Citas ziņas

Satiksmes ministrija vērsīsies Ģenerālprokuratūrā saistībā ar VK interesi

,08.10.2007

Jaunākais izdevums

"Satiksmes ministrija ir saņēmusi Valsts kontroles vēstuli (skatīt pielikumā) ar lūgumu sniegt informāciju, kas esot nepieciešama revīzijas veikšanai par kravu plūsmām uz Latvijas un Krievijas robežas. Vēršam uzmanību uz to, ka minētās vēstules saturs un tajā uzdotie jautājumi ir klajā pretrunā ar Valsts kontroles tiešajiem uzdevumiem un Valsts kontroles mērķi, atrodas ārpus tās kompetences un iejaucas citu valsts institūciju darbībā," teikts Satiksmes ministrijas paziņojumā medijiem.

"Valsts kontroles likums nosaka skaidrus tās darbības mērķus. Pieprasot no Satiksmes ministrijas informāciju, kura ir tiešā ministru prezidenta kompetencē vai arī tieši saistīta ar privāto uzņēmējdarbību, nav saprotams Valsts kontroles patiesais mērķis, piemēram, nav skaidrs, uz kāda pamata tiek prasīta informācija par Eiropas Savienības un Krievijas darba grupas rezultātiem, kurā Satiksmes ministrija piedalās novērotāja statusā.

Valsts kontroles likumā nav noteiktas tiesības privātiem komersantiem pieprasīt informāciju, kas tieši saistīta ar viņu komercdarbību, piemēram, 5. jautājums:

"Kādus piedāvājumus ir izteikuši Somijas konteineru operators "Containerships" un AS "Konteineru kravu pārvadājumu centrs "TransContainer"" attiecībā uz konteineru pārvadāšanu pa dzelzceļa līniju virzienā uz Maskavu?"

Ar lūgumu izvērtēt, vai Valsts kontrole, lūdzot atbildēt uz nosūtītajā vēstulē uzdotajiem jautājumiem, nav pārkāpusi tai deleģēto kompetences līmeni un normatīvo aktu prasības, Satiksmes ministrija vērsās pie ministru prezidenta Aigara Kalvīša.

Ņemot vērā iepriekš minēto, kā arī saņemtos draudus no Valsts kontroles amatpersonām -"gadījumā, ja jūs nesniegsiet šādu informāciju, mēs pret jums veiksim pilnu revīziju"-, šīs nedēļas laikā Satiksmes ministrija vērsīsies prokuratūrā," informēja Satiksmes ministrija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Satiksmes organizēšanai nepietiek ar spēju bruģī ieskrūvēt stabiņu

Guntars Gūte, Diena,31.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas jaunās varas pirmā pilnvaru gada laikā paveikto darbu kvalitāti galvaspilsētas satiksmes sistēmas sakārtošanā sarunā ar laikraksta Diena žurnālistu Guntaru Gūti vērtē satiksmes eksperts Pauls Timrots.

Pēdējā gada laikā daudz dzirdama kritika par satiksmes organizēšanas dīvainībām galvaspilsētā. Kāda, tavuprāt, ir kopējā situācija Rīgā satiksmes jomā?

Patiesībā jau nekas liels un būtisks nenotiek. Drīzāk redzam jaunās varas jaunas politikas parādīšanu un pierādīšanu. Ja tev radusies iespēja parādīt sevi kā jaunu spēku, tad tev arī ir jāparāda, ka tu esi savādāks. Līdz ar to tev nav tik daudz laika, kamēr uzbūvēsi, piemēram, Ziemeļu pārvadu vai Rīgas apvedceļu, tāpēc, lai tu kļūtu pamanāms, tu ātri un butaforiski mēģini paveikt jebkādas lietas un iebāzt kāju durvīs. Līdz ar to no tāda politiskā viedokļa tā parādīšanās ir izdevusies – visi viņus ir pamanījuši. Cits jautājums, cik šī politika ir konsekventa un vēsturiski paliekoša.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija (SM) ir sagatavojusi informatīvo ziņojumu "Ceļu satiksmes drošības plāna 2021.-2027.gadam starpposma ietekmes izvērtējums" ar priekšlikumiem īstenot papildus pasākumus, lai sasniegtu plānā izvirzīto mērķi - samazināt ceļu satiksmes negadījumos (CSNg) smagi ievainoto un bojāgājušo personu skaitu 2027.gadā par 35%, salīdzinot ar 2020.gadu.

Papildu steidzami veicamie un ilgtermiņa pasākumi izstrādāti, balstoties uz pētījumu datiem un diskusijām ar nozares ekspertiem. Tāpat uz Saeimas otro lasījumu ir sagatavoti satiksmes ministra priekšlikumi Ceļu satiksmes likuma grozījumiem.

