Jaunākais izdevums

Šonedēļ sākta paplašinātā Panamas kanāla appludināšana, veicot pirmos darbības testus, paziņojusi par projektu atbildīgā organizācija.

Piecu dienu laikā paredzēts aizdambētajās teritorijās iepludināt piecus miljonus kubikmetru ūdens.

Panamas kanālu uzraugošā institūcija paziņojusi, ka testēšana notiek kanāla daļā pie Atlantijas okeāna.

Aizdambēto teritoriju appludināšanu pilnībā varēs pabeigt pēc vairākiem mēnešiem.

Paplašināšanas projekta gaitā tiek uzlabota kanāla slūžu sistēma, lai pa to varētu braukt kuģi ar 14 000 konteineru kravu, kas ir trīs reizes vairāk nekā līdz šim.

Uzlabošanas darbi tika sākti 2007.gadā, un tos bija paredzēts pabeigt 2014.gadā, taču projekts vairākkārt aizkavējies. Tā izmaksas sasniegušas 5,25 miljardus ASV dolāru (4,68 miljardus eiro).

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

FOTO: Paplašinātais Panamas kanāls svinīgi sagaida pirmo tranzītkuģi

Zane Atlāce - Bistere,28.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paplašinātais Panamas kanāls, kas tagad var uzņemt kuģus ar divreiz lielāku vestspēju nekā līdz šim, oficiāli tika atklāts svētdien. Pirmais cauri jaunajām kanāla slūžām devās Ķīnas kuģniecības COSCO Shipping Neopanamax klases kuģis, kas veda 9000 konteinerus.

Panamas kanāls savieno Panamas līci Klusajā okeānā ar Atlantijas okeānam piederīgo Karību jūru. Kanāla garums ir 81,6 kilometri. Iepriekš kanāla slūžu maksimālais platums bija 32 metri. Pēc paplašināšanas jaunais kuģu ceļš ir 55 metrus plats.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aģentūra Reuters fotogrāfijās iemūžinājusi Panamas kanāla paplašināšanas projekta gaitu. Panamas kanāls ir viens no pasaulē svarīgākajiem mākslīgajiem ūdensceļiem.

Paplašināšanas projekts pavērs ceļu lielākiem kuģiem.

To, kā notiek Panamas kanāla paplašināšana, skatieties raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

FOTO: Panamas kanāla paplašināšanas darbi tuvojas beigām

Zane Atlāce - Bistere,13.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgumam tuvojas viena no pasaulē svarīgākā mākslīgā ūdensceļa – Panamas kanāla – paplašināšanas darbi. Tā atklāšana gaidāma šovasar, 26.jūnijā.

Panamas kanāls savieno Panamas līci Klusajā okeānā ar Atlantijas okeānam piederīgo Karību jūru. Kanāla garums ir 81,6 kilometri. Iepriekš kanāla slūžu maksimālais platums bija 32 metri. Pēc paplašināšanas jaunais kuģu ceļš būs 55 metrus plats.

Kanāla paplašināšanas izmaksas tiek lēstas vairāk nekā piecu miljardu dolāru apmērā.

Plašāk skatiet raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Turpinās centieni atbrīvot Suecas kanālā iestrēgušo milzīgo konteinerkuģi

LETA--AP,26.03.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Velkoņi un specializēts bagarētājs cenšas piektdien atbrīvot Ēģiptē Suecas kanālā iestrēgušo vienu no pasaules lielākajiem konteinerkuģiem "Ever Given", kas pilnībā nobloķējis kustību globālajai ekonomikai vitāli svarīgajā transporta artērijā.

Vismaz 150 kuģi gaida, kad "Ever Given" atbrīvos kanālu, paziņoja kompānija "Leth Agencies", kas sniedz pakalpojumus kanālā.

Piektdienas rītā kuģis joprojām ir iestrēdzis un nav zināms, kad to izdosies atbrīvots, pavēstīja "Leth Agencies".

Suecas kanāla pārvaldes amatpersona sacīja, ka darbs ir sarežģīts un tajā iesaistītās kompānijas cenšas izvairīties no sarežģījumiem, kā dēļ kanāls varētu palikt slēgts vēl ilgāk.

Suecas kanāla pārvalde ceturtdienas vakarā pavēstīja, ka nepieciešams aizvākt no 15 000 līdz 20 000 kubikmetru smilšu, lai sasniegtu 12 līdz 16 metru dziļumu, kas ļaus "Ever Given" atkal brīvi peldēt.

Zem Panamas karoga kuģojošais 400 metrus garais un 59 metrus platais kuģis "Ever Given" otrdien sliktos laikapstākļos sagriezās sāniski un iestrēga, pilnībā apturot kuģošanu Suecas kanālā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iestrēgušo milzu konteinerkuģi, kas kopš otrdienas bloķējis Suecas kanālu, beidzot izdevies pagriezt, bet tas vēl nav dabūts nost no sēkļa, ziņo uzņēmumi "Inchcape Shipping" un "Shoei Kisen Kaisha".

