Plānu kalšana par īpašām Ziemassvētku dāvanām sākas jau vasaras pilnbriedā
Savlaicīgi par dāvanu izveidi domā tie, kuri iecerējuši pie kāda ražotāja pasūtīt individuāla risinājuma produktu un tā iesaiņojumu. DB aptaujātie ražotāji gan neslēpj, ka parasti māksliniecisko domu lidojumu apslāpē ierobežotie finanšu līdzekļi.
Prezentreklāmas uzņēmuma SIA Attach līdzīpašniece Maija Bērtiņa DB stāsta, ka gadā ir divi lieli svētki – Līgo un Ziemassvētki –, pirms kuriem uzņēmumi domā par dāvanu pasūtīšanu saviem klientiem, sadarbības partneriem un darbiniekiem.
«Kādreiz uz ārvalstīm veda tikai Melno balzāmu un Laimas šokolādi, bet tagad izvēle ir plašāka un priekšroka tiek dota dažādiem amatnieku darinājumiem – svecēm, bloknotiem, koka virtuves dēlīšiem un citām lietām. Pēdējo gadu modes tendence ir dāvanas ar latvju zīmēm. Ceru, ka gan dāvanas dāvinātājs, gan saņēmējs tās izprot, jo tās simbolizē daudz dažādu lietu,» teic M. Bērtiņa.
Korporatīvo dāvanu izgatavošana ir viens no kosmētikas ražotāja Stenders darbības virzieniem. Tās lielākoties ir dažādu krāsu, smaržu un formu ziepes, kā arī vannas bumbas. Reiz kāds pasūtījis ziepes kā zelta stieņus. Dāvinātāja identitāte – logo un uzņēmumam raksturīgās korporatīvās krāsas – tiek izceltas arī speciālā iesaiņojumā. «Pasūtītājiem ideju, protams, ir daudz, vēlmes ir dažādas – sākot no čili piparu un beidzot ar dažādu alu smaržu ziepēm. Vienmēr apstājamies pie izpildījuma un tā, cik tas maksās. Viss ir iespējams un visu varam izgatavot, bet tas kaut ko maksā, it īpaši, ja ir ekskluzīvas, mazas partijas. Ir uzņēmumi, kurus tas neapstādina, ja tā ir dāvana svarīgiem cilvēkiem, biznesa partneriem,» stāsta Stenders mārketinga un produktu attīstības vadītāja Baiba Čipa-Ziemele.
«Tad, kad ir karstākās vasaras dienas, mums noris aktīvākās sarunas par Ziemassvētku dāvanām. Ārvalstu pasūtītāji plāno vēl savlaicīgāk, lieli uzņēmumi – pat gadu iepriekš. Mēs patlaban esam sarunās ar uzņēmumu Āzijā, Filipīnās, kas domā par dāvanu iegādi nākamā gada Ziemassvētkiem. Ārvalstu klienti šādus pasūtījumus pie mums veic aizvien biežāk. Tas saistīts arī ar mūsu darbības paplašināšanu citās zemēs,» atzīst B. Čipa-Ziemele.
Plašāk lasiet rakstā Svaru kausos - ideja un nauda ceturtdienas, 10. septembra, laikrakstā Dienas Bizness (13. lpp.)!