Ar Eiropas Komisijas piešķirto tehniskā atbalsta instrumenta finansējumu pēc Satiksmes ministrijas pasūtījuma SIA "Ernst & Young Baltics" ir veicis pētījumu "Ceļu satiksmes drošības uzlabošana mazaizsargātiem satiksmes dalībniekiem Latvijā", kurā ietverti priekšlikumi papildu pasākumiem, lai sasniegtu plānā izvirzīto mērķi. Pētījumā analizēta situācija Latvijā, aplūkota citu valstu pieredze, izvērtējot drošas satiksmes pamata elementus: ceļus, ātrumu, transportlīdzekļus, satiksmes dalībniekus un aprūpi pēc negadījumiem. Pētījuma autori ir identificējuši virkni pasākumu, kuru ieviešana veicinātu situācijas uzlabošanu, kas ir iekļauti informatīvajā ziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas miljonāru publicitātes Top 100

Lato Lapsa, Kristīne Jančevska, Baltic Screen,18.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Politika, darbs valsts vai pašvaldības iestādē nodrošina iespaidīgāku publicitāti nekā pamatīgi skandāli, tiesu darbi vai pat privātās dzīves publiska izrādīšana, - to rāda jaunais, jau trešais Latvijas 100 miljonāru publicitātes tops: ārpus tā palikuši ļoti daudzi uzņēmēji, kuri ieņem vietas pat Latvijas visbagātāko cilvēku saraksta pirmajos desmitniekos.

Vienlaikus gada laikā ir notikušas pietiekami būtiskas izmaiņas galvenajos miljonāru publicitāti veidojošos faktoros. Pērn no simt miljonāriem, kuriem gada laikā veltīts vislielākais publikāciju skaits Latvijas medijos, tikai nepilnai trešajai daļai galvenais personisko publicitāti veidojošais faktors bija tieši viņu uzņēmējdarbība; nu galvenais vai viens no galvenajiem publicitātes faktoriem uzņēmējdarbība jau ir divām trešdaļām pirmā simtnieka dalībnieku.

Tiesa, lai nokļūtu saraksta augšgalā, svarīgākais joprojām izrādās "administratīvais resurss": sešiem no desmit miljonāriem, kuri pērn visbiežāk pieminēti mediju publikācijās, vienīgais vai viens no galvenajiem publicitāti veidojošajiem faktoriem bijusi tieši darbība politikā, valsts vai pašvaldību amatos. Salīdzinājumam - krimināli notikumi, skandāli vai privātās dzīves peripetijas, kas kopumā publicitāti veidojušas gandrīz ceturtajai daļai saraksta dalībnieku, no pirmā desmitnieka nozīmīgas bijušas tikai diviem miljonāriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Budžets

Papildināta - Valsts kontrole apšauba 6 miljonu eiro izlietojumu piemaksām valsts iestādēs

LETA,18.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts kontrole vērsīsies Ģenerālprokuratūrā par pērn nepamatoti piešķirtām piemaksām valsts iestāžu darbiniekiem, šodien žurnālistus informēja Valsts kontroles vadītāja Elita Krūmiņa.

Valsts iestāžu finanšu revīzijā 2016.gadā izlases veidā tika vērtēta piemaksu piešķiršana valsts iestāžu darbiniekiem. Kā norādīja Krūmiņa, Valsts kontrole nav guvusi pārliecību par piešķirto piemaksu pamatojumu kopumā par vairāk nekā sešiem miljoniem eiro.

Valsts kontroliere atzina, ka lielākoties piemaksu piešķiršanas process ir formāls un nerada pārliecību, ka ir izvērtēts personas ieguldījums iestādes mērķu sasniegšanā. Valsts kontroliere atzina, ka ir bijuši pat gadījumi, kad piemaksas piešķirtas par darbu, kas ir identisks pamata darbā noteikto pienākumu izpildei.

Krūmiņa stāstīja, ka piemaksas darbiniekiem nereti piešķirtas ar pamatojum, ka darbinieks "kvalitatīvi izpildījis doto uzdevumu", "atbildīgi izturējies pret resursiem", "darbinieks izrāda interesi par darbu", "nekavē darba izpildes termiņus", "veic darbu atbilstošā apmērā", "ir labas iemaņas darbā ar datoru" utt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijai būtu nepieciešami 90 miljoni eiro gadā būtiskai satiksmes drošības uzlabošanai, secināts starptautiskās auditorkompānijas "Price Waterhouse Coopers" veiktajā pētījumā.

Kompānija ir veikusi pētījumu par Ceļu satiksmes drošības plāna 2017.-2020.gada gala ietekmes izvērtējumu.

Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns šodien Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē skaidroja, ka pētījuma rezultātā iegūti četri iespējamie rīcības scenāriji attiecībā uz satiksmes drošību. A jeb nulles scenārijs, kurā nekādi papildu pasākumi nav paredzēti. B jeb minimālais scenārijs - bez finansējuma, C jeb optimālais un D jeb maksimālais, kas paredz plašu plānu ar finansēm.

Auditorkompānijas pārstāvis Egils Trumpe skaidroja, ka pētījums veikts šā gada otrajā ceturksnī un pētījumā īstenošanā izmantota pieeja "Droša sistēma", proti, droša vide, drošs transportlīdzeklis un drošs satiksmes dalībnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vispārīgs pārmetums, ka algas valsts sektorā palielinās uz pārējās sabiedrības trūkuma rēķina, nav gluži precīzs. Algas valsts sektorā 2023. gada pirmajā pusgadā vidēji ir augušas lēnāk par inflāciju. Šāda situācija nozīmē, ka ir neliela daļa valsts algu saņēmēju, kuri sāk dzīvot labāk, taču pārējo dzīves līmenis samazinās ‒ tie ir ārsti, skolotāji un policisti.

