Jaunākais izdevums

Lai gan no malas izskatās, ka pārdošana nav nekas sarežģīts, Ieva Taranda secina, ka nav viegli pielāgoties katram potenciālajam pircējam un atbilstoši viņu uzrunāt

Ieva Taranda, apģērbu zīmola Touch IT dizainere, mēnesi piedalījusies projektā Biznesa eskalators tirdzniecības parkā Alfa. Viņa piedāvā gan apģērbus un aksesuārus no mākslīgās kažokādas, piemēram, vestes un šalles, gan legingus un džemperus no kokvilnas. Par pārsteigumu I. Tarandai, džemperīši un legingi šī mēneša laikā bija ļoti pieprasīti. Izrādās, cilvēkus piesaista apģērbu krāsainība, lai gan sākumā viņa džemperīšus sašuva, lai būtu plašāks piedāvājums.

Pārdot nav viegli

Iepriekš I. Taranda savu produkciju tirgoja, izmantojot zīmola profilu Facebook, kā arī piedaloties dažādos tirdziņos. «Atšķirībā no tirdziņiem te ir lielāka publikas dažādība. Esi spiests ātrā tempā pievērst uzmanību gan vienam, gan otram, momentā pārslēgties uz ko citu, jo cilvēki ir dažādi un ar katru jārunā atšķirīgi,» viņa stāsta. Dizainere norāda, ka cilvēki nemaz neapzinās, cik sarežģīti ir pārdot, jo no malas izskatās, ka pārdevējs tikai stāv un runājas ar cilvēkiem. «Es nekad neesmu īpaši mācējusi pārdot, tas patiesībā ir ļoti grūti. Esmu pārdevusi tirdziņos, bet tur ir cita publika, viņi dodas pie tevis, bet te cilvēki nāk ne tikai pie manis, bet arī uz citiem veikaliem, tāpēc ir jāmācās komunicēt, būt laipnai un noturēties brīžos, kad pasaka kaut ko ne īpaši labu,» atzīst I. Taranda. Viņas metode ir neuzbāzties cilvēkiem, piemēram, uzreiz metoties virsū un sienot ap kaklu šalli, bet ļaut pataustīt un tad sākt sarunu.

Pēc tikšanās ar ekspertiem Touch IT stenda iekārtojums ir mainīts, piemēram, apģērbu statīvs, kas iepriekš bija stenda iekšpusē, tika iznests ārpusē. «Cilvēkiem patīk, ka var pieiet un pataustīt, tāpēc es ļauju nedaudz papētīt un, ja jūtu, ka cilvēks ir gatavs, uzrunāju,» saka I. Taranda. Šis mēnesis esot parādījis, ka pārdošana viņai padodoties pat visai labi.

Pamazām atveras

«Esmu priecīga par šo mēnesi Alfā. Esmu iztaisnojusi muguru, nekaunos par savas preces cenu, jo zinu, kādi materiāli tie ir un kāda ir to kvalitāte,» apgalvo I. Taranda. Vienlaikus viņa apzinās, ka, piemēram, mākslīgās kažokādas veste nav spontāns pirkums un liela daļa cilvēku pēc tās nāk apzināti. Tāpat varot redzēt, ka cilvēki ir vairāk gatavi tērēties algas dienās vai drīz pēc tām, nevis mēneša beigās. Vaicāta, vai ir apmierināta ar tirdzniecību, I. Taranda neslēpj, ka būtu gribējies pārdot vairāk. «Taču esmu izdalījusi visas vizītkartes, un cilvēki jau zvana un pasūta,» viņa teic.

Projekta gaitā I. Taranda aptvēra, ka viss potenciāls slēpjas viņā pašā – jāmēģina tikai to izvilināt ārā. «Es esmu atvērusies. Man ir viss vajadzīgais, bet ir daudz jāstrādā ar sevi un saviem palīgiem,» viņa saka. Vēl viņa ir secinājusi, ka viena pati visu izdarīt nevar, ir nepieciešams menedžeris, kas palīdzētu attīstīt uzņēmumu. «Katram ir sava vieta. Esmu radītāja, un man vajag blakus cilvēku, kas palīdz saprast, uz kuru pusi jādodas,» teic I. Taranda.

