Ražošana un tirdzniecība ir dažādas lietas, tāpēc labāk darīt to, kas padodas vislabāk. Tā uzskata ādas somu zīmola Adamante (SIA Takada) īpašniece Juliana Riekstiņa. Viņas uzņēmums šuj somiņas no ādas ar lina vai kokvilnas oderi.
«Pamatdoma – izvēlēties, cik vien iespējams, dabīgus materiālus, tā nav vienas sezonas somiņa, kas nonēsājas un jāmet ārā,» skaidro Juliana. Viņai pašai ļoti patīk somas. Tie ir aksesuāri, kuru nekad nevar būt par daudz un vienmēr gribas vēl kādu, tāpēc reiz nolēmusi pati sev radīt somu.
«Izstrādāju vienu modeli, un dzīvesbiedrs iedrošināja, ka nevajag to paturēt tikai sev, bet jāpiedāvā arī citiem,» stāsta Juliana. Viņa jau desmit gadus strādā par apģērbu konstruktori, tāpēc lekālu veidošana nav nekas svešs. Papildus nācās vien apgūt tehnoloģiskās nianses, kas saistītas ar ādas apstrādi. Pamazām tapa pirmie maketi, un Juliana atrada meistaru, kas realizētu viņas vēlmes.
Šobrīd Adamantei ir aptuveni 30 dažādu modeļu, papildu tam – arī klientu pasūtījumi. Tos gan viņa ne pārāk bieži realizē, jo tas nav uzņēmuma pamatvirziens, un Juliana izvērtē, vai sadarbība būs gana interesanta. Viens aspekts ir cena, taču jābūt labai sadarbībai ar klientu. Reizēm nevar saprast, ko cilvēks vēlas, jo viņš pats to īsti nezina, un tad var gadīties, ka neviena no iesaistītajām pusēm nav apmierināta ar rezultātu.
Viņa īpaši uzsver izejmateriālu dabisko izcelsmi, kā arī somu ērtību. «Man pašai ir svarīgi, lai viss būtu tur, kur tam jābūt, un lai somiņā – lielā vai mazā – varētu ielikt visu vajadzīgo. Es cenšos sabalansēt formu un izmēru, lai, somā ieliekot nepieciešamo, tā neizskatītos milzīga,» viņa stāsta.
Šobrīd Adamante somas nopērkamas sadarbības partneru veikalos, bet Julianai ir arī sava veikala vadīšanas pieredze. Viņas somu veikals pastāvēja aptuveni gadu. «Sapratu, ka ne ražošana, ne tirgošana vairs nav pietiekami kvalitatīva, un ir jāizvēlas viens virziens. Tā kā mana vēlme ir radīt somas, es paliku pie to izstrādes, nevis pie tirgošanas.»
Adamante somas maksā ap simt latu, un lielai daļai Latvijas iedzīvotāju tās varētu būt visai dārgs prieks. «Maksātspēja daudz ko nosaka. Šādas somas iegāde nav vienas dienas lēmums. Tas pārsvarā prasa ilgu pārdomu procesu, savukārt tūristi brīnās, kāpēc somas ir tik lētas,» tā Juliana.
#1/16
Ādas somu zīmola Adamante (SIA Takada) īpašniece Juliana Riekstiņa.