Sabiedrības pārmetuma būtība

Latvijā ļoti daudzi ir neapmierināti ar valdības īstenoto ekonomisko politiku. Neapmierināto skaits pieauga pēc inflācijas starta pērn, ko ietekmēja apkures rēķinu pieaugums, bet šogad to pastiprināja EURIBOR likmju kāpums, kas izpaužas kā visu, ne tikai hipotekāro kredītu, ikmēneša maksājumu pieaugums. Kritizējot valdību, valsts nodokļu un izdevumu politiku, gan sociālo tīklu burbuļos, gan dažādās diskusijās tiek pausti viedokļi, ka nodokļu celšana ir vajadzīga vienīgi ierēdņu «armijas» algu celšanai un tam ir visai maz sakara ar sabiedrības vai nacionālajām interesēm.

Tāpēc ir vērts pārbaudīt, kādi 2023. gadā bija izdevumi no valsts pamatbudžeta, kas tika novirzīti atalgojumam un citām ar darbaspēku saistītajām izmaksām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Papildināta - KNAB Londonā pratinājis Guseļņikovu saistībā ar Rimšēviča lietu

LETA,06.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) Londonā pratinājis komercbankas AS «PNB banka» (iepriekš - «Norvik banka») lielāko akcionāru Grigoriju Guseļņikovu kukuļņemšanā aizdomās turētā Latvijas Bankas vadītāja Ilmāra Rimšēviča lietā.

Rimšēviča lieta gan patlaban atrodas Ģenerālprokuratūrā, kas ir tās procesa virzītāja.

Zināms, ka KNAB Guseļņikovu pratinājis arī vēl kādā biroja lietvedībā esošā lietā.

Pats Guseļņikovs mikroblogošanas vietnē «Twitter» ierakstījis, ka KNAB viņu Londonā intervējis saistībā ar korupciju Latvijā.

Savukārt Ģenerālprokuratūrā, aizbildinoties ar pirmstiesas izmeklēšanas interesēm, nesniedza komentārus par veiktajām izmeklēšanas darbībām.

KNAB nenoliedza, ka birojs ir veicis kriminālprocesuālās darbības ar minēto personu, taču plašāku informāciju birojs nevarot sniegt.

Kā vēstīts, pērn vasarā Guseļņikovu Londonā pratināja arī Valsts policija (VP). Šī pratināšana tika veikta kriminālprocesā par iespējamu Rimšēviča veiktu kukuļa izspiešanu no uzņēmēja, apliecināja Guseļņikova advokāts Aleksandrs Berezins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai Latvijā beidzot nebūtu laiks ieviest ceļa zīmi "Melnais punkts"?

Daina Kantāne, AVIS pilna servisa līzinga departamenta vadītāja,06.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir trešā valsts Eiropas Savienībā pēc ceļa satiksmes negadījumos bojā gājušo skaita 2022. gadā1. Ir redzams, ka daļa negadījumu notiek vienās un tajās pašās vietās, ko mēdz saukt par satiksmes “melnajiem punktiem”.

Vairākās Eiropas valstīs tie tiek īpaši atzīmēti ar ceļa zīmēm, lai brīdinātu autobraucējus. Latvijā šādu punktu uzskaite notiek, bet informācija ir speciāli jāmeklē, turklāt ir vairākus gadus veca. Šādas ceļa zīmes ieviešana uz Latvijas ceļiem būtu svarīga gan kā preventīvs instruments satiksmes drošībai, gan īpaši nozīmīga, lai informētu tūristus, kas ar automašīnu dodas apceļot Latviju, kā arī vietējos autobraucējus, kas retāk brauc konkrētus ceļa posmus.

Uzmanīgāki autobraucēji = mazāk negadījumu

Ceļazīme “Melnais punkts” citās pasaules valstīs tiek izmantota, lai norādītu uz bīstamību attiecīgajā ceļa posmā, tādā veidā pievēršot īpašu autovadītāju uzmanību ceļam. Starp valstīm atšķiras veids, kā statistiski tiek noteikts “melnais punkts”, piemēram, tepat Lietuvā šādi apzīmē 500 m garu ceļa posmu, kur pēdējo četru gadu laikā ir notikuši četri vai vairāk satiksmes negadījumi ar cietušajiem vai bojāgājušajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa apmierinājusi kāda autovadītāja prasību pret Rīgas domes Satiksmes departamentu, piedzenot no pašvaldības kompensāciju par nenorobežotā bedrē sabojātu riteņa disku un riepu, noskaidroja aģentūra LETA.

Autovadītājs 2016.gada 14.februāra vakarā, braucot ar savu automašīnu pa Valdemāra ielu, pie Rīgas 49.vidusskolas sajutis stipru triecienu pa spēkrata labās puses riteņiem un konstatējis, ka ir iebraucis uz ceļa esošā aptuveni desmit centimetrus dziļā bedrē ar asām šķautnēm, kas acīmredzami bija radušās, izzāģējot asfaltu ap notekūdeņu savākšanas akas vāku. «Šajā vietā nekas neliecināja par to, ka uz ceļa notiek remontdarbi, un bedre, kurā es iebraucu, nebija nekādā veidā norobežota,» aģentūrai LETA apgalvoja autovadītājs.