Grib veikalu

Cilvēki prasot, vai Touch IT ir internetveikalos. I. Taranda pati ir vairākas reizes vīlusies, iepērkoties internetā, un uzskata, ka ir vajadzīgs pieskāriens, tāpēc, vaicāta, ko plāno darīt tālāk, atzīst, ka vēlas savu veikaliņu. «Nezinu, vai tas būs tirdzniecības centrā vai kur citur, bet gribu alternatīvu veikalu un eju uz savu mērķi. Priecājos par šo mēnesi Alfā, jo esmu iesākusi savu biznesa ceļu un savu veikalu redzu pilnīgi citādu, nevis kā stendu šeit. Tas ir atmosfēras jautājums – smarža, pareizie toņi, sagaidīšanas veids. Šī projekta rezultātā esmu sapratusi daudzas lietas,» viņa atklāj.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai palielinātu klientu skaitu, «Zaļais gurķis» nolemj pārcelties uz centru.

«Mastu ielā blakus Andrejsalai galvenokārt ēdinājām klientus no tuvākās apkārtnes. Vairāki mūsu klienti izteicās, ka labprāt apmeklētu «Zaļo gurķi» biežāk, bet nesanāk pa ceļam. Tāpēc nolēmām negaidīt, kad klients atnāks pie mums, bet paši pārcēlāmies tuvāk, ērtāk sasniedzamā vietā Kr. Barona ielā Latvijas Dabas muzeja pagarbstāva telpās ar ieeju no Merķeļa ielas,» saka Andris Taranda, kafejnīcas «Zaļais gurķis» līdzīpašnieks. Viņš uzskata, ka atrašanās vietai ir liela nozīme. Ja ir labs pakalpojums vai produkts, kas novietots ērti pieejamā vietā, tā ir labākā kombinācija veiksmīgam biznesam.

Jaunās telpas ļauj piesaistīt jaunus klientus. Jau pirmajā darba dienā jaunajās telpās «Zaļais gurķis» klāja kafijas pauzes galdu semināra dalībniekiem. «Šobrīd galvenokārt saskaramies ar apmeklētājiem, kuri apzināti nemeklē ēdienu bez gaļas. Šāds apmeklētājs ir mūsu lielākais izaicinājums. Ne tādā nozīmē, ka mums ir jāpārliecina vai par katru cenu jāpārdod, nē. «Zaļais gurķis» pārdod prieku, kas tiek nodots tālāk caur ēst gatavošanu. Mēs uzskatām, ka kvalitatīvs un veselīgs ēdiens vairo dzīvesprieku. Prieks nekad nevar būt uzspiests, jo tad tas nebūs patiess,» teic A. Taranda. Cilvēkam, kurš agrāk nav ēdis «Zaļā gurķa» gatavotos ēdienus, skatoties uz tiem, galvā rosās daudzi jautājumi – ēst, neēst, kas tie par ēdieniem, kas ir soja, vai tas tiešām ir veselīgi utt. Par pastāvīgiem ceļabiedriem kļūst cilvēki, kuri ir atvērti pārmaiņām un nebaidās uzdrīkstēties doties pretī nezināmajam. «Daudzi, kas nobaudījuši «Zaļā gurķa» ēdienu pirmo reizi, ar izbrīnu atzīst, ka nav varējuši iedomāties, ka ēdiens bez gaļas ir tik garšīgs,» viņš norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Māklsiniece Ieva Taranda Latvijā rada izcilas kvalitātes mākslīgās kažokādas vestes un šalles ar zīmolu Touch IT. Uzņēmuma moto: Pieskaries savam sapnim, izdzīvo to!

Produkcijas dizaina autore ir pārliecināta – nēsājot Touch IT, ir iespēja saņemt daudz vairāk uzmanības apliecinājumu un prieka. Touch IT produkcija rodas, spēlējoties ar dažādiem materiāliem, audumiem, krāsu un faktūru, vērojot kompozīciju, kā savienojas it kā nesavienojamas lietas. Tā arī ir produkcijas noslēpumu atslēgta, kas to padara īpašu un neaizmirstamu.

Touch IT produkcijas piedāvājumā ir arī:

kokvilnas džemperi,

tunikas,

legingi,

blūzes,

dažādi aksesuāri (kosmētikas somiņas, telefonu un planšetu futlāri).

Mākslinieces darbus iegādāties varēs Biznesa eskalators stendā, t/p "Alfa" no 01.10. - 31.10.2014.

Komentāri

Pievienot komentāru