Tallinas osta attīsta četrus biznesa virzienus un grib būt inovatīvākā osta Baltijas jūrā
To sarunā ar Dienas Biznesu norāda Tallinas ostas valdes priekšsēdētājs Valdo Kalms.
Pēc izglītības viņš ir inženieris un iepriekš darbojies telekomunikāciju un IT biznesā, vadot holdingu, kas Latvijas gadījumā būtu Lattelekom un LMT apvienojums. Līdzīgi lielākajām Latvijas ostām – Rīgai un Ventspilij – Tallina turpina piedzīvot kravu apjomu samazināšanos (-10,3% līdz 20,12 milj. t 2016. gadā). Ostā saprot, ka Krievijas tranzīts bijušajos apjomos vairs nekad neatgriezīsies un ir jāmeklē citas kravas un ienākumu avoti. Vaicāts, kā redz Tallinas ostu nākotnē, V. Kalms norāda, ka konkurence ostu starpā ir ļoti spēcīga, tādēļ tirgū ir jāizceļas: «Gribam būt inovatīvākā osta Baltijas jūrā.»
V. Kalmu pārsteidz jaunākā ziņa, ka ilggadējais Rīgas brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs drīz pametīs ostas vadību. Vaicāts, vai Tallinas osta varētu gūt kādu labumu konkurences cīņā – kur valstu ostas nesmādē līdzekļus sevis slavināšanai vai citu pelšanai ‒ par tranzīta kravām no tā, ka Rīgas brīvosta palikusi bez pārvaldnieka, V. Kalms vispirms norāda, ka abas ostas tomēr ir atšķirīgas. Rīgas gadījumā pamatā ir runa par kravu apkalpošanu, bet Tallina savu biznesu redz plašāk.
Tallinas osta darbojas četros virzienos. Iepriekš lielākā biznesa sadaļa bijusi kravu apkalpošana, taču nu situācija mainījusies, un kravas vairs nav karaļa statusā. Tagad, raugoties no ostas ieņēmumiem un peļņas, pasažieru apkalpošanas bizness ir kļuvis lielāks, nodrošinot aptuveni 55% no ostas ienākumiem, lai gan vēsturiski kravu apkalpošana nodrošināja lielāko tiesu. Tam pamatā ir savienojums starp Tallinu un Helsinkiem, kur 2016. g. apkalpoti 8,51 milj. pasažieru. Pērn Tallinas ostas apkalpoto pasažieru kopējais skaits uzkāpa līdz 10,17 milj. cilvēku. «Esam ļoti tuvu Stokholmas un Helsinku (12 milj. pasažieru) rādītājiem,» uzsver V. Kalms.
Visu rakstu Tallinas osta diversificē darbību lasiet 9. februāra laikrakstā Dienas Bizness.