Uzreiz pēc iebraukšanas bedrē mašīnai sākusi vibrēt stūre, kas, pēc autovadītāja domām, «nepārprotami liecināja par transportlīdzekļa ritošajai daļai nodarītiem bojājumiem pat tad, ja tie sākotnēji nav acīmredzami». Autovadītājs apstājies ceļa malā, telefoniski paziņojis par bedri Rīgas Pašvaldības policijai un izsaucis Valsts policiju, kas ieradusies un fiksējusi notikušo ceļu satiksmes negadījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic vēršas ģenerālprokuratūrā, zaudējumus piedzīs no valsts un Prudentia

Līva Melbārzde,22.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic vērsīsies ģenerālprokuratūrā, lai tiktu pārbaudītas Latvijas valdības nolīgtā uzņēmuma Prudentia iespējamās noziedzīgās darbības, kuras sagatavojušas augsni jaunas aviokompānijas izveidei.

«Līdz ar to šobrīd vairs arī nav pārsteigums, kāpēc airBaltic jautājuma risināšana ilgusi vairāk nekā septiņus mēnešus, savukārt par jauno aviokompāniju skaidrība būs jau tuvākās dienas līdz divu nedēļu laikā. Šo pēdējo septiņu mēnešu laikā metodiski un sistemātiski grauta uzticība Latvijas nacionālajai aviokompānijai, ko uzsāka ekonomikas ministrs Artis Kampars, lai sagatavotu augsni jaunam projektam,» vēršanās ģenerālprokuratūrā motivāciju skaidro airBaltic prezidents un līdzīpašnieks Bertolts Fliks. Viņš norāda, ka Prudentia kā Latvijas valdības nolīgts konsultants ar šādu soli ir būtiski degradējusi uzticību Latvijas valstij kā biznesa partnerim, un kā valstij, kurā investēt. Šī jau ir otrā reize nedēļas laikā, kad B. Fliks draud ar ģenerālprokuratūru, iepriekš viņš to bija gatavs darīt sakarā ar izskanējušo informāciju par airBaltic pamatkapitāla palielināšanu, kad SAS obligācijas iegādājās ar Krievijas miljardieri Vladimiru Antonovu saistīts uzņēmums, tādā veidā, iespējams, atstājot valsti mazākumā, savukārt Fliks norādīja, ka saistībā ar šo darījumu tiek izplatīta selektīva un daļēji sagrozīta informācija. Arī Satiksmes un Tieslietu ministrijas vērsās ģenerālprokuratūrā sakarā ar iespējamiem B. Flika pārkāpumiem. Fliks norāda, ka visi airBaltic un BAS radītie zaudējumi tiks piedzīti no Latvijas valdības un Prudentia. Konsultanti tādējādi atradās pastāvīgā interešu konfliktā un mums jāuzskata, ka airBaltic sniegtā komercinformācija tiks izmantota citai konkurējušai aviokompānijai. Šis ir viens no lielākajiem skandāliem Latvijas ekonomiskās noziedzības vēsturē, norāda airBaltic vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vērtējot Latvijas valsts budžeta prioritātes nevis pēc publiskiem paziņojumiem, bet pēc mērķiem tērētās naudas, iznāk, ka dažas nozares no vārdos prioritārām kļuvušas par maznozīmīgām naudas izteiksmē. Maznozīmīgās vai visneprioritārākās jomas 2023. gada pirmajā pusē bija valsts kontrole, sociālā aizsardzība un veselības nozare.

Latvijas valdošā politiskā elite (valdība un Saeima) jau ir sākusi diskusiju par nākamā gada valsts pamatbudžetu. Dažādās publiskās diskusijās tiek debatēts tikai par to, kā pārdalīt papildus iecerētos 800 miljonus eiro un kādām būtu jābūt prioritātēm – drošībai, izglītībai vai veselībai? Tādēļ izdevniecības Dienas Bizness iniciatīvas grupa Kuram tas rūp? ieteic, spriežot par prioritātēm, paraudzīties uz jau sastrādāto pēc fakta.

Kas vairo IKP un nodokļu ieņēmumus

Atgādināšu, ka ikviens valsts iztērētais eiro atstāj ietekmi uz ekonomiku kopumā. Kad preces un pakalpojumi tiek nopirkti no uzņēmējsabiedrības, ekonomiskās sekas būs kumulatīvas. Uzņēmējam būs jāveic pirkumi no citiem uzņēmumiem – izejvielas, transporta pakalpojumi un daudz kas cits. Tiek lēsts, ka katrs šāds iztērēts eiro radīs papildu 3–4 eiro IKP pieaugumu. Neiztērēts eiro pieaugumu neradīs. Ja gandrīz katrs pirkums tiek aplikts ar PVN, tad katrs iztērētais eiro uzriez radīs 20 centu papildu ieņēmums valsts budžetā. Daļu no ienākumiem par preču un pakalpojumu ražošanu ikviens uzņēmums izmaksās algās un citos ar darbaspēku saistītos izdevumos. Atalgojumam ir būtiska ietekme gan uz ekonomikas attīstību kopumā, gan uz nodokļu ieņēmumiem valsts, pašvaldību un speciālajā budžetā. Kad darba devējs (uzņēmums, ministrija, ar valsti vai pašvaldību saistīta struktūra) palielina darbaspēka izmaksas par 100 eiro, tad no šīs summas darba devējam ir jāsamaksā 19,4 eiro valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas (kas nonāks speciālajā budžetā), un bruto alga darba ņēmējam tiks aprēķināta 80,4 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgā šogad paaugstināta satiksmes drošība pie 38 mācību iestādēm

,27.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bērnu drošības paaugstināšanai ceļā uz skolu un mājup Rīgā šogad veikti dažādi satiksmes infrastruktūras uzlabojumi 38 mācību iestāžu tuvumā.

