Inovatīvs dzintara pavediens bērnu modes zīmolam Forgaminnt kids pavēris durvis uz atšķirīgu piedāvājuma pasauli.
Dzintara diegs tekstilizstrādājumu ražošanā vēl pagaidām izmantots visai maz, tāpēc tas rada bažas. Proti, cilvēki pret kaut ko jaunu un nezināmu izturas rezervēti. Līdz ar to patērētājs par produktu jāizglīto dubultā, nemitīgi jāiegulda reklāmā. Tai pat laikā inovatīvā tehnoloģija ir teju vienīgais zīmola radītājas Zitas Bauzes trumpis, lai izceltos. Ieiet tirgū vienkārši ar kokvilnas, organiskās kokvilnas vai merino vilnas izstrādājumiem bērniem nav nekas sevišķs. «Tad esi tāds pats kā citi bērnu preču ražotāji, jo konkurence ir milzīga,» saka Z. Bauze.
Mazāk ir vairāk
SIA Forgaminnt ražo bērnu drēbes un aksesuārus, savā produkcijā izmantojot kokvilnu ar dzintara diegu attiecībā viens pret viens. Nākamā gada rudens kolekciju plānots papildināt arī ar termoregulējošās, bērna ādai patīkamās merino vilnas izstrādājumiem. Arī to efektu vēl vairāk pastiprinās dzintara diegs. Tā klātbūtne labi redzama ar neapbruņotu aci, kā arī apģērbs ir vairāk kā zīds. Kā stāsta Z. Bauze, dzintara diegu radījusi Rīgas Tehniskās universitātes zinātniece, inženierzinātņu doktore Inga Ļašenko, un tas nu ir pārvērsts biznesa projektā. Arī dzintara diegs saglabā dzintara bioloģiskās un dziedinošās īpašības. Diegam piemīt termoregulācija, tas aiztur UV starus, saglabā ķermeņa dabisko siltumu, neizraisa ādas kairinājumu vai citas reakcijas. Veiksmīgi apvienojot augstas kvalitātes kokvilnu ar dzintara pavedienu, tiek iegūts mīksts, elpojošs, staipīgs audums, kas uzlabo asinsriti, neizraisa alerģiju, nomierina, saglabā ķermeņa dabisko siltumu. Ja reiz inovatīvais dzintara pavediens parūpējas par kvalitatīvu izejmateriālu, tad Z. Bauzes un viņas uzticamās komandas uzdevums vēl bija noorganizēt ražošanu, kā arī izstrādāt dizainu un tekstūru.
«Krāsām ir jābūt,» teic Zita un turpina: «sākotnēji startējām ar divām – pelēcīgo un balto. Taču sapratām, ka ar to ir par maz. Labāk izvēlēties pieticīgāku dizainu sortimentu, bet krāsām ir jābūt.» Zīmola produkciju Latvijā var iegādāties gan internetveikalā, gan dažos veikalos klātienē. Cenu Z. Bauze vērtē kā atbilstošu produkta kvalitātei un ieguldītajam darbam. Piemēram, cepurīte, miega lupatiņa ar dzintara diegu pārdotuvē maksā ap 14 eiro, šortiņi – 30 eiro.
Pieredze un kustība
Z. Bauzei sava biznesa izveidē talkā nāca iegūtā lielā pieredze darbā SIA Berling, kas atrodas Jelgavā un ir viena no lielākajām šūšanas fabrikām arī Eiropas līmenī. Te ražošanas process iepazīts, sākot no zīmējumiem un piegrieztnēm, līdz pat produkcijas sapakošanai un nosūtīšanai eksporta tirgum. Un arī pirms tam Z. Bauze strādāja līdzīgā uzņēmumā pašas izveidotajam, taču par tiešu konkurentu sevi tagad neuzskata, jo izejmateriāli ir atšķirīgi.
Forgaminnt kids produkcija uzņem eksporta apgriezienus. «Jau šobrīd eksportējam uz Vāciju, Austriju, Dāniju. Nākotnē raugāmies arī plašāk,» stāsta Z. Bauze. Te krietnu soli uz priekšu palīdzēja spert dalība Latvijas nacionālajā stendā starptautiskajā izstādē Vācijā, Ķelnē, Kind + Jugend 2019, atsaucoties Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) aicinājumam pieteikties. Starp jau atpazīstamiem zīmoliem tika pamanītas arī Forgaminnt miega lupatiņas, apģērbs jaundzimušajiem, kā rezultātā nodibināts tālejošs sakars ar izplatītājiem Itālijā un Turcijā. Ar pēdējo jau tiek gatavoti nepieciešamie dokumenti. Tāpat nozīmīgu atbalstu sniedz LIAA Jelgavas biznesa inkubators, piedāvājot mentoru pakalpojumus, seminārus un apmācības, kā arī tiek izmantoti eksporta atbalsta programmas rīki.
Visu rakstu lasiet 8. oktobra laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!