Šogad plānots testēt konteinervilciena maršrutu no Indijas pilsētas Mumbajas līdz Rīgai, Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes sēdē trešdien sacīja LDz loģistika valdes priekšsēdētājs Verners Lūsis.
Plānots, ka konteineri no Mumbajas ostas pa jūru tiks nogādāti Irānas ostā Bandarabāsā un no turienes ar konteinervilcienu uz Rīgu.
«Patlaban problēma ir tā, ka Irānā atsevišķos posmos vēl nav dzelzceļa, tādēļ konteinerus no Bandarabāsas ved ar automašīnām līdz Azerbaidžānas robežai. Tomēr Irānas oficiālās personas ir ziņojušas, ka martā vai aprīlī trūkstošo dzelzceļa posmu būve būs pabeigta un tad konteinerus 15 dienās varētu atvest no Mumbajas līdz Rīgai,» stāstīja Lūsis.
Viņš piebilda, ka Indijā ir liela interese par šo maršrutu un Indija gadā nosūta aptuveni 50 miljonus tonnu kravu konteineros.
Jau ziņots, ka AS Latvijas Dzelzceļš (LDz) un tās meitasuzņēmuma SIA LDZ loģistika vadība februāra sākumā devās vizītē uz Indiju, lai tiktos ar vietējiem uzņēmējiem un pārrunātu sadarbības iespējas kravu pārvadājumu nodrošināšanā Latvijas virzienā.
LDz, iesaistoties jaunveidojamā Eirāzijas ziemeļu-dienvidu koridora attīstībā, piedāvāja potenciālajiem partneriem pieeju Baltijas jūrai, Āzijas valstīm tālāk paverot iespējas nogādāt kravas Rietumvalstīs. Darbs pie koridora attīstīšanas ir viena no LDZ loģistikas prioritātēm.