Zemāku ienākumu dēļ Swedbank Latvijā peļņa 2018. gadā samazinājās līdz 109 miljoniem eiro, salīdzinot ar 113 miljoniem eiro 2017. gadā, informē bankas pārstāvji.
Tīrie procentu ienākumi pieauga par 2%, ko sekmēja kredītportfeļa izaugsme. Kredītportfelis gada griezumā palielinājās par 5%, ko veicināja pieaugums gan uzņēmumu, gan mājsaimniecību kredītportfelī. Noguldījumu apjoms pieauga par 11%.
Tīrie komisiju ienākumi samazinājās par 11% zemāku aktīvu pārvaldīšanas ienākumu dēļ. Tai pat laikā augstāka klientu aktivitāte sekmēja maksājumu un karšu komisiju ienākumus. Pārējie ienākumi palielinājās par 21%, galvenokārt pateicoties lielākiem ienākumiem apdrošināšanas jomā.
Kopējie izdevumi pieauga par 4%, ko galvenokārt ietekmēja augstākas personāla un ar normatīvajiem regulējumiem saistītās izmaksas. Kredītu kvalitāte ir spēcīga, iepriekš veikto uzkrājumu atbrīvošanai nedrošajiem kredītiem sasniedzot 2 miljonus eiro.
«Finanšu nozarē 2018. gads bijis sarežģīts, taču Latvijai kopumā un vairumam tās iedzīvotāju ar pozitīvu zīmi. Savu otro simtgadi Latvija uzsākusi ar vēsturiski labāko ekonomisko situāciju, spēcīgu eksportu, augošiem uzkrājumiem un vidējo algu virs 1000 eiro. Ekonomiskā aktivitāte ir sekmējusi iedzīvotāju un uzņēmumu vēlmi ieguldīt attīstībā, kā rezultātā pērn 3500 ģimenes ar Swedbank finansējumu iegādājās jaunu dzīvesvietu, savukārt 2600 uzņēmumi paplašināja savu darbību, sekmējot lielāko kredītportfeļa pieaugumu pēdējo 10 gadu laikā. Aizvadītais gads iezīmējās arī izrāvienu Latvijas sabiedrības prasmēs izmantot mobilās tehnoloģijas – šobrīd jau katrs otrais Swedbank klients izmanto mobilo tālruni, lai uzzinātu konta atlikumu vai veiktu maksājumus, savukārt Smart-ID ļauj tiem atbrīvoties no tādas novecojušas tehnoloģijas kā kodu karte,» komentē Swedbank vadītājs Latvijā Reinis Rubenis.
Pēc jaunās mobilās aplikācijas testa versijas publiskošanas trešajā ceturksnī Swedbank pievienojās starpbanku zibmaksājumu sistēmai. Aktīvo mobilās aplikācijas lietotāju skaits gada beigās sasniedza vairāk nekā 355 tūkstošus, bet Smart-ID lietotāju skaits 2018. gada laikā ir dubultojies un sasniedza 389 tūkstošus.