Kā šodien Rīgas mēra Jāņa Birka rīkotajā preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes departamenta Satiksmes organizācijas pārvaldes priekšnieks Georgijs Sovetovs, arī šogad Rīgas domes Satiksmes departaments turpināja veikt dažādus projektā "Drošais ceļš uz skolu" paredzētos satiksmes infrastruktūras uzlabojumus skolu tuvumā, lai paaugstinātu bērnu drošību ceļā uz skolu un mājup. Šogad ir veikta četru krustojumu vai ielu posmu uzlabošana skolu tuvumā un būs izstrādāti būvprojekti vēl četru krustojumu un ielu posmu pārbūvei, kur tuvāko gadu laikā paredzēts veikt būvdarbus. Divos krustojumos skolu tuvumā ir izbūvēti jauni luksofori, un šogad būs izstrādāti būvprojekti jaunu luksoforu izbūvei vēl četros krustojumos skolu tuvumā. Deviņu mācību iestāžu tuvumā ir izbūvēti ātrumvaļņi. 13 vietās skolu tuvumā uzstādītas jaunas gājēju drošības barjeras. Trijās vietās skolu tuvumā gājēju pārejas tiks aprīkotas ar papildus apgaismojumu

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Tallinas šosejas posmā pie Ādažiem paredzētas būtiskas satiksmes organizācijas izmaiņas

LETA,09.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes drošības uzlabošanai 13 kilometrus garā Tallinas šosejas posmā pie Ādažiem paredzētas būtiskas satiksmes organizācijas izmaiņas, liecina VAS "Latvijas valsts ceļi" informācija.

Tallinas šosejas posmā no divlīmeņu krustojuma ar Vidzemes šoseju līdz Pulksteņezeram katru gadu notiek vairāki ceļu satiksmes negadījumi, tai skaitā ar bojāgājušajiem, šajā posmā ir vairāki tā saucamie "melnie punkti".

Lielākā daļa ceļu satiksmes negadījumu ar bojāgājušajiem šajā posmā notiek frontālu sadursmju dēļ. Lai uzlabotu satiksmes drošību un mazinātu ceļu satiksmes negadījumu skaitu, ir izstrādāts satiksmes organizācijas izmaiņu projekts, ko plānots realizēt līdz šī gada beigām. LVC Satiksmes organizācijas pārvaldes direktors Māris Zaļaiskalns informēja, ka šajos 13 kilometros ir seši tā dēvētie melnie punkti. Salīdzinājumam kopā uz 1650 kilometriem valsts galveno autoceļu ir 48 melnie punkti. Pēdējos gados satiksmes intensitāte šajā posmā pieaugusi līdz vairāk nekā 27 000 automašīnām diennaktī, lai gan ceļš projektēts ar caurlaidību līdz 20 000 automašīnām diennaktī. Zaļaiskalns norādīja, ka pērn šajā posmā notikuši 42 ceļu satiksmes negadījumi, kuros bijuši pieci bojāgājušie, no tiem četri - frontālās sadursmēs. "Galvenais satiksmes organizācijas izmaiņu mērķis ir novērst frontālo sadursmju iespēju apdzīšanas manevra laikā, vai veicot kreisos pagriezienus," uzsvēra Zaļaiskalns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai turpinātu satiksmes datu ievākšanu arī aktīvajā gājēju un velobraucēju sezonā, līdz šā gada 1.septembrim pagarinās A. Čaka ielas pagaidu velojoslu eksperimentu, nolēma Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti.

A.Čaka ielas posmā no Elizabetes ielas līdz Ērgļu ielai pagaidu velojoslu eksperiments turpināsies līdz šī gada 1. septembrim. Tostarp līdz šā gada 15. jūnijam Satiksmes departamentam komitejai jāiesniedz starpziņojums, savukārt līdz 1. augustam jāizstrādā risinājumi par satiksmes un ielas telpas organizācijas izmaiņām Marijas un A. Čaka ielā (kā arī tai pieguļošajām ielām – Kr. Barona un Avotu ielai), kas ļautu nodrošināt sabiedriskā transporta prioritāti.

"Departamenta un satiksmes ekspertu galvenais uzdevums patlaban ir atrast risinājumu tam, lai A. Čaka ielā varētu salāgot divas svarīgākās prioritātes satiksmes organizācijā – sabiedrisko transportu un velotransportu. Satiksmes organizācija A. Čaka ielā ir jāskata plašākā areālā, ietverot arī pieguļošās ielas, kā, piemēram, Kr. Barona ielu un Avotu ielu. Tas būs liels izaicinājums līdz vasaras beigām, bet mēs cieši sekosim līdzi katra posma norisei un darbu progresam" sacīja Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Jaunām politikas iniciatīvām nākamā gada budžetā prasa 798,334 miljonus eiro

LETA,06.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministrijas jaunām politikas iniciatīvām 2017.gada valsts konsolidētajā budžetā prasa kopumā 798,334 miljonus eiro, liecina Finanšu ministrijas apkopotā informācija.

Visvairāk līdzekļu nākamgad prasa Satiksmes ministrija - 206,026 miljonus eiro, Veselības ministrija - 188,916 miljonus eiro, kā arī Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) - 139,808 miljonus eiro.

Iekšlietu ministrija jaunu politikas iniciatīvu īstenošanai nākamgad vēlētos papildu 96,053 miljonus eiro, Ekonomikas ministrija - 36,328 miljonus eiro, Kultūras ministrija - 31,269 miljonus eiro, Labklājības ministrija prasa 23,304 miljonus eiro no pamatbudžeta un 4,662 miljonus eiro no valsts speciālā budžeta. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija nākamgad vēlētos papildus saņemt 18,778 miljonus eiro, Tieslietu ministrija - 13,726 miljonus eiro un Tieslietu ministrija Zemesgrāmatu nodaļām, rajonu (pilsētu) tiesām, apgabaltiesām - 10,611 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kalnmeiers apstiprina pārbaudes veikšanu par operatīvās informācijas iespējamo noplūdi saistībā ar KNAB sākto kriminālprocesu

BNS,27.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģenerālprokurors Ēriks Kalnmeiers apstiprina, ka Ģenerālprokuratūra veiks pārbaudi par iespējamo operatīvās informācijas noplūdi saistībā ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) sākto kriminālprocesu, kura ietvaros KNAB šonedēļ veica kratīšanas.

Kalnmeiers aģentūrai BNS apstiprināja, ka KNAB priekšnieka pienākumu izpildītāja Juta Strīķe ir vērsusies Ģenerālprokuratūrā ar jautājumu par informācijas iespējamās noplūdes gadījumu un Ģenerālprokuratūra veiks pārbaudi.

Ģenerālprokurors jau ceturtdien aģentūrai BNS paziņoja, ka trešdienas rītā Neatkarīgās Rīta Avīzes publikācija liecinājusi, ka pirms KNAB aktivitātēm varētu būt noplūdusi informācija.

Latvijas Radio ģenerālprokurors arī atzina, ka Saeimas deputāta Aināra Šlesera 5.maija paziņojums par iespējamu sarunu noklausīšanos bija pirmais signāls, ka tiek gatavots kriminālprocess.

Viņš gan nevarēja pateikt, no kuras iestādes ir noplūdusi informācija, jo par gatavošanos kratīšanai bija informētas trīs institūcijas – Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs, Ģenerālprokuratūra un tiesa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Papildināta - Rīgas enerģija policijai lūdz pārbaudīt iespējamu pretlikumīgu vēršanos pret uzņēmumu OIK atļauju skandālā

LETA,27.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA «Rīgas enerģija» vērsusies ar iesniegumu Ģenerālprokuratūrā un Valsts policijā ar lūgumu pārbaudīt pēdējās nedēļās, pēc uzņēmuma pārstāvju domām, nelikumīgo un melīgo vēršanos pret «Rīgas enerģiju» saistībā ar elektroenerģijas obligātā iepirkuma komponentes (OIK) atļauju skandālu, aģentūrai LETA pavēstīja kompānijā.

(Pievienots «Nekā personīga» producentes komentārs 8. un 9.rindkopā.)

«Vēršamies pie jums saistībā ar publiski izskanējušām ziņām par »Rīgas enerģijas« it kā pieļautajiem likuma pārkāpumiem. Uzskatām, ka šobrīd notiek aktīva pretlikumīga vēršanās pret uzņēmumu ar mērķi samazināt kompānijas vērtību un trešajām personām pārņemt kontroli pār uzņēmumu. Esam saņēmuši signālus, kas liek tā domāt,» iesniegumu Ģenerālprokuratūrā komentēja «Rīgas enerģijas» valdes priekšsēdētājs Valdis Šaplaks.

Uzņēmuma valde apgalvo, ka guvusi pierādījumus, ka 15.oktobrī TV3 raidījumā «Nekā personīga» demonstrēti video kadri, kuros minētais filmēšanas datums neatbilstot patiesībai, ir sagrozīti, lai apzināti maldinātu sabiedrību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ģenerālprokuroratūras vadība: KNAB konfliktā nejaucamies

Agnese Margēviča,09.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģenerālprokuratūra neveic pārbaudi par situāciju, kas Korupcijas novēršanas un apkarošans birojā (KNAB) izveidojusies pēc Normunda Vilnīša uzsāktās reorganizācijas, pret kuru iebilst daļa biroja darbinieku. To trešdien pēc tikšanās ar Saeimas Nacionālās drošības komisijas (NDK) deputātiem norādīja ģenerālprokurora pienākumu izpildītājs Arvīds Kalniņš.

Vienlaikus viņš pieļāva – ja premjers, kura pārraudzībā ir KNAB, vērsīsies ģenerālprokuratūrā ar lūgumu vērtēt kādu biroja priekšnieka N. Vilnīša lēmumu likumību, tas tikšot darīts. A. Kalniņš atturējās paust vērtējumu par KNAB uzsākto reorganizāciju, kuru premjers Valdis Dombrovskis (JL) uzdevis N. Vilnītim apturēt. Tomēr ģenerālprokurora pienākumu izpildītājs uzsvēra, ka «veikt iekšējās strukturālās reformas ir iestādes vadītāja uzdevums».

Pagaidām ģenerālprokuratūra savas kompetences ietvaros uzraugot KNAB veikto operatīvo un izmeklēšanas darbu. Jautāts, vai šīs darbības rezultāti ir apmierinoši, A. Kalniņš no tieša vērtējuma atturējās, sakot, ka «prokurori jau vienmēr var vēlēties aktīvāku darbu, bet biroja izmeklēšanas rezultāti pēdējos trīs gadus ir bijuši stabili». Jāatgādina, ka N. Vilnītis savus plānus veikt reorganizāciju KNAB, izveidojot paralēlu operatīvās izmeklēšanas nodaļu, kas fokusētos uz korupcijas apkarošanu reģionos, pamatojis arī ar nepietiekami labajiem līdzšinējā izmeklēšanas darba rezultātiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Atbalsta jaunus kravas auto ierobežojumus Rīgā

,16.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja atbalstīja Satiksmes departamenta ierosinājumu noteikt papildu ierobežojumus kravas transporta (ar pilnu masu virs 5 t) kustībai Rīgā, Db.lv informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa.

Pašlaik darba dienās no plkst.7.00 līdz 10.00 ir noteikts kravas transportlīdzekļu satiksmes aizliegums pa Akmens tiltu un Salu tiltu un ielām, kas ved uz tiem – Daugavgrīvas ielu, Vienības gatvi, Akmeņu ielu, Valguma ielu, Uzvaras bulvāri, Mūkusalas ielu, Krasta ielu, 11.Novembra krastmalu, Eksporta ielu. Satiksmes departaments ierosina minētajās vietās noteikt šādus kravas transporta satiksmes ierobežojumus darba dienās arī vakara stundās, laikā no plkst. 16.00 līdz 19.00.

Papildus tam, lai rīta un vakara sastrēgumstundās atvieglotu satiksmes plūsmu pār Slāvu pārvadu, A.Deglava ielas satiksmes pārvadu un Zemitānu satiksmes pārvadu, departaments ierosina noteikt kravu transporta satiksmes ierobežojumus darba dienās no plkst.7.00 līdz 10.00 un no plkst.16.00 līdz plkst.19.00:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes priekšsēdētājs Mārtiņš Staķis (PP) nolēmis atkāpties no amata, teikts viņa šodien izplatītajā paziņojumā.

Šo lēmumu izraisīja nesaskaņas un šķelšanās koalīcijā saistībā ar iespējamo pārkāpumu izmeklēšanu Rīgas domes Satiksmes departamentā.

Kā norāda Staķis, kopš Rīgas domes ārkārtas vēlēšanām 2020.gadā viņš esot strādājis, lai Latvijas galvaspilsētā ieviestu modernas, ilgtspējīgas pārmaiņas un labākās pārvaldības prakses.

Viens no galvenajiem principiem viņam esot bijusi godīga pārvaldība, kas izpaužas kā atklāti konkursi, profesionāļi kapitālsabiedrību vadībā, nulles tolerance pret izšķērdību, korupciju vai politiskajiem ielikteņiem.

Šo principu viņš esot ievērojis, nododot izvērtēšanai informāciju par naudas izšķērdēšanu Rīgas domes Satiksmes departamentā, kā arī laikus par to informējot par satiksmes jomu atbildīgās Rīgas domes amatpersonas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Lietuvas Bankas prezidents atzīst, ka no Snoras pēc skandalozas publikācijas aizplūdusi liela nauda

LETA,28.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas Bankas prezidents Vits Vasiļausks otrdien Seima korupcijas apkarošanas komitejai sniedzis liecības attiecībā uz naudas noplūdi no bankas Snoras, ko varēja izraisīt skandalozā publikācija par iespējamo bankas nacionalizāciju, kas dienu pirms šīs bankas darbības apturēšanas parādījās laikrakstā Lietuvos rytas.

«Runa ir par lieliem skaitļiem,» viņš sacījis, atbildot uz jautājumu, vai tas varētu būt presē jau pieminētais miljards litu (204 miljoni latu). Tomēr precīzākas ziņas Vasiļausks atteicies sniegt.

Kā ziņots, 15.novembrī, dienu pirms bankas Snoras darbības apturēšanas, Lietuvos rytas apsūdzēja prezidenti Daļu Grībauskaiti nodomos sagraut mazās Lietuvas bankas. Atsaucoties uz drošiem avotiem, tas vēstīja, ka šajās bankās paredzēts veikt kratīšanas, paziņot par tur atklātām afērām, aizturēt vadītājus, bet pēc tam pašas bankas pārņemt valsts rokās.

«Šāda Lietuvā vēl nedzirdēta operācija, kas atgādina Krievijas varas iestāžu soda akcijas pret nepakļāvīgiem un patstāvīgi domājošiem uzņēmējiem, tiek diriģēta no prezidenta pils. Visas darbības jau tiek saskaņotas arī ar bijušo prezidentes Daļas Grībauskaites vēlēšanu štāba vadītāju, tagadējo Lietuvas Bankas valdes priekšsēdētāju Vitu Vasiļausku,» apgalvoja laikraksts, kurā aptuveni 35% akciju piederēja bankai Snoras.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets trešdien ārkārtas sēdē nolēma aicināt Saeimu steidzami veikt grozījumus likumā "Par ostām", ar kuriem valsts pārvaldībā tiktu pārņemtas Rīgas un Ventspils ostas.

Valdība rosināja noteikt, ka turpmāk Rīgas ostas un Ventspils ostas pārvaldi veiks jaunizveidota kompānija. Tāpat rosināts noteikt, ka Rīgas un Ventspils domes ieceltie valdes locekļi zaudēs amatus, bet turpmāk valdi iecels valsts.

