Pagājušajā gadā visvairāk sūdzību elektronisko sakaru jomā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) saņēmusi par Latvijas Mobilais telefons (LMT), kam seko Tele2 un Lattelecom, liecina regulatora apkopotie dati par saņemtajām sūdzībām.
Galvenais iemesls bija sūdzības par LMT piedāvāto bezlimita tarifu plānu Brīvība, kas nodrošina nulles tarifus uz visiem tīkliem, tomēr ir gadījumi, kad klients nevarējis veikt zvanu uz konkrētu tīklu. Savukārt, kad mēģinājām to darīt no cita LMT tarifu plāna, viss izdevies – loģika ir skaidra, pamatoja SPRK Elektronisko sakaru un pasta departamenta Pakalpojumu kvalitātes nodaļas vadītājs Aleksandrs Čerņakovs-Neimarks.
Savukārt Tele2 sūdzību dinamika pērn nav mainījusies, joprojām daļai klientu nav izpratnes par rēķinā atspoguļoto informāciju. Proti, rēķins ir aprēķināts pareizi, bet informācija atspoguļota tā, ka klients, kuram nav zināšanas IT jomā, to neizprot. Piemēram, datu apjoms sekundēs utt., uzskaitīja A. Čerņakovs-Neimarks.
Tomēr kopumā sūdzību skaits par elektronisko sakaru komersantiem Latvijā ir samazinājies. 2010.gadā SPRK iesniegto pretenziju skaits bija 133, 2011.gadā – 96, bet pērn – 77 sūdzības.
Tāpat iepriekšējo gadu līderis Viasat – sūdzību dinamikā pērn nemaz neparādās, bet IZZI ieņem sesto vietu, kas apliecina uzņēmuma prasmi novērst nepilnības klientu apkalpošanā, atzīmēja A. Čerņakovs-Neimarks.
Pērn visvairāk sūdzību SPRK saņēma par balss telefonlīnijas pakalpojumiem mobilo sakaru jomā, pieaugumu nodrošināja LMT, akcentēja A. Čerņakovs-Neimarks. Pēc tam seko interneta piekļuves pakalpojumi, sūdzības par fiksētajiem balss sakariem, TV pakalpojumi. Pērn SPRK saņēma sūdzības arī par numura saglabāšanas pakalpojumu, abonentu rēķiniem, elektronisko sakaru kvalitāti, sakariem pierobežā un augstiem saņemtiem datu pārraides rēķiniem ārvalstīm, ko sagādājis viedtelefons.
Vērtējot SPRK paziņojumu, E. Lidere atzīmēja, ka LMT ir vairāk nekā 200 tūkst. Brīvības klienti. Klientu skaita ziņā LMT ir lielākais operators un Brīvības piedāvājums joprojām ir vienīgais, kas piedāvā bezlimita sarunas un īsziņas patiešām uz visiem telekomunikāciju tīkliem Latvijā.
DB jau rakstīja (06.02.2013.), ka LMT klientu bāze pērnā gada nogalē ir samazinājusies par 22,5 tūkst., bet sīvais konkurents Tele2 par 22,8 tūkst. lietotāju skaitu piepulcinājis. «Līdz ar Brīvības ieviešanu esam piesaistījuši ap 20 tūkst. jaunu klientu no citiem mobilo sakaru operatoriem, un joprojām esam gan klientu skaita, gan apgrozījuma, gan tīkla ziņā lielākais mobilo sakaru operators valstī,» DB tolaik norādīja LMT preses sekretāre Elīna Lidere. LMT tarifu plānu Brīvība ieviesa pērn septembrī, un šobrīd to ir izvēlējušies vairāk nekā 200 tūkst. operatora klientu.
LMT bezlimita tarifu plānu Brīvība ieviesa numura saglabāšanas pakalpojuma un valstī jaunākā operatora Bites aktivitāšu dēļ, DB vērtējumu sniedza Latvijas Telekomunikāciju asociācijas izpilddirektors Jānis Lelis. Tādējādi, ja nesekotu tarifu plāns Brīvība, tad operatora klientu bāzes struktūra būtu citāda, jo attiecīgais tarifu plāns ļāva operatoram piepulcēt jaunus klientus, taču gadā kopumā ir samazinājums.