AS Swedbank peļņa Latvijā 2017.g. 1.ceturksnī sasniedza 27 miljonus eiro, kas salīdzinājumā ar 2016.g. 1.ceturksni ir par 2,8% mazāk. Peļņas rādītājs ir skaidrojams ar nelielu ienākumu samazināšanos un izdevumu palielināšanos, informē bankas pārstāvji.
Ekonomikas cikls Latvijas tautsaimniecībā kopš pagājušā gada beigām ir pieņēmies spēkā, galvenokārt pateicoties mājsaimniecību patēriņam un eksportam. Ekonomikas stiprināšanās veicinājusi arī kredītportfeļa pieaugumu. Tāpat Swedbank turpina pilnveidot klientu servisu, lai nodrošinātu bankas pakalpojumu lietošanu 24 stundas diennaktī 7 dienas nedēļā, īpaši ar mobilo ierīču palīdzību. Februārī laidām klajā jaunu viedtālrunī izmantojamo autentifikācijas rīku Smart-ID, kuru klienti novērtē atzinīgi - tam ir jau vairāk nekā 40 000 lietotāju. Savukārt mobilās lietotnes izmantošana gada laikā ir palielinājusies par 81%. Tai pašā laikā Swedbank ir pilnībā īstenojusi apņemšanos par finanšu pakalpojumu reģionālo pieejamību Latvijā un kopš marta Swedbank filiāles ir atvērtas visos 30 Latvijas reģionālajos centros, norāda Swedbank vadītājs Latvijā Reinis Rubenis.
Kreditēšanas apjoms gada laikā ir palielinājies par 6%, ko veicinājis pieaugums uzņēmumu, patēriņa finansēšanas un līzinga portfeļos, kā arī hipotekārajā kreditēšanā, ieskaitot pagājušajā gadā no Danske Bank pārņemto portfeli.
Depozītu apjoms salīdzinājumā ar 2016. g. 31. martu ir palielinājies par 9%. Kāpums ir bijis gan uzņēmumu, gan mājsaimniecību noguldījumos.
Iepriekš veikto kredītu uzkrājumu atbrīvošanas neto summa sasniedza EUR 2.9 milj. (2016.g. 1.cet. 1,9 milj.). Kredītu kvalitāte saglabājas laba.
Tīrie procentu ienākumi salīdzinājumā ar 2016. gada pirmajiem trim mēnešiem palielinājās par 2%. Šis kāpums galvenokārt ir skaidrojams ar kreditēšanas apjomu palielināšanos, tai skaitā ar no Danske Bank iegādāto kredītportfeli.
Tīrie ienākumi no komisijas maksām gada izteiksmē ir palielinājušies par 1%. Kāpums noticis, pateicoties komisijām par aktīvu pārvaldīšanu, kā arī lielākai klientu aktivitātei, lietojot ikdienas pakalpojumus.
Kopējie izdevumi palielinājās par 5% salīdzinājumā ar 2016. g. attiecīgo trīs mēnešu periodu saistībā ar personāla izmaksu un ar regulējumiem saistīto izmaksu pieaugumu.
Kopš bezkontakta norēķinu ieviešanas 2016.gadā Swedbank ir izsniegusi vairāk nekā 120 tūkstošus bezkontakta karšu Latvijā. Arī bezkontakta karšu norēķinu infrastruktūra strauji paplašinās, un jau gandrīz 50% Swedbank karšu termināļu tagad aprīkoti ar bezkontakta norēķinu funkcionalitāti.