikā aizplūst. Arī Latvijā, kas lielās aktivitātes dēļ Etsy vidē ir unikāla, par kompānijas politiku izskan skarba kritika.
Inese Liepiņa Etsy ir attīstījusi savu veikaliņu zem Wrapture zīmola un tirgo pašas adītas oriģināla dizaina šalles, džemperus un pa kādai kleitai. Bizness acīmredzami ir sekmīgs – pēc portāla datiem, Wrapture ir notikuši 1003 darījumi, un zīmolam ir 4731 «apbrīnotājs». Pati e-komercijas uzņēmēja saka, ka Etsy gūst virs 90% no ienākumiem. Pēdējos četros piecos gados bizness ir strauji audzis, un pēdējo gadu gājis «vienkārši spīdoši», bet tad notika kaut kas īpatnējs ‒ vietnes pakalpojumu kvalitāte dramatiski pasliktinājās.
Uzņēmēja spriež, ka Etsy visdrīzāk cerēja uz Ziemassvētkiem padarīt vietni apmeklētājiem interesantāku, bet notika pretējais – jaunais vietnes izskats ierasto tirdzniecību padarīja nepārskatāmāku un acīmredzot programmēšanas kļūdu dēļ meklēšanas sistēma ir kļuvusi ļoti nekvalitatīva.
Plašāk lasiet rakstā Tamborētāji iet biržā ceturtdienas, 2. aprīļa, laikrakstā Dienas Bizness (8. lpp.)!