Vērojot savu bišu dravu un zinot medus labās īpašības, North Bee radītājiem Uldim Jerkinam un Ivetai Luntēnai radās doma medu izmantot kosmētikas izgatavošanā, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Pirmā Ulda un Ivetas uzņēmuma SIA Fitger zīmola North Bee produktu partija saražota pagājušā gada decembrī, taču ideja bija radusies senāk.
«Kad ieguvu savu bišu dravu, sākās pirmie eksperimenti ar medu, meklējumi, kā iestrādāt medu krēmā – lai tas nav par smagu, lai sejas āda spēj uzsūkt un tajā pašā laikā, lai krēmam būtu pietiekami augsta efektivitāte. Apmēram divi trīs gadi pagāja, kamēr izstrādājām optimālo recepti,» stāsta Iveta.
Tas ir visai ilgi, taču šāds posms bija nepieciešams, lai panāktu labu produkta rezultātu. Iveta pēc profesijas ir ķīmiķe, un receptes izstrādāja pati. Pašu medu krēmos Iveta neizmanto, jo viņas drava ir bioloģiskā sertifikāta iegūšanas procesā, tāpēc izejvielas uzņēmums pērk no citiem, kam šis sertifikāts jau ir.
«Nedomāju, ka mūsu medus kaut kā atšķiras, bet gribam patērētājiem piedāvāt produktu, par kuru ir pilnīgi skaidra pārliecība,» viņa teic.
Ceļā uz sertifikātu
North Bee sortimentā pašlaik ir septiņi produkti. Tie ir dažādi krēmi – sejai, rokām, pēdām, ir arī pretnovecošanas līdzekļi un preces vīriešiem. Medus koncentrācija ir atšķirīga, jo tā ir atkarīga no konkrētā produkta. Piemēram, visvairāk medus ir pēdu un roku krēmos, savukārt sejas krēmos tā ir salīdzinoši mazāk, jo sejas āda ir visjutīgākā. «Laba daudz nevajag,» saka Uldis.
Izstrādes stadijā ir vēl vairāki produkti. Ar laiku paredzēts piedāvāt arī krēmu ādai ap acīm, kā arī produktus pusaudžiem.
«Tīņiem mēdz būt problemātiska sejas āda, tāpēc plānojam speciāli viņiem piemeklēt krēmiņu, kas palīdz sadziedēt pūtītes, mazināt apsārtumu,» saka Iveta.
Visu rakstu Ne vien ēst, bet arī izmantot kosmētikā lasiet 1. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.