Kopš šī rīta kuģi velk 11 velkoņi, atklāja "Shoei Kisen Kaisha" amatpersona.

Kā ziņots, ar Panamas karogu kuģojošais 400 metrus garais un 59 metrus platais kuģis "Ever Given" otrdien sliktos laikapstākļos sagriezās sāniski un iestrēga, pilnībā apturot kuģošanu Suecas kanālā.

Kuģis, kas pieder Japānas uzņēmumam "Shoei Kisen Kaisha" un kura operators ir Taivānas kompānija "Evergreen Marine", bija ceļā no Tandžungpelepasas Malaizijā uz Roterdamu Nīderlandē.

"Ever Given" priekšgals tika bojāts brīdī, kad kuģis iestrēga, bet par jauniem bojājumiem ziņots nav, atklāja "Shoei Kisen Kaisha" preses pārstāvis.

Pirms vairāk nekā 150 gadiem izraktais Suecas kanāls ir viens no svarīgākajiem pasaules tirdzniecības ceļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēģiptes varasiestādes uzlikušas arestu konteinerkuģim "Ever Given", kas pagājušajā mēnesī bija nobloķējis satiksmi Suecas kanālā, turpinoties finanšu domstarpībām ar kuģa īpašniekiem, pavēstīja kanāla pārvaldes priekšnieks un tieslietu amatpersona.

Kuģis "Ever Given" nevarēs pamest Ēģipti, līdz nebūs panākta vienošanās par kompensācijas apjomu ar kuģa īpašniekiem Japānas uzņēmumu "Shoei Kisen Kaisha Ltd", sacīja Suecas kanāla pārvaldes priekšnieks leitnants Osama Rabie.

"Kuģis tagad oficiāli ir arestēts," viņš sacīja Ēģiptes valsts telekanālam. "Viņi neko negrib maksāt."

Rabie neatklāja, kādu summu kanāla pārvalde vēlas saņemt, savukārt Ēģiptes tieslietu amatpersona norādīja, ka runa ir par 900 miljoniem dolāru (769 miljoniem eiro). Arī valdības laikraksts "Ahram" minējis šādu summu.

Šajā summā iekļautas izmaksas operācijai, lai kuģi noceltu no sēkļa, apturētās kanāla satiksmes izmaksas un tranzīta ieņēmumu zaudējumi, kas radās nedēļas laikā, kad "Ever Given" bija nobloķējis kanālu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēģiptes varasiestādes panākušas vienošanos strīdā saistībā ar Suecas kanāla nobloķēšanu, ko martā izraisīja konteinerkuģis "Ever Given".

"Ever Given" īpašnieks - Japānas uzņēmums "Shoei Kisen Kaisha" - norāda, ka varasiestādes arestu konteinerkuģim atcels trešdien.

"Shoei Kisen Kaisha" sīkāku informāciju par panākto vienošanos ar Suecas kanāla pārvaldi gan neatklāj.

Kā ziņots, ar Panamas karogu kuģojošais 400 metrus garais un 59 metrus platais kuģis "Ever Given", kura operators ir Taivānas kompānija "Evergreen Marine", 23.martā sliktos laikapstākļos sagriezās sāniski un iestrēga, pilnībā apturot kuģošanu Suecas kanālā.

29.martā to izdevās novikt no sēkļa.

Ēģiptes varasiestādes arestu "Ever Given" noteica aprīlī un "Shoei Kisen Kaisha" pieprasīja kompensāciju 916 miljonu dolāru apmērā, kas vēlāk tika samazināta līdz 550 miljoniem dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēģiptes tiesa otrdien atļāvusi atbrīvot konteinerkuģi "Ever Given", kas tika arestēts par Suecas kanāla nobloķēšanu.

Tiesa apstiprināja Suecas kanāla pārvaldes lūgumu atcelt arestu "Ever Given", ziņoja laikraksts "al-Ahram".

Gan Suecas kanāla pārvalde, gan "Ever Given" īpašnieks - Japānas uzņēmums "Shoei Kisen Kaisha" - šonedēļ paziņoja, ka panākta vienošanās strīdā par Suecas kanāla nobloķēšanu un kompensāciju, ko pieprasījušas Ēģiptes varasiestādes. Abas puses arī pavēstīja, ka kuģis trešdien tiks atbrīvots.

Kā ziņots, ar Panamas karogu kuģojošais 400 metrus garais un 59 metrus platais kuģis "Ever Given", kura operators ir Taivānas kompānija "Evergreen Marine", 23.martā sliktos laikapstākļos sagriezās sāniski un iestrēga, pilnībā apturot kuģošanu Suecas kanālā.

Komentāri

Pievienot komentāru