Gatavi piedāvāt prāmju pakalpojumus Eiropas – Āzijas savienošanai caur Latviju
Zviedru kuģniecības Stena Line (SL) bizness 100% apmērā ir atkarīgs no tā, vai tirgū ir reāls pieprasījums pēc jūras pārvadājumiem. Tiklīdz kā tāds būs, piemēram, lai sasaistītu Latvijas loģistikas koridoru ar Skandināviju, kur tiktu nogādātas Ķīnas preces, kas te būtu nonākušas pa dzelzceļu, SL uzreiz būs gatava piedāvāt nepieciešamos prāmja pakalpojumus, DB norāda kompānijas Baltijas jūras maršrutu direktors Tonijs Mikelsens. Viņš ir aicināts piedalīties paneļdiskusijā 3. ASEM (Āzijas un Eiropas) transporta ministru sanāksmē «Multimodālu transporta savienojumu attīstība Eirāzijā – status quo un ieskats nākotnē».
Konferencē viņš plāno akcentēt četras lietas. Pirmkārt, visām iesaistītajām pusēm ir jāsaprot, ka tāpat kā šodien, arī tuvākā un tālākā nākotnē, neskatoties uz jaunām iespējām veikt sauszemes pārvadājumus, galvenos kravu apjomus Eiropas un Āzijas starpā pārvadās konteinerkuģi.
Kravu veidi, kurus perspektīvā tomēr varētu piesaistīt sauszemes pārvadājumiem pa dzelzceļu starp Eiropu un Āziju, ir otrais punkts, ko vēlas uzsvērt T. Mikelsens. Trešā lieta, kas sauszemes pārvadājumos dārgā gala preču īpašniekiem būtu svarīga, ir uzticamība, piegādes punktualitāte (precīzs piegādes laiks) un drošība, atzīmē T. Mikelsens. Jūras pārvadājumos labākajā gadījumā būs skaidrība tikai par piegādes dienu.
Ceturtā lieta, ko atzīmēs SL pārstāvis, arī ir saistīta ar izmaksām, kurām jābūt saprātīgām.
Plašāk lasiet rakstā Stena Line aicinās meklēt piemērotas kravas pirmdienas, 27. aprīļa, laikrakstā Dienas Bizness (7. lpp.)!