"Swedbank" korporatīvajiem klientiem ieviesta iespēja veikt bezkontakta maksājumus ar viedierīcēm.
Uzņēmumu karšu lietotāji tagad var savas maksājumu kartes pievienot e-makiem un ar viedierīču starpniecību veikt mobilos bezkontakta maksājumus.
Jaunais maksājumu veids "Android" tālruņu lietotājiem ir pieejams ar "Swedbank" mobilās lietotnes uzņēmumiem starpniecību, savukārt, "iPhone" vai citu "iOS" operētājsistēmas viedierīču lietotājiem – ar "Apple Pay". Uzņēmumu karti var sasaistīt arī ar "Garmin" vai "FitBit" viedpulksteņiem.
Bezkontakta maksājumi ar viedierīcēm ir pieejami lielākajā daļā vietu, kur ir uzstādīti bezkontakta karšu termināļi.
"Mūsu dati liecina, ka šobrīd klientu – uzņēmumu vidū bezkontakta maksājumi nav tik bieži izmantota funkcionalitāte, kā tā ir privāto lietotāju vidū, taču paredzam, ka mūsu korporatīvie klienti novērtēs jaunās iespējas un bezkontakta maksājumu īpatsvars strauji pieaugs," lēš "Swedbank" Uzņēmumu pārvaldes vadītāja Ieva Vīgante.
Pēc "Swedbank" datiem korporatīvie klienti pagaidām bezkontakta maksājumus Latvijā veic tikai 29% gadījumu (Lietuvā 21%, Igaunijā – 9%), savukārt, privātpersonu klientu vidū bezkontakta maksājumi Latvijā veido 57% no visiem ar kartēm veiktajiem maksājumiem (Lietuvā 55%, Igaunijā – 28%).
Bezkontakta maksājumi ar viedierīcēm ir ātrāka alternatīva norēķiniem skaidrā naudā vai maksājumiem ar karti, ievadot PIN kodu.
Lai sāktu izmantot mobilos bezkontakta maksājumus ar "Android" sistēmas ierīci vai "Apple Pay", kartes lietotājam savā viedierīcē jālejuplādē "Swedbank" mobilā lietotne, jāizvēlas biznesa debetkarte, kas atbalsta bezkontakta maksājumus, un jāseko norādēm. Klienta karti var piesaistīt arī viedpulkstenim, izmantojot "Garmin" vai "Fitbit" lietotnes. Pirms bezkontakta maksājuma veikšanas ar tālruni vai viedpulksteni, klientam kartes iestatījumos ir jāaktivizē bezkontakta maksājumu funkcionalitāte. Kartei noteiktie pirkumu limiti būs spēkā arī, izmantojot mobilos bezkontakta maksājumus.