Paredzēts, ka jaunās kompānijas minimālais pamatkapitāls būs 35 000 eiro. Šīs izmaksas tiks segtas no Satiksmes ministrijas 2019.gada pamatbudžeta programmas "Nozaru vadība un politikas plānošana" piešķirtajiem līdzekļiem.

Plānots, ka turpmāk valdē būs tikai ministru deleģēti valdes locekļi, kurus iecels Ministru kabinets, izslēdzot četrus pašvaldības pārstāvjus no Rīgas brīvostas valdes un Ventspils brīvostas valdes sastāva. Pēc likumprojekta pieņemšanas, Rīgas brīvostas un Ventspils brīvostas valdē amatu saglabās četri valsts pārstāvji - ekonomikas ministra, finanšu ministra, satiksmes ministra un vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra izvirzīti pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ceļu satiksmes noteikumu grozījumi būs ļoti būtiski un skars visu sabiedrību

Dienas Bizness,10.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Nesāksim braukt pa ceļa otru pusi, taču varu apliecināt, ka grozījumi [Ceļu satiksmes - red.] noteikumos būs ļoti būtiski un skars visus ceļu satiksmes dalībniekus,» LNT raidījumā 900 sekundes norādīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes loceklis Jānis Golubevs.

Viņš norāda, ka cilvēkiem būs nepieciešams lasīt jaunos Ceļu satiksmes noteikumus un rūpīgi jāiepazīstas ar izmaiņām, un, lai tiktu informēta pēc iespējas lielāka sabiedrības daļa, tiek plānotas arī plašas kampaņas.

CSDD pārstāvis skaidroja, ka, pēc pašreizējā plāna, jaunie Ceļu satiksmes noteikumi stāsies spēkā nākamā gada janvārī. Tiesa, līdz tam par izmaiņām noteikumos vēl paredzēts diskutēt sabiedrībā, kā arī tiks uzklausīti speciālistu viedokļi.

Jau ziņots, ka Satiksmes ministrija iepriekš informēja, ka tiek gatavoti būtiski grozījumi Ceļu satiksmes noteikumos.

Pēc ministrijas norādītā, jaunie Ceļu satiksmes noteikumi uzlabos ceļu satiksmes drošību, jo īpaši pievēršot uzmanību mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem, kā arī ar jaunajiem noteikumiem tiks novērsta Ceļu satiksmes noteikumu normu dublēšanās ar Ceļu satiksmes likuma normām. Ņemot vērā grozījumu lielo apjomu, par lietderīgu atzīts Ceļu satiksmes noteikumus izteikt jaunā redakcijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs Edgars Zalāns Valsts prezidentam Valdim Zatleram iesniedzis reformu plānu, kurā piedāvā izveidot astoņas ministrijas līdzšinējo 14 vietā.

E. Zalāns piedāvā izveidot šādas ministrijas:

PiedāvājumsPašreizējā situācija
Aizsardzības ministrijaAizsardzības ministrija
Ārlietu ministrijaĀrlietu ministrija
Attīstības ministrijaEkonomikas ministrija, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija, Satiksmes ministrija , Vides ministrija
Finanšu ministrijaFinanšu ministrija
Kultūras un izglītības ministrijaIzglītības un zinātnes ministrija, Kultūras ministrija
Tieslietu un sabiedriskās kārtības ministrijaIekšlietu ministrija, Tieslietu ministrija
Veselības un labklājības ministrijaLabklājības ministrija, Veselības ministrija
Zemkopības ministrijaZemkopības ministrija

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2040.gadam Latvijā paredzēts izbūvēt ātrgaitas ceļus apmēram 1055 kilometru garumā, kas izvirzīta kā galvenā prioritāte valsts autoceļu attīstībā līdz 2040.gadam, liecina Satiksmes ministrijas valdībā iesniegtais informatīvais ziņojums.

Pēc šā brīža aprēķiniem 1000 kilometri valsts galveno autoceļu pārbūves par ātrgaitas divu brauktuvju autoceļiem indikatīvās būvniecības izmaksas 2020.gada cenās kopā būtu 5,206 miljardi eiro. Vienlaikus katra projekta precīzas izmaksas iespējams noteikt tikai pēc detalizēta būvprojekta izstrādes. Izmaksas ir atkarīgas no objekta novietojuma, sarežģītības pakāpes un citiem faktoriem.

Darbu izpilde sadalīta trīs posmos - līdz 2030.gadam paredzēts izbūvēt 194,3 kilometrus, no 2030. līdz 2035.gadam - 224 kilometrus un no 2035. līdz 2040.gadam - 637,5 kilometrus ātrgaitas autoceļu.

Satiksmes ministrija ziņojumā pauž, ka šāda galveno autoceļu pārbūve ir nepieciešama, lai nodrošinātu vienlaicīgi ātru un drošu autosatiksmi. Tam ir nepieciešams paredzēt katram kustības virzienam atsevišķu vai atdalītu brauktuvi, kā arī citus papildus drošību garantējošus risinājumus, tas ir, esošos vienas brauktuves un divu brauktuvju autoceļus pārbūvēt, lai uz tiem var uzbraukt tikai no šķērsojamiem mezgliem vai kontrolējamiem krustojumiem, un uz kura brauktuves ir aizliegta apstāšanās un stāvēšana un kurš nekrustojas vienā līmenī ar dzelzceļu vai gājēju ceļu.

Komentāri

Pievienot komentāru