Satiksmes ministrijā transportlīdzekļa izmantošana netiek atbilstoši kontrolēta un nav iespējams pārliecināties, vai transportlīdzeklis tiek izmantots tikai dienesta vajadzībām un darbinieki nepamatoti saņem prēmijas.
Satiksmes ministrija 2007. gada laikā veikusi valsts autoceļu pārvērtēšanu, taču gada pārskatā vēl joprojām netiek uzrādīti ilgtermiņa ieguldījumi vairāku desmitu miljonu latu vērtībā, Db.lv informē Valsts kontrole.
Valsts kntrole (VK) finanšu revīzijā par Satiksmes ministrijas (SM) 2007.gada finanšu pārskatu, secinājusi, ka SM pārskatā nav uzrādīti 3365 valstij SM personā piekrītoši zemes gabali ar kadastrālo vērtību 7.3 miljoniem latu un 420 ēkas un būves ar kadastrālo vērtību 41.2 miljoniem latu, tā neievērojot likuma „Par grāmatvedību” prasības, kā arī ministrijas finanšu pārskats nesniedz patiesu priekšstatu par SM ilgtermiņa ieguldījumiem.
Tāpat arī revīzijā tika konstatēts, ka VAS Latvijas Valsts ceļi nepiemēro ārējiem normatīvajiem aktiem atbilstošu grāmatvedības uzskaites politiku autoceļu atjaunošanai piešķirto finanšu līdzekļu grāmatošanai, līdz ar to finanšu pārskata ilgtermiņa ieguldījumu sastāvā nav iekļauti autoceļu periodiskās uzturēšanas kapitālie izdevumi 15.2 miljonu latu apmērā.
Revīzijā arī konstatēts, ka VAS Latvijas Valsts ceļi 2007.gadā ir veikusi visu valsts autoceļu pārvērtēšanu to patiesajā vērtībā, kā rezultātā valsts autoceļu bilances vērtība uz 2007. gada beigām ir pieaugusi par 1.2 miljardiem latu. Savukārt SM grāmatvedības uzskaitē reģistrēto zemes nomas līgumu skaita (41 nomas līgums) neatbilstība Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem (131 nomas līgums un 1443 īpašuma objektiem reģistrēts apsaimniekotājs) norāda, ka valstij SM personā piekrītošie zemes īpašumi netiek pienācīgi apsaimniekoti un SM neiegūst tai pienākošos ieņēmumus no zemes īpašumu lietotājiem, vai arī SM nav sniegusi Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmai aktuālo informāciju par nekustamo īpašumu iznomāšanu. SM arī nav izstrādājusi vienotus grāmatvedības organizācijas dokumentus. VK uzskata, ka vienotas un normatīvajiem aktiem atbilstošas grāmatvedības uzskaites politikas neesamība var izraisīt atšķirīgu grāmatvedības uzskaites principu piemērošanu un atšķirīgu pieeju SM konsolidētajā gada pārskatā iekļaujamo pārskatu sagatavošanai.
Revīzijā konstatēts, ka izlasē iekļauto SM darbinieku mēnešalga 2007. gadā veidoja no 38.8% līdz 75.6% no viņu kopējā atalgojuma.
Prēmijas SM un tās padotības iestādēs 2007. gadā izmaksātas no vienas līdz trīspadsmit reizēm gadā. 13 reizes 2007. gadā prēmijas izmaksātas SM Investīciju departamenta direktoram un vecākajam referentam. Lai gan SM iekšējais normatīvais akts nosaka, ka prēmiju var izmaksāt par papilduzdevumu sekmīgu veikšanu, SM valsts sekretārs 24.08.2007. izdevis rīkojumu par prēmijas izmaksu divām ministrijas darbiniecēm 1480 latu apmērā par sporta spēļu pasākuma organizēšanu ministrijas ierēdņiem un darbiniekiem. Vienlaikus 23.07.2007. SM bija noslēgusi līgumu ar uzņēmējsabiedrību 8891 latu apmērā par sporta spēļu organizēšanu.
Valsts aģentūra Civilās aviācijas aģentūra nav ievērojusi ārējā normatīvā akta prasības par prēmijas piešķiršanas kārtību aģentūras direktoram, jo 2007. gadā viņam bez satiksmes ministra rīkojuma izmaksātas prēmijas 4386 latu apmērā. Revīzijā tika konstatēts, ka SM uz 2007.gada beigām bija valsts kapitāla daļu turētāja 14 valsts kapitālsabiedrībās, no tām 10 kapitālsabiedrībās valdes priekšsēdētājam un valdes locekļiem papildus Ministru kabineta noteikumos noteiktajai atlīdzībai ir izmaksāti atvaļinājuma pabalsti un citi maksājumi, kurus kapitālsabiedrības attiecina uz atlīdzību. Kopējais atlīdzību apmērs 2006.gadā sasniedza 238 976 latus, savukārt 2007.gadā - 182 151 latus.
Izlases veidā pārbaudot SM mobilo telefonu sakaru pakalpojumu izmaksas, tika konstatēts, ka mobilo telefonu limiti ir noteikti robežās no 12 līdz 200 latiem mēnesī. Revīzijā tika konstatēts, ka SM iekšējie normatīvie akti neparedz nobraukto kilometru un izlietotās degvielas atskaišu – ceļazīmju izmantošanu, līdz ar to transportlīdzekļa izmantošana netiek atbilstoši kontrolēta un nav iespējams pārliecināties, vai transportlīdzeklis tiek izmantots tikai dienesta vajadzībām. Pēc SM 2007.gada finanšu pārskata revīzijas VK ir izstrādājusi 20 ieteikumus, kurus SM apņēmusies ieviest laikā līdz 01